Naslov predmeta:
|
Nalezljive bolezni v spreminjajoči se družbi
|
Nosilec predmeta: |
- doc. dr. Maja Sočan
- izr. prof. dr. Irena Grmek Košnik
|
Izvajalec predmeta:
|
- doc. dr. Maja Sočan
- izr. prof. dr. Irena Grmek Košnik
|
Kontaktne ure predavanj:
|
20
|
Kontaktne ure seminar:
|
30
|
Kontaktne ure vaj:
|
/
|
Individualno delo študenta:
|
75
|
ECTS:
|
5
|
Stopnja:
|
Bolonjski doktorski študij
|
Semester:
|
Letni
|
Jezik:
|
slovenski, angleški
|
Cilji in predmetno
specifične kompetence:
|
Cilj izbirnega predmeta je pregledno predstaviti izzive nalezljivih bolezni v sodobnem času in inovativne pristope k zmanjševanju bremena ter seznaniti z raziskovalnimi izzivi na področju nalezljivih bolezni.
Predvidene kompetence, ki jih bo razvil študent doktorskega študija:
- poznavanje sodobnih načinov epidemiološkega spremljanja nalezljivih bolezni z uporabo analitičnih orodij;
- integracija, analiza in interpretacija podatkov za oblikovanje informacije za javnosti (splošne in strokovne);
- razvoj kritične presoje v odnosu do cepljenja in zagovorništvo cepljenja kot učinkovitega javno-zdravstvenega ukrepa;
- usposobljenost za podporo racionalni rabi antibiotikov;
- odzivanje na potrebe ranljivih skupin in starejših.
|
Obvezna literatura:
|
- World Health Organization, 2019. A timeline of WHO's COVID-19 Response in the WHO European Region: a living document (version 3.0, from 31 December 2019 to 31 December 2021). Copenhagen: WHO Regional Office for Europe; 2022. Licence: CC BY-NC-SA 3.0 IGO
- European Center for Disease Control and Prevntion, 2022. ECDC expert consultation on the implementation and evaluation of non-pharmaceutical interventions. Stockholm: ECDC.
- Karafillakis, E., Van Damme, P., Hendrickx, G. & Larson, H.J., 2022. COVID-19 in Europe: new challenges for addressing vaccine hesitancy. Lancet, 399(10326), pp. 699-701. 10.1016/S0140-6736(22)00150-7.
- CDC, 2001. Updated Guidelines for Evaluating Public Health Surveillance Systems Recommendations from the Guidelines Working Group. MMWR Recommendations and Reports, 50(RR-13), pp. 1–35.
- Prescott S, Schminkey D, Abukhalaf D, DeGuzman P, Dreisbach C. A framework to guide research and practice response to emerging infectious diseases: Genomic-to-global considerations. Public Health Nurs. 2023 ;40(1):144-152. doi: 10.1111/phn.13133.
- Chen KT. Emerging Infectious Diseases and One Health: Implication for Public Health.
- Int J Environ Res Public Health. 2022 Jul 26;19(15):9081. doi: 10.3390/ijerph19159081.
- Antimicrobial Resistance Collaborators. Global burden of bacterial antimicrobial resistance in 2019: a systematic analysis. The Lancet 2022; published online Jan 20. https://doi.org/10.1016/S0140-6736(21)02724-0
- Jarrett, C., et al., 2015. The SAGE Working Group on Vaccine Hesitancy Strategies for addressing vaccine hesitancy – a systematic review. Vaccine, 33, pp. 4180-90.
- Tuckerman J, Kaufman J, Danchin M. Effective Approaches to Combat Vaccine Hesitancy Pediatr Infect Dis J. 2022 May; 41(5): e243–e245.
- European Centre for Disease Prevention and Control, 2014. Assessing the burden of key infectious diseases affecting migrant populations in the EU/EEA. Stockholm: ECDC.
|
Priporočljiva literatura:
|
/
|
Pogoji za vključitev v delo
oziroma za opravljanje
študijskih obveznosti:
|
Ni pogojev za vključitev, izpolnjeni so pogoji za vpis v doktorski študij.
|
Metode ocenjevanja:
|
- pisni izpit - 50 %
- seminar - 30 %
- zaključena problemska naloga - 20 %
|
Metode poučevanja in učenja:
|
- predavanja (25 %);
- seminarji (50 %);
- kratke problemske naloge s predlogom rešitev (25 %).
|