Medprofesionalno sodelovanje v zdravstvu
 
Modul: Fizioterapija
ECTS: 3
Nosilec predmeta: mag. Jožica Ramšak Pajk, viš. pred.
Letnik: 1. ali 2. letnik
 
Kontaktne ure predavanja: 30
Kontaktne ure seminar: 15
Kontaktne ure kabinetnih vaj:  /
Kontaktne ure kliničnega usposabljanja:  /
Nosilec predmeta: mag. Jožica Ramšak Pajk, viš. pred.
Izvajalci predmeta:
  •  mag. Jožica Ramšak Pajk, viš. pred.
Stopnja: Visokostrokovni študijski program prve stopnje  
Semester: Letni
Jezik: Slovenski
 
Cilji in predmetno
specifične kompetence:
Študenti:
  • se seznanijo s področji in vsebinami dela različnih zdravstvenih poklicev,
  • razumejo specifike, razlike v kompetencah in skupne točke posameznih poklicnih skupin,
  • se naučijo spretnosti in komunikacijskih veščin za dobro medpoklicno sodelovanje,
  • so usposobljeni za pripravo načrta medpoklicnega sodelovanja za razrešitev različnih kliničnih problemov,
  • znajo kritično ovrednotiti in reflektirati svoje sodelovanje,
  • osvojijo etične veščine in razvijajo vrednote v medsebojnem sodelovanju.

Znanje in razumevanje:
  • Študenti znajo sodelovati z razumevanjem, upoštevanjem in spoštovanjem specifik posamezne poklicne skupine,
  • znajo pripraviti skupne načrte medpoklicnega sodelovanja za razrešitev različnih kliničnih problemov,
  • razumejo pomen integracije vseh poklicnih skupin v obravnavo pacientov,  
  • znajo krepiti medpoklicno sodelovanje in razrešiti različne poglede na klinične probleme s pomočjo konstruktivne komunikacije in refleksije
Obvezna literatura:
  • Bauer, M., Pahor M., Domajnko, B., Eržen, I., Ferfila, N., Furlan, M., Kavčič, M., Premik M., Rugelj, D.,Starc, T., Zakšek, T., Tomšič, M., Urek, M., Vettorazzi R. & Zaletel-Kragelj, L., 2014. Zavezniki za zdravje: medpoklicno sodelovanje v zdravstvenih timih. Ljubljana: Zdravstvena fakulteta.
  • Ovijač, D., 2012. Medpoklicno sodelovanje in etika v zdravstvu. Obzornik zdravstvene nege, 46(4), pp. 297-301.
  • Reeves, S., Pelone, F., Harrison, R., Goldman, J. & Zwarenstein, M., 2017. Interprofessional collaboration to improve professional practice and healthcare outcomes. Cochrane Database of Systematic Reviews, (6). Available at: https://www.cochranelibrary.com/cdsr/doi/10.1002/14651858.CD000072.pub3/full.
  • Šanc, P. & Prosen, M. 2022. Interprofessional collaboration in interdisciplinary healthcare teams: A quantitative descriptive study. Obzornik zdravstvene nege, 56(1), pp. 9-21. 10.14528/snr.2022.56.1.3106 Available at: https://obzornik.zbornica-zveza.si/index.php/ObzorZdravNeg/article/view/3106/3000.
  • Van Dongen, J. J. J., Lenzen, S.A., van Bokhoven, M A., Daniëls, R., van der Weijden, T. & Beurskens, A., 2016. Interprofessional collaboration regarding patients’ care plans in primary care: a focus group study into influential factors. BMC family practice, 17(1), pp. 1-10.
Priporočljiva literatura:  
Pogoji za vključitev v delo
oziroma za opravljanje
študijskih obveznosti:
  • 50% prisotnost na predavanjih
  • 100% prisotnost na seminarju; seminarska naloga
Metode ocenjevanja:
  • pisni izpit (70%)
  • priprava in predstavitev seminarske naloge (30%)