Fizioterapija kot stroka in znanost
|
Modul: |
Fizioterapija |
ECTS: |
3 |
Nosilec predmeta: |
dr. Monika Zadnikar, viš. pred. |
Letnik: |
1. letnik
|
|
Kontaktne ure predavanja: |
25 |
Kontaktne ure seminar: |
20 |
Kontaktne ure kabinetnih vaj: |
/ |
Kontaktne ure kliničnega usposabljanja: |
/ |
Nosilec predmeta: |
dr. Monika Zadnikar, viš. pred. |
Izvajalci predmeta: |
dr. Monika Zadnikar, viš. pred.
dr. Zdenka Tičar, pred. |
Stopnja: |
Visokostrokovni študijski program prve stopnje |
Semester: |
Zimski |
Jezik: |
Slovenski
|
Cilji in predmetno
specifične kompetence: |
Študent:
- spozna poklic fizioterapevta, namena, področja in kompetence poklica fizioterapevt.
- spozna pojme navodila, priporočila in klinične smernice.
- upoštevanje temeljnih standardov za fizioterapevtsko prakso.
- uporablja z dokazi podprte fizioterapevtske postopke.
- sprejemanje odgovornosti za lastno profesionalno delovanje, prepoznavanje omejitev pri obsegu lastne prakse in kompetenc.
- razumevanje odgovornosti za vseživljenjsko učenje in kontinuirano strokovno izpopolnjevanje kot pomembnega za razvoj znanosti fizioterapije.
- se seznani z raziskovalnimi paradigmami ter raziskovalnimi pristopi in metodami, ki oblikujejo FT in zdravstveno varstvo;
- spozna pomen raziskovanja za FT;
- spozna značilnosti raziskovalnega dela;
- spozna raziskovalne paradigme ter raziskovalne pristope in metode,
- razmišlja o etičnih dimenzijah raziskovanja.
Znanje in razumevanje:
- seznani se z zgodovino razvoja fizioterapije v svetu in doma;
- pozna in razume načela, ki podpirajo opis poklica fizioterapevt;
- pozna in razume namen fizioterapije;
- pozna fizioterapevtske postopke;
- pozna področja, za katera so fizioterapevti usposobljeni in strokovno odgovorni;
- pozna in razume kompetence poklica fizioterapevt, veljavne za Slovenijo;
- pozna in razume področja fizioterapevtske dejavnosti;
- pozna in razume etična načela WCPT in Kodeks etike fizioterapevtov Slovenije;
- pozna okolja, kjer se fizioterapija lahko izvaja;
- pozna in razume predpostavke, ki vključujejo opis fizioterapije in odražajo osrednja področja fizioterapevtske dejavnosti;
- pozna in razume temeljne standarde za fizioterapevtsko prakso;
- pozna glosarij fizioterapije;
- pozna in razume načela z dokazi podprte fizioterapije;
- razlikovali med pojmi navodila, priporočila in klinične smernice;
- spozna značilnosti profesionalne prakse fizioterapije in vlogo fizioterapevta;
- razume vlogo fizioterapevta v zdravstvenem timu ter v raziskovanju, izobraževanju, politiki;
- oblikuje strokoven, odgovoren, samozavesten in human način delovanja v odnosu do pacientov, sodelavcev in družbene skupnosti;
- sposoben je aplicirati teoretično znanje za izvajanje fizioterapije ob upoštevanju individualnih potreb pacienta in specifičnosti strokovnega področja;
- sposoben je uporabiti teoretično znanje ter holistično, individualno in problemsko obravnavati posameznika.
- pravilno iskanje, pridobivanje, interpretiranje, uporabljanje znanstvene in strokovne literature;
- razumevanje temeljev raziskovalnega procesa in njegovega pomena za razvoj zdravstvene nege;
- samostojnost pri pripravi strokovnih tekstov, seminarskih del;
- demonstracija kritičnega in logičnega razmišljanja.
|
Obvezna literatura: |
- World Confederation for Physical Therapy, 2011 . Policy Statement: Description of physical therapy. London: WCPT. Available at: www.wcpt.org/policy/ps-descriptionPT.
- World Confederation for Physical Therapy, 2011. Ethical principles. London: WCPT. Available at: www.wcpt.org/ethical-principles.
- World Confederation for Physical Therapy, 2011. Policy statement: Ethical responsibilities of physical therapists and WCPT members. London: WCPT. Available at: www.wcpt.org/policy/ps-ethicalresponsibilities.
- Kodeks etike fizioterapevtov Slovenije. Uradni list Republike Slovenije, št. 6/2002.
- Društvo fizioterapevtov Slovenije. Kodeks etike. Available at: www.dfs.si/predstavitev/Kodeks_etike.
- Temeljni standardi za fizioterapevtsko prakso, 2015. Ljubljana: Društvo fizioterapevtov Slovenije – strokovno združenje.
- Kališnik, M., Zabavnik Piano, J. & Rožić, A., 2006. Temelji znanstvenoraziskovalne metodologije v biomedicini. Ljubljana: Družba Piano.
- Mesec, B., 1998. Uvod v kvalitativno raziskovanje v socialnem delu. Ljubljana: Visoka šola za socialno delo. (izbrana poglavja)
- Vogrinec, J., 2008. Kvalitativno raziskovanje na pedagoškem področju. Ljubljana: Pedagoška fakulteta, Univerza v Ljubljani.
- Cencič, M., 2009. Kako poteka pedagoško raziskovanje. Primeri kvantitativne empirične neeksperimentalne raziskave. Ljubljana: Zavod RS za šolstvo.
|
Priporočljiva literatura: |
|
Pogoji za vključitev v delo
oziroma za opravljanje
študijskih obveznosti: |
Predavanja: Teoretični program poteka po metodi predavanj za vse študente hkrati, po frontalni obliki, z uporabo avdiovizualnih pripomočkov in z vključevanjem študentov v diskusijo ali skupinsko delo.
Seminar: Študent poglobi teoretične vsebine ter jih prenese in aplicira v obravnavo posameznih tem ali kliničnih primerov. Seminar zaključi s seminarsko nalogo in predstavitvijo v skupini. Na seminarju študent razvijaj kritično mišljenje in problemski pristop.
Individualno delo študentov.
Pogoj za pristop k izpitu:
- 50% prisotnost na predavanjih
- 100% prisotnost na seminarju in opravljen seminar
|
Metode ocenjevanja: |
- pisni izpit (60% ocene)
- seminarska naloga (40% ocene)
|