Ocenjevalne metode v fizioterapiji
|
Modul: |
Fizioterapija |
ECTS: |
10 |
Nosilec predmeta: |
dr. Blanka Koščak Tivadar, viš. pred. |
Letnik: |
1. letnik
|
Ocenjevalne metode v fizioterapiji
|
Kontaktne ure predavanja: |
50 |
Kontaktne ure seminar: |
/ |
Kontaktne ure kabinetnih vaj: |
50 |
Kontaktne ure kliničnega usposabljanja: |
50 |
Nosilec predmeta: |
dr. Blanka Koščak Tivadar, viš. pred. |
Izvajalci predmeta: |
- dr. Blanka Koščak Tivadar, viš. pred.
- Barbara Pantar (strokovnjak iz prakse)
- dr. Monika Zadnikar, viš. pred.
|
Stopnja: |
Visokostrokovni študijski program prve stopnje |
Semester: |
Letni |
Jezik: |
Slovenski
|
Cilji in predmetno
specifične kompetence: |
Cilj predmeta je pridobiti teoretično in praktično znanje o osnovnih ocenjevalnih metodah v fizioterapiji in skladno s teoretičnimi izhodišči razviti spretnosti izvajanja ocenjevalnih postopkov.
Študent:
- poznavanje in razumevanje postopkov testiranja in ocenjevanja;
- sposobnost izvajanja osnovnih postopkov testiranja;
- sposobnost pravilnega dokumentiranja dobljenih rezultatov testiranj;
- sposobnost razlage pomena dobljenih rezultatov testiranja;
- sposobnost celostne analize posameznikovega zdravstvenega stanja;
- prepoznavanje ključnih ciljev fizioterapevtskega programa.
Znanje in razumevanje:
- študent je sposoben organizirati in opraviti postopek ocenjevanja.
- zna izbrati ustrezne postopke testiranja.
- zna dokumentirati postopke testiranja in ocenjevanja.
- razume pomen in je sposoben podati razlago fizioterapevtskega pregleda.
- razume pomen in je sposoben podati razlago analize drže.
- razume pomen in je sposoben podati razlago antropometrije.
- razume pomen in je sposoben podati razlago analize hoje.
- pozna razliko med fiziološkimi in patološkimi izidi pri testiranju in ocenjevanju organskih sistemov.
- zna izpostaviti posameznikove težave.
- zna skupaj s pacientom določiti cilje in izide ter s pomočjo ocenjevalnih metod preverjati spremembe.
|
Obvezna literatura: |
- Jakovljević, M. & Hlebš, S., 1999. Meritve gibljivosti sklepov, obsegov in dolžin udov. 2. dop. izd. Ljubljana: Visoka šola za zdravstvo.
- Jakovljević, M. & Hlebš, S., 1998. Manualno testiranje mišic. Ljubljana: Visoka šola za zdravstvo.
- Dittmar, S.S. & Gresham, G.E., 2005. Functional assessment and outcome measures for the rehabilitation health professional. Austin: Pro-ed.
- Jull, G., Moore, A., Fallam D., Lewis, J., McCarthy, C. & Streling, M., 2015. Grieve's Modern Musculoskeletal Physiotherapy, 4th ed. Edinburgh: Elsevier.
- Buckup, K. & Buckup, J. 2008. Musculoskeletal system; Examinations-signs-Phenomena. Third edition. New York: Thieme Publisher.
- Albert, T.J. & Vaccaro, A. R. 2017. Physical examination of thr spine, Second edition. New York: Thieme Publisher.
|
Priporočljiva literatura: |
|
Pogoji za vključitev v delo
oziroma za opravljanje
študijskih obveznosti: |
- Predavanja z aktivno udeležbo študentov (razlaga, diskusija, vprašanja, primeri, reševanje primerov).
- Vaje, kjer se bodo študentje naučili osnovnih ocenjevalnih metod na konkretnih problemih. Ponovili, utrdili in dodatno bodo osvetlili pojme in metode, spoznane na predavanjih.
- Klinične vaje, prenos teorije v klinično okolje.
- Delo v skupinah.
Pogoj za pristop k izpitu:
- 50% prisotnost na predavanjih
- 100% prisotnost na kabinetnih vajah
|
Metode ocenjevanja: |
- Pisni test (50%)
- Vaje (ustno in praktično preverjanje naučenega znanja in pridobljenih veščin) (50%)
- Klinične vaje se zaključijo s pozitivnim poročilom kliničnega usposabljanja.
Ocenjevalna lestvica po pravilniku FZAB.
|