Rehabilitacija oseb s posebnimi potrebami
|
Modul: |
Fizioterapija |
ECTS: |
3 |
Kontaktne ure predavanja: |
20 |
Kontaktne ure seminar: |
/ |
Kontaktne ure kabinetnih vaj: |
/ |
Kontaktne ure kliničnega usposabljanja: |
50 |
Nosilec predmeta: |
dr. Monika Zadnikar, viš. pred. |
Letnik: |
3. letnik
|
|
Nosilec predmeta: |
dr. Monika Zadnikar, viš. pred. |
Izvajalci predmeta: |
- dr. Monika Zadnikar, viš. pred.
|
Stopnja: |
Visokostrokovni študijski program prve stopnje |
Semester: |
Letni |
Jezik: |
Slovenski
|
Cilji in predmetno
specifične kompetence: |
Študent:
- je sposoben oceniti stanje invalida in osebe s posebnimi potrebami, izpostaviti sposobnosti in težave, postaviti si cilje nevrofizioterapevtske obravnave in izpeljati fizioterapevtske postopke.
- Sposoben je ustreznega pristopa in komunikacije z osebo s posebnimi potrebami.
- Zna izvajati vse metode in tehnike, ki se uporabljajo v fizioterapiji, glede na stanje osebe s posebnimi potrebami.
- S fizioterapevtskega vidika zna kritično ocenjevati rezultate svojega dela.
- Spozna vlogo tima v zdravstvu ter mesto in vlogo fizioterapevta v njem.
Znanje in razumevanje:
- Študent osvoji znanja in spretnosti, potrebne za načrtovanje in programiranje fizioterapevtskega procesa, rehabilitacije ter izbiro in uporabo specifičnih nevrofizioterapevtskih konceptov v skladu s potrebami oseb s posebnimi potrebami.
- Zna razložiti postopke metod in tehnik nevrofizioterapije ter dejavnike, ki vplivajo na kakovost njihove izvedbe
- Razume različne medsebojne povezave med nivoji CŽS in PŽS
- Spozna osnovne značilnosti razvoja človeškega gibanja in motoričnega razvoja.
- Razume koncept motoričnega učenja.
- Prepozna koristnost uporabe osnovnih konceptov razvojno nevrološke obravnave (RNO), Vojte in PNF ter kombinacijo nevrofizioterapevtskih konceptov pri hipoterapiji.
- Razume nevrološke mehanizme kontrole normalnega gibanja pri ocenjevanju in obravnavi gibalnih motenj, ki so posledica poškodb ali bolezni CŽS.
- Pridobi osnovne Nevrofizioterapevtske spretnosti za obravnavo nevroloških pacientov.
|
Obvezna literatura: |
- Maček, Z. & Grozdek, G., 1999. Mjerenja i dokumentacija u neurološkoj fizioterapiji. Zbornik radova: 1. Tematska konferencija HUF-a. Fizioterapija, god. 3 Suppl.2. pp. 123 - 125.
- Grozdek, G. & Maček, Z., 1995. Osnove Bobath koncepcije – Interna skripta za študente 2. letnika smeri fizioterapije. Zagreb: Medicinski fakultet Sveučilišta u Zagrebu.
- Rota-Čeprnja, A., 2005. Rehabilitacija u dječjoj dobi. Učni teksti. Split: Medicinski fakultet u Splitu.
|
Priporočljiva literatura: |
- Adler, S.S., Beckers, D. & Buck, M., 2008. PNF in practice: an illustrated guide. 3rd ed. Heidelberg: Springer.
- Blanche, E.I., Botticelli, T.M. & Hallway, M.K., 1995. Combining Neurodevelopmental Treatment and sensory integration principles an approach to pediatric therapy. Therapy Skill Builders.
- Bly, L. & Whiteside, A., 2000. Facilitation techniques based on NDT principles. Therapy Skill Builders.
- Bly, L. & Whiteside, A., 1999. Baby treatment based on NDT principles. Therapy Skill Builders.
- Bly, L., 2003. Motor Skill acquisition check list. Therapy Skill Builders.
- Bly, L. & Beeler, L., 2011. Components of typical and atypical motor development. Therapy Skill Builders.
- Shepherd, R.B., 1997. Physioteraphy in pediatrics. 3th ed.. Oxford: Oxford Press.
- 2023 FUNfitness screening event by American Physical Therapy Association for Special Olimpics Healthy Athletes. Available at: https://resources.specialolympics.org/health/funfitness
- Best, S.J., 2005. Cerebral Palsy. Teaching individuals with physical or multiple disabilities. 5th ed. Upper Saddle River, New York: Prentice Hall.
- Finnie, N.R., 2008. Handling the young children with cerebral palsy at home. 4th ed. Oxford: Oxford Press.
|
Pogoji za vključitev v delo
oziroma za opravljanje
študijskih obveznosti: |
Predavanja, klinično usposabljanje, individualno delo študentov.
Pogoj za pristop k izpitu:
- 50% prisotnost na predavanjih
|
Metode ocenjevanja: |
|