Fizioterapija kot stroka in znanost
 
Modul: Fizioterapija
ECTS: 3
Nosilec predmeta: dr. Monika Zadnikar, viš. pred.
Letnik: 1. letnik
 
        
Kontaktne ure predavanja: 25
Kontaktne ure seminar: 20
Kontaktne ure kabinetnih vaj:  /
Kontaktne ure kliničnega usposabljanja:  /
Nosilec predmeta: dr. Monika Zadnikar, viš. pred.
Izvajalci predmeta: dr. Monika Zadnikar, viš. pred.
dr. Zdenka Tičar, pred.
Stopnja: Visokostrokovni študijski program prve stopnje  
Semester: Zimski
Jezik: Slovenski
 
Cilji in predmetno
specifične kompetence:
Študent:
  • spozna poklic fizioterapevta, namena, področja in kompetence poklica fizioterapevt.
  • spozna pojme navodila, priporočila in klinične smernice. 
  • upoštevanje temeljnih standardov za fizioterapevtsko prakso.
  • uporablja z dokazi podprte fizioterapevtske postopke.
  • sprejemanje odgovornosti za lastno profesionalno delovanje, prepoznavanje omejitev pri obsegu lastne prakse in kompetenc.
  • razumevanje odgovornosti za vseživljenjsko učenje in kontinuirano strokovno izpopolnjevanje kot pomembnega za razvoj znanosti fizioterapije.
  • se seznani z raziskovalnimi paradigmami ter raziskovalnimi pristopi in metodami, ki oblikujejo FT in zdravstveno varstvo;
  • spozna pomen raziskovanja za FT;
  • spozna značilnosti raziskovalnega dela;
  • spozna raziskovalne paradigme ter raziskovalne pristope in metode,
  • razmišlja o etičnih dimenzijah raziskovanja.

Znanje in razumevanje:

  • seznani se z zgodovino razvoja fizioterapije v svetu in doma;
  • pozna in razume načela, ki podpirajo opis poklica fizioterapevt;
  • pozna in razume namen fizioterapije;
  • pozna fizioterapevtske postopke;
  • pozna področja, za katera so fizioterapevti usposobljeni in strokovno odgovorni;
  • pozna in razume kompetence poklica fizioterapevt, veljavne za Slovenijo;
  • pozna in razume področja fizioterapevtske dejavnosti;
  • pozna in razume etična načela WCPT in Kodeks etike fizioterapevtov Slovenije;
  • pozna okolja, kjer se fizioterapija lahko izvaja;
  • pozna in razume predpostavke, ki vključujejo opis fizioterapije in odražajo osrednja področja fizioterapevtske dejavnosti;
  • pozna in razume temeljne standarde za fizioterapevtsko prakso;
  • pozna glosarij fizioterapije;
  • pozna in razume načela z dokazi podprte fizioterapije;
  • razlikovali med pojmi navodila, priporočila in klinične smernice;
  • spozna značilnosti profesionalne prakse fizioterapije in vlogo fizioterapevta; 
  • razume vlogo fizioterapevta v zdravstvenem timu ter v raziskovanju, izobraževanju, politiki;
  • oblikuje strokoven, odgovoren, samozavesten in human način delovanja v odnosu do pacientov, sodelavcev in družbene skupnosti;
  • sposoben je aplicirati teoretično znanje za izvajanje fizioterapije ob upoštevanju individualnih potreb pacienta in specifičnosti strokovnega področja;
  • sposoben je uporabiti teoretično znanje ter holistično, individualno in problemsko obravnavati posameznika.
  • pravilno iskanje, pridobivanje, interpretiranje, uporabljanje znanstvene in strokovne literature;
  • razumevanje temeljev raziskovalnega procesa in njegovega pomena za razvoj zdravstvene nege;
  • samostojnost pri pripravi strokovnih tekstov, seminarskih del;
  • demonstracija kritičnega in logičnega razmišljanja.
Obvezna literatura:
  • World Confederation for Physical Therapy, 2011 . Policy Statement: Description of physical therapy. London: WCPT. Available at:  www.wcpt.org/policy/ps-descriptionPT. 
  • World Confederation for Physical Therapy, 2011. Ethical principles. London: WCPT. Available at: www.wcpt.org/ethical-principles. 
  • World Confederation for Physical Therapy, 2011. Policy statement: Ethical responsibilities of physical therapists and WCPT members. London: WCPT. Available at: www.wcpt.org/policy/ps-ethicalresponsibilities. 
  • Kodeks etike fizioterapevtov Slovenije. Uradni list Republike Slovenije, št. 6/2002.
  • Društvo fizioterapevtov Slovenije. Kodeks etike. Available at: www.dfs.si/predstavitev/Kodeks_etike.
  • Temeljni standardi za fizioterapevtsko prakso, 2015. Ljubljana: Društvo fizioterapevtov Slovenije – strokovno združenje.
  • Kališnik, M., Zabavnik Piano, J. & Rožić, A., 2006. Temelji znanstvenoraziskovalne metodologije v biomedicini. Ljubljana: Družba Piano.
  • Mesec, B., 1998. Uvod v kvalitativno raziskovanje v socialnem delu. Ljubljana: Visoka šola za socialno delo. (izbrana poglavja)
  • Vogrinec, J., 2008. Kvalitativno raziskovanje na pedagoškem področju. Ljubljana: Pedagoška fakulteta, Univerza v Ljubljani.
  • Cencič, M., 2009. Kako poteka pedagoško raziskovanje. Primeri kvantitativne empirične neeksperimentalne raziskave. Ljubljana: Zavod RS za šolstvo.
Priporočljiva literatura:


Pogoji za vključitev v delo
oziroma za opravljanje
študijskih obveznosti:

Predavanja: Teoretični program poteka po metodi predavanj za vse študente hkrati, po frontalni obliki, z uporabo avdiovizualnih pripomočkov in z vključevanjem študentov v diskusijo ali skupinsko delo.

Seminar: Študent poglobi teoretične vsebine ter jih prenese in aplicira v obravnavo posameznih tem ali kliničnih primerov. Seminar zaključi s seminarsko nalogo in predstavitvijo v skupini. Na seminarju študent razvijaj kritično mišljenje in problemski pristop.

Individualno delo študentov. 

Pogoj za pristop k izpitu:

  • 50% prisotnost na predavanjih
  • 100% prisotnost na seminarju in opravljen seminar
Metode ocenjevanja:
  • pisni izpit (60% ocene)
  • seminarska naloga (40% ocene)