Komunikacija in supervizija v zdravstvu
|
Modul: |
Fizioterapija |
ECTS: |
3 |
Kontaktne ure predavanja: |
30 |
Kontaktne ure seminar: |
15 |
Kontaktne ure kabinetnih vaj: |
|
Kontaktne ure kliničnega usposabljanja: |
|
Nosilec predmeta: |
dr. Vesna Čuk, viš. pred. |
Letnik: |
1. ali 2. letnik
|
Komunikacija in supervizija v zdravstvu
|
Kontaktne ure predavanja: |
30 |
Kontaktne ure seminar: |
15 |
Kontaktne ure kabinetnih vaj: |
|
Kontaktne ure kliničnega usposabljanja: |
|
Nosilec predmeta: |
dr. Vesna Čuk, viš. pred. |
Izvajalci predmeta: |
- dr. Vesna Čuk, viš. pred.
|
Stopnja: |
Visokostrokovni študijski program prve stopnje |
Semester: |
Zimski |
Jezik: |
Slovenski
|
Cilji in predmetno
specifične kompetence: |
Študent:
- razume pomen in pridobijo temeljna znanja,ki omogočijo razvoj spretnosti za uporabo komunikacije in supervizije v klinični praksi in v zdravstvenem timu;
- poznavanje in razumevanje vloge komunikacije pri delu;
- poznavanje in razumevanje temeljnih kompetenc za vzpostavljanje podporne terapevtske komunikacije;
- poznavanje in razumevanje metod in tehnik pogovora in refleksije z vodenjem in sodelovanjem v timu zdravstvenih delavcev.
- pridobiti sposobnost učinkovite in uspešne komunikacije v zdravstvu;
- sposobnost primerne uporabe svetovalnih in komunikacijskih tehnik v zdravstvu za pomoč pacientom;
- sposobnost za prepoznavanje in reševanje težave in stisk pri podpornem komuniciranju s pacienti;
- sposobnost prepoznavanja in obvladovanja problemov v komunikaciji z metodo supervizije v zdravstvu;
- sposobnost prepoznavanja in reševanja konfliktnih situacij z uporabo metod supervizije v zdravstvu;
- pridobiti sposobnost za uporabo edukativne in podporne vloge supervizije v timu;
- razvoj kritičnega mišljenja;
- razvoj sposobnosti podajanja refleksije v timu.
Znanje in razumevanje:
- poznavanje in razumevanje osnovnih pojmov s področja procesa komunikacije in supervizije, teorije terapevtske komunikacije, teorij empatije in teorij medosebnega zaupanja;
- poznavanje ter razumevanje metod in tehnik komunikacije in supervizije;
- poznavanje in razumevanje metod za obvladovanje konfliktnih situacij v zdravstvu s pomočjo supervizije;
- poznavanje in razumevanje metode supervizije;
- razumevanje kognitivnih, čustvenih in socialnih odzivov na psihične obremenitve v zdravstvu;
- poznavanje tehnik supervizije pri obvladovanju stresa in čustvenih obremenitev;
- poznavanje in razumevanje vloge pomoči ter spreminjanja vedenja na področju zdravja;
- razumevanje kliničnih problemov v komunikaciji in odnosi s pacienti in sodelavci;
- razvoj sposobnost za prenos in uporabo znanja v klinični praksi.
|
Obvezna literatura: |
- Jaques, D., 2001. Learning group work. London: Kogan Page.
- Kobolt, A. & Žorga, S., 2000. Supervizija. Proces razvoja in učenja v poklicu. Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta.
- Kobolt, A., 2004. Metode in tehnike supervizije. Ljubljana: Pedagoška fakulteta.
- Kobolt, A., 2010. Supervizija in koučing. Ljubljana: Pedagoška fakulteta.
- Lynch L., Hancox K., Hapell B. &, Parker, J., 2008. Clinical Supervision for Nurses. Oxford; Malden (MA): Wiley-Blackwell.
- Servellen, van G., 2009. Communication Skills for the Health care Professional: Concepts, Practice, and Evidence. 2nd ed. Boston: Jones and Bartlett Publishers.
- Rungapadiachy, M., 2003. Medosebna komunikacija v zdravstvu. Ljubljana: Educy.
- Ule, M., 2003. Spregledana razmerja. Maribor: Aristej.
- Ule, M., 2005. Socialna psihologija. Ljubljana: FDV.
- Ule, M., 2009. Psihologija komuniciranja in medosebnih odnosov. Ljubljana: FDV.
- Žorga, S., ed. 2002. Modeli in oblike supervizije. Ljubljana: Pedagoška fakulteta.
- Dodatna literatura po izbiri predavatelja
|
Priporočljiva literatura: |
|
Pogoji za vključitev v delo
oziroma za opravljanje
študijskih obveznosti: |
Predavanja, klinično usposabljanje, individualno delo študentov.
Pogoj za pristop k izpitu:
- 50% prisotnost na predavanjih
|
Metode ocenjevanja: |
|