Zdravstvena nega kroničnih pacientov – klinično usposabljanje
|
Modul: |
Zdravstvena nega |
ECTS: |
5 |
Kontaktne ure predavanja: |
|
Kontaktne ure seminar: |
|
Kontaktne ure kabinetnih vaj: |
|
Kontaktne ure kliničnega usposabljanja: |
160 |
Nosilec predmeta: |
Marta Smodiš, višja predavateljica |
Letnik: |
2. letnik
|
Zdravstvena nega kroničnih pacientov – klinično usposabljanje
|
Kontaktne ure predavanja: |
|
Kontaktne ure seminar: |
|
Kontaktne ure kabinetnih vaj: |
|
Kontaktne ure kliničnega usposabljanja: |
160 |
Nosilec predmeta: |
Marta Smodiš, višja predavateljica |
Izvajalci predmeta: |
|
Stopnja: |
Visokostrokovni študijski program 1. stopnje |
Semester: |
Zimski |
Jezik: |
Slovenski
|
Cilji in predmetno
specifične kompetence: |
|
Obvezna literatura: |
Študent:
- zna samostojno uporabiti in povezati teoretična znanja s področja onkološke zdravstvene nege in paliativne oskrbe tako, da se v okviru klinične prakse aktivno vključuje v proces zdravstvene nege;
- spozna dokumentacijo zdravstvene nege pri pacientu z rakom;
- spozna področja obravnave pacientov z rakom in načela paliativne oskrbe. Spozna osnovne pristope paliativne oskrbe in vlogo zdravstvene nege v paliativnem timu.
- spozna dejavnike tveganja za nastanek raka ter pozna vlogo zdravstvene nege pri preprečevanju, odkrivanju in zdravljenju raka.
- spozna timsko delo in multidisciplinarni pristop;
- razvija kulturo, moralno etični odnos, vrednote in odgovornost do pacientov, zdravstvenih delavcev in do stroke zdravstvene nege;
- spodbuja promocijo zdravja, preventivo, usmerjanje in poučevanje v skladu z razvojem zdravstvene nege pri različnih obolenjih in poškodbah;
- razvija sposobnosti za celovito komunikacijo, sprejemanje odločitev, učinkovito timsko delo;
- razvija znanja in veščine za implementacijo znanstvenih izsledkov v prakso podprto z dokazi;
- ugotavlja potrebe po zdravstveni negi in določa negovalne diagnoze (načrtuje zdravstveno nego, izvaja intervencije zdravstvene nege, vrednoti in ocenjuje kakovost);
- razvija pripravljenost na izredne razmere in kritične situacije;
- spoštuje zaupnost informacij, ki se nanašajo na izvajanje zdravstvene nege.
Znanje in razumevanje:
- poznavanje obstoječih virov za oskrbo zelo zahtevnih pacientov v terminalnem obdobju življenja
- poznavanje vlog različnih članov socialnega in zdravstvenega tima in prepoznavanje pomembnosti interdisciplinarnega delovanja
- prepoznava biološke, socialne, psihološke in okoljske dejavnike tveganja, ki bi lahko vplivali na zdravje ljudi;
- pridobiva znanje na področju načrtovanja zdravstvene nege;
- pridobiva znanje in veščine na področju implementacije zdravstvene nege po meri pacienta glede na specifična področja;
- zagotavlja kakovostno zdravstveno nego pacientom skozi vsa življenjska obdobja;
- upošteva protokole modelov kakovosti in pozna ocenjevalne mehanizme in postopke za nenehno izboljševanje kakovosti zdravstvene nege;
- identificira konceptualni okvir za zdravstveno nego in njene najpomembnejše teoretične modele;
- izkazuje etično, pravno in humanistično ravnanje pri vseh postopkih izvajanja zdravstvene nege;
- zagotavlja pravico do zasebnosti ob spoštovanju zaupnosti informacij, ki se nanašajo na izvajanje zdravstvene nege;
- uporaba IT sistemov, ki so na voljo v zdravstvenih sistemih;
- jasno komuniciranje, izkazovanje spoštovanja, predanost timskemu delu.
|
Priporočljiva literatura: |
- Sklic na učne načrte predmetnika za 1. in 2. letnik.
|
Pogoji za vključitev v delo
oziroma za opravljanje
študijskih obveznosti: |
Študent mora izpolnjevati naslednje pogoje:
- imeti mora veljavno zdravniško spričevalo, ki dovoljuje opravljanje dela dipl. m. s./dipl. zn.;
- biti mora cepljen proti hepatitisu B;
- sklenjeno mora imeti zavarovanje študentov iz 17. in 18. člena ZZVZZ za primer poškodbe pri delu in poklicne bolezni, ko je oseba udeležena v akcijah in nalogah;
- imeti mora predpisana varovalna oblačila, obutev in osebno opremo;
- študent mora upoštevati interne pravne akte Fakultete za zdravstvo Angele Boškin (FZAB) za izvajanje obveznega in izbirnega kliničnega usposabljanja.
|
Metode ocenjevanja: |
Klinični mentor uporablja metodo demonstracije, diskusije in individualnega vodenja študenta. |