Učinkovito sporazumevanje in veščine v medosebnih odnosih v zdravstveni obravnavi
Naslov predmeta: |
Učinkovito sporazumevanje in veščine v medosebnih odnosih v zdravstveni obravnavi |
Nosilec predmeta: |
prof. dr. Polona Selič |
Izvajalec predmeta: |
|
Kontaktne ure predavanj: |
30 |
Kontaktne ure seminar: |
20 |
Kontaktne ure kliničnih vaj: |
|
Druge oblike organiziranega študijskega dela: |
10 |
Individualno delo študenta: | 65 |
ECTS: |
5 |
Stopnja: |
Bolonjski magistrski študij |
Semester: |
Letni |
Jezik: |
Slovenski |
Cilji in predmetno
|
Na osnovi informacij, pridobljenih vedenj in aktivnega opazovanja študent/-ka (v nadaljnjem besedilu študent) odkriva in prepoznava pojave in procese, povezane s socialno konstrukcijo realnosti, veščinami v medosebnih odnosih (zlasti komunikacijo), poravnavanjem s stresom, vezanim na posameznika, referenčne skupine, ki jim pripada, in (med)kulturne dinamike, v katere stopa. Na osnovi preučevanja literature, študija primerov in lastne aktivnosti opušča prakticistične koncepte v komunikaciji, osveži in nadgradi poznavanje dejavnikov, ki sooblikujejo komunikacijski prostor; nauči se kritično vrednotiti teoretične koncepte in raziskovalne podatke, povezane s psihologijo stresa in oblikovanjem stališč in predsodkov. Študent pozna delovanje samouresničujoče prerokbe in zna nadgraditi sodobne raziskovalne podatke s področja socializacije in motivacije s prenosom v uporabne koncepte razgovora s posebnimi skupinami oseb v kriznih situacijah. V obliki samostojnega študija, ob pripravi seminarske naloge ali projektne naloge (študija primera) spoznava strokovno literaturo področja. Predmet zagotovi pregled, analizo in razpravo o ključnih konceptih psihologije komunikacije in stresa. Učna enota prispeva k razvoju naslednjih splošnih in specifičnih kompetenc:
S študijem literature, primerov in izvedbo praktičnih vaj študenti razvijejo spretnosti in veščine v medosebnih odnosih, komunikacijske in analitične veščine. |
Obvezna literatura:
|
|
Priporočljiva literatura: |
|
Pogoji za vključitev v delo |
|
Metode ocenjevanja: |
|
Metode poučevanja in učenja: |
Predavanja, seminarji, vaje, študije primerov, diskusije, individualni in skupinski projekti; individualne konzultacije s predavateljico - poleg predavanj in interaktivnih oblik (diskusije, paneli ipd.) bodo študentje samostojno pripravili seminar (projektno nalogo, študijo primera), se na virtualni način posvetovali ob pripravi samostojnih del in v interaktivnem učenju utrjevali sposobnost komuniciranja in veščine v medosebnih odnosih. Del obvezne literature bo predmet panel diskusij. |