Ocenjevalne metode v fizioterapiji
 
Modul: Fizioterapija
ECTS: 10
Nosilec predmeta: dr. Blanka Koščak Tivadar, viš. pred.
Letnik: 1. letnik
 
Ocenjevalne metode v fizioterapiji              

Kontaktne ure predavanja: 50
Kontaktne ure seminar:  /
Kontaktne ure kabinetnih vaj: 50
Kontaktne ure kliničnega usposabljanja: 50
Nosilec predmeta: dr. Blanka Koščak Tivadar, viš. pred.
Izvajalci predmeta:
  • dr. Blanka Koščak Tivadar, viš. pred.
  • Barbara Pantar (strokovnjak iz prakse)
  • dr. Monika Zadnikar, viš. pred.
Stopnja: Visokostrokovni študijski program prve stopnje  
Semester: Letni
Jezik: Slovenski
 
Cilji in predmetno
specifične kompetence:

Cilj predmeta je pridobiti teoretično in praktično znanje o osnovnih ocenjevalnih metodah v fizioterapiji  in skladno s teoretičnimi izhodišči razviti spretnosti izvajanja ocenjevalnih postopkov.

Študent:

  • poznavanje in razumevanje postopkov testiranja in ocenjevanja;
  • sposobnost izvajanja osnovnih postopkov testiranja;
  • sposobnost pravilnega dokumentiranja dobljenih rezultatov testiranj;
  • sposobnost razlage pomena dobljenih rezultatov testiranja;
  • sposobnost celostne analize posameznikovega zdravstvenega stanja;
  • prepoznavanje ključnih ciljev fizioterapevtskega programa.
   
Znanje in razumevanje:
  • študent je sposoben organizirati in opraviti postopek ocenjevanja.
  • zna izbrati ustrezne postopke testiranja.
  • zna dokumentirati postopke testiranja in ocenjevanja.
  • razume pomen in je sposoben podati razlago fizioterapevtskega pregleda.
  • razume pomen in je sposoben podati razlago analize drže.
  • razume pomen in je sposoben podati razlago antropometrije.
  • razume pomen in je sposoben podati razlago analize hoje.
  • pozna razliko med fiziološkimi in patološkimi izidi pri testiranju in ocenjevanju organskih sistemov.
  • zna izpostaviti posameznikove težave.
  • zna skupaj s pacientom določiti cilje in izide ter s pomočjo ocenjevalnih metod preverjati spremembe.
Obvezna literatura:
  • Jakovljević, M. & Hlebš, S., 1999. Meritve gibljivosti sklepov, obsegov in dolžin udov. 2. dop. izd. Ljubljana: Visoka šola za zdravstvo.
  • Jakovljević, M. & Hlebš, S., 1998. Manualno testiranje mišic. Ljubljana: Visoka šola za zdravstvo.
  • Dittmar, S.S. & Gresham, G.E., 2005. Functional assessment and outcome measures for the rehabilitation health professional. Austin: Pro-ed.
  • Jull, G., Moore, A., Fallam D., Lewis, J., McCarthy, C. & Streling, M., 2015. Grieve's Modern Musculoskeletal Physiotherapy, 4th ed. Edinburgh: Elsevier.
  • Buckup, K. & Buckup, J. 2008. Musculoskeletal system; Examinations-signs-Phenomena. Third edition. New York: Thieme Publisher.
  • Albert, T.J. & Vaccaro, A. R. 2017. Physical examination of thr spine, Second edition. New York: Thieme Publisher.
Priporočljiva literatura:


Pogoji za vključitev v delo
oziroma za opravljanje
študijskih obveznosti:
  • Predavanja z aktivno udeležbo študentov (razlaga, diskusija, vprašanja, primeri, reševanje primerov).
  • Vaje, kjer se bodo študentje naučili osnovnih ocenjevalnih metod na konkretnih problemih. Ponovili, utrdili in dodatno bodo osvetlili pojme in metode, spoznane na predavanjih.
  • Klinične vaje, prenos teorije v klinično okolje.
  • Delo v skupinah.

Pogoj za pristop k izpitu:

  • 50% prisotnost na predavanjih
  • 100% prisotnost na kabinetnih vajah
Metode ocenjevanja:
  • Pisni test (50%)
  • Vaje (ustno in praktično preverjanje naučenega znanja in pridobljenih veščin) (50%)
  • Klinične vaje se zaključijo s pozitivnim poročilom kliničnega usposabljanja. 
    Ocenjevalna lestvica po pravilniku FZAB.