Rehabilitacija oseb s posebnimi potrebami
 
Modul: Fizioterapija
ECTS: 3
Kontaktne ure predavanja: 20
Kontaktne ure seminar: /
Kontaktne ure kabinetnih vaj: /
Kontaktne ure kliničnega usposabljanja: 50
Nosilec predmeta: dr. Monika Zadnikar, viš. pred.
Letnik: 3. letnik
 

Nosilec predmeta: dr. Monika Zadnikar, viš. pred.
Izvajalci predmeta:
  • dr. Monika Zadnikar, viš. pred.
Stopnja: Visokostrokovni študijski program prve stopnje  
Semester: Letni
Jezik: Slovenski
 
Cilji in predmetno
specifične kompetence:
Študent:
  • je sposoben oceniti stanje invalida in osebe s posebnimi potrebami, izpostaviti sposobnosti in težave, postaviti si cilje nevrofizioterapevtske obravnave in izpeljati fizioterapevtske postopke.
  • Sposoben je ustreznega pristopa in komunikacije z osebo s posebnimi potrebami.
  • Zna izvajati vse metode in tehnike, ki se uporabljajo v fizioterapiji, glede na stanje osebe s posebnimi potrebami.
  • S fizioterapevtskega vidika zna kritično ocenjevati rezultate svojega dela.
  • Spozna vlogo tima v zdravstvu ter mesto in vlogo fizioterapevta v njem.
 
Znanje in razumevanje:
  • Študent osvoji znanja in spretnosti, potrebne za načrtovanje in programiranje fizioterapevtskega procesa, rehabilitacije  ter izbiro in uporabo specifičnih nevrofizioterapevtskih konceptov v skladu s potrebami oseb s posebnimi potrebami.
  • Zna razložiti postopke metod in tehnik nevrofizioterapije ter dejavnike, ki vplivajo na kakovost njihove izvedbe
  • Razume različne medsebojne povezave med nivoji CŽS in PŽS
  • Spozna osnovne značilnosti razvoja človeškega gibanja in motoričnega razvoja.
  • Razume koncept motoričnega učenja.
  • Prepozna koristnost  uporabe osnovnih konceptov razvojno nevrološke obravnave (RNO), Vojte in PNF ter kombinacijo nevrofizioterapevtskih konceptov pri hipoterapiji.
  • Razume nevrološke mehanizme kontrole normalnega gibanja pri ocenjevanju in obravnavi gibalnih motenj, ki so posledica poškodb ali bolezni CŽS.
  • Pridobi osnovne Nevrofizioterapevtske spretnosti za obravnavo nevroloških pacientov.
Obvezna literatura:
  • Maček, Z. & Grozdek, G., 1999. Mjerenja i dokumentacija u neurološkoj fizioterapiji. Zbornik radova: 1. Tematska konferencija HUF-a. Fizioterapija, god. 3 Suppl.2. pp. 123 - 125.
  • Grozdek, G. & Maček, Z., 1995. Osnove Bobath koncepcije – Interna skripta za študente 2. letnika smeri fizioterapije. Zagreb: Medicinski fakultet Sveučilišta u Zagrebu.
  • Rota-Čeprnja, A., 2005. Rehabilitacija u dječjoj dobi. Učni teksti. Split: Medicinski fakultet u Splitu.
Priporočljiva literatura:
  • Adler, S.S., Beckers, D. & Buck, M., 2008. PNF in practice: an illustrated guide. 3rd ed. Heidelberg: Springer.
  • Blanche, E.I., Botticelli, T.M. & Hallway, M.K., 1995. Combining Neurodevelopmental Treatment and sensory integration principles an approach to pediatric therapy. Therapy Skill Builders.
  • Bly, L. & Whiteside, A., 2000. Facilitation techniques based on NDT principles. Therapy Skill Builders. 
  • Bly, L. & Whiteside, A., 1999. Baby treatment based on NDT principles. Therapy Skill Builders.
  • Bly, L., 2003. Motor Skill acquisition check list. Therapy Skill Builders.
  • Bly, L. & Beeler, L., 2011. Components of typical and atypical motor development. Therapy Skill Builders.
  • Shepherd, R.B., 1997. Physioteraphy in pediatrics. 3th ed.. Oxford: Oxford Press.
  • 2023 FUNfitness screening event by American Physical Therapy Association for Special Olimpics Healthy Athletes. Available at: https://resources.specialolympics.org/health/funfitness 
  • Best, S.J., 2005. Cerebral Palsy. Teaching individuals with physical or multiple disabilities. 5th ed. Upper Saddle River, New York: Prentice Hall.
  • Finnie, N.R., 2008. Handling the young children with cerebral palsy at home. 4th ed. Oxford: Oxford Press.
Pogoji za vključitev v delo
oziroma za opravljanje
študijskih obveznosti:

Predavanja, klinično usposabljanje, individualno delo študentov.

Pogoj za pristop k izpitu:
  • 50% prisotnost na predavanjih
Metode ocenjevanja:
  • pisni izpit (100%)