Zdravstvena nega v NMP, urgentnih stanjih in zdravstveno varstvo v posebnih razmerah – klinično usposabljanje
 
Modul: Temeljne vede
ECTS: 6
Kontaktne ure predavanja:  
Kontaktne ure seminar:  
Kontaktne ure kabinetnih vaj:  
Kontaktne ure klinične prakse:  180
Nosilec predmeta: Marta Smodiš, predavateljica
Letnik: 2. letnik
 
Zdravstvena nega v NMP, urgentnih stanjih in zdravstveno varstvo v posebnih razmerah – klinično usposabljanje
 
Kontaktne ure predavanja:  
Kontaktne ure seminar:  
Kontaktne ure kabinetnih vaj:  
Kontaktne ure klinične prakse:  180
Nosilec predmeta: Marta Smodiš, predavateljica
Izvajalci predmeta:
  • Klinični mentorji FZJ
Stopnja: Visokostrokovni študijski program 1. stopnje  
Semester: Zimski
Jezik: Slovenski
 
Cilji in predmetno
specifične kompetence:
Študent:
  • pridobi in poglobi nova znanja s področja zdravstvene nege v NMP ter razvija potrebne spretnosti za izvajanje zdravstvene nege;
  • razume pomembnost organizacije in delovanje službe NMP ter pozna organiziranost in delovanje službe NMP v Republiki Sloveniji;
  • pridobi in izpopolni teoretično znanje, ki ga je pridobil tekom študijskega leta in spozna praktično vsebino dela v zdravstveni negi; 
  • spozna timsko delo in multidisciplinarni pristop;
  • razvija kulturo, moralno etični odnos, vrednote in odgovornost do pacientov;
  • zdravstvenih delavcev in do stroke zdravstvene nege;
  • spodbuja promocijo zdravja, preventivo, usmerjanje in poučevanje v skladu z razvojem zdravstvene nege pri različnih obolenjih in poškodbah;
  • razvija sposobnosti za celovito komunikacijo, sprejemanje odločitev, učinkovito timsko delo;
  • razvija znanja in veščine za implementacijo znanstvenih izsledkov v prakso podprto z dokazi;
  • ugotavlja potrebe po zdravstveni negi in določa negovalne diagnoze (načrtuje zdravstveno nego, izvaja intervencije zdravstvene nege, vrednoti in ocenjuje kakovost);
  • razvija pripravljenost na izredne razmere in kritične situacije;
  • spoštuje zaupnost informacij, ki se nanašajo na izvajanje zdravstvene nege.

Znanje in razumevanje:
  • študent zna pristopiti k poškodovancu ali nenadno obolelemu in oceniti njegovo splošno stanje.
  • študent pozna opremo in pripomočke za izvajanje NMP.
  • študent pozna varstvo pri delu v NMP.
  • študent se seznani z zdravstveno dispečersko službo
  • prepoznava biološke, socialne, psihološke in okoljske dejavnike tveganja, ki bi lahko vplivali na zdravje ljudi;
  • pridobiva znanje na področju načrtovanja zdravstvene nege;
  • pridobiva znanje in veščine na področju implementacije zdravstvene nege po meri pacienta glede na specifična področja;
  • zagotavlja kakovostno zdravstveno nego pacientom skozi vsa življenjska obdobja;
  • upošteva protokole modelov kakovosti in pozna ocenjevalne mehanizme in postopke za nenehno izboljševanje kakovosti zdravstvene nege;
  • identificira konceptualni okvir za zdravstveno nego in njene najpomembnejše teoretične modele;
  • izkazuje etično, pravno in humanistično ravnanje pri vseh postopkih izvajanja zdravstvene nege;
  • zagotavlja pravico do zasebnosti ob spoštovanju zaupnosti informacij, ki se nanašajo na izvajanje zdravstvene nege;
  • uporaba IT sistemov, ki so na voljo v zdravstvenih sistemih;
  • jasno komuniciranje, izkazovanje spoštovanja, predanost timskemu delu.
Obvezna literatura:
  • Sklic na učne načrte predmetnika za 1. in 2. letnik.
Priporočljiva literatura:  
Pogoji za vključitev v delo
oziroma za opravljanje
študijskih obveznosti:
Študent mora izpolnjevati naslednje pogoje:
  • imeti mora veljavno zdravniško spričevalo, ki dovoljuje opravljanje dela dipl. m. s./dipl. zn.;
  • biti mora cepljen proti hepatitisu B;
  • sklenjeno mora imeti zavarovanje študentov iz 17. in 18. člena ZZVZZ za primer poškodbe pri delu in poklicne bolezni, ko je oseba udeležena v akcijah in nalogah;
  • imeti mora predpisana varovalna oblačila, obutev in osebno opremo;
  • študent mora upoštevati interne pravne akte Fakultete za zdravstvo Jesenice (FZJ) za izvajanje obveznega in izbirnega kliničnega usposabljanja.
Metode ocenjevanja: Klinični mentor uporablja metodo demonstracije, diskusije in individualnega vodenja študenta.