Metodika zdravstveno vzgojnega dela
|
Modul: |
Fizioterapija |
ECTS: |
3 |
Kontaktne ure predavanja: |
30 |
Kontaktne ure seminar: |
15 |
Kontaktne ure kabinetnih vaj: |
|
Kontaktne ure kliničnega usposabljanja: |
|
Nosilec predmeta: |
Mateja Bahun, viš. pred. |
Letnik: |
1. letnik
|
Metodika zdravstveno vzgojnega dela
|
Kontaktne ure predavanja: |
30 |
Kontaktne ure seminar: |
15 |
Kontaktne ure kabinetnih vaj: |
|
Kontaktne ure kliničnega usposabljanja: |
|
Nosilec predmeta: |
Mateja Bahun, viš. pred. |
Izvajalci predmeta: |
- Mateja Bahun, viš. pred.
- Tanja Torkar, pred.
|
Stopnja: |
Visokostrokovni študijski program prve stopnje |
Semester: |
Letni |
Jezik: |
Slovenski
|
Cilji in predmetno
specifične kompetence: |
Študent:
- spozna zdravstveno vzgojo kot metodo dela, njeno mesto v fizioterapiji in zdravstvenem sistemu;
- pozna nivoje in področje delovanja in pristope v zdravstveni vzgoji;
- seznani se z osnovami pedagogike z didaktiko ter andragogike, andragoškega ciklusa in svetovanja;
- pozna teoretične pristope svetovanja, usmerjanja, spodbujanja in pomoči ljudem pri skrbi za ohranjanje zdravja in zdravega življenjskega sloga;
- spozna pristope za poučevanje in usmerjanje pri spreminjanju življenjskega sloga in vzorcev zdravega obnašanja;
- pridobi znanje o organizaciji, izvajanju in obstoječih programih zdravstvene vzgoje v sistemu zdravstvenega varstva;
- zna prepoznati potrebe po specifičnih vsebinah zdravstvene vzgoje pri različnih ciljnih skupin;
- zna glede na prepoznane potrebe pripraviti zdravstveno vzgojni program.
- se nauči spretnosti in komunikacijskih veščin za praktično izvedbo zdravstveno vzgojnega programa.
Znanje in razumevanje:
- študenti pridobijo spretnosti za izobraževanje usmerjanje in spodbujanje posameznikov, družin in/ali skupnosti k zdravemu načinu življenja in skrbi za svoje zdravje;
- študenti razumejo pomen integracije zdravstvene vzgoje in v sistem zdravstva in življenja ljudi;
- spodbujajo zdrave življenjske navade, preventivne ukrepe in skrb za lastno zdravje;
- znajo krepiti zdravo obnašanje za izboljšanje vedenjskih vzorcev in spremembe življenjskega sloga;
- znajo nuditi podporo, usmerjanje in razumevanje procesa spreminjanja življenjskega sloga.
|
Obvezna literatura: |
- Hoyer, S., 2005. Pristopi in metode v zdravstveni vzgoji. Ljubljana: Visoka šola za zdravstvo.
- Innstrand, S.T., eds., 2012. Health promotion - Theory and Practice. Trondheim: Research Center for Health Promotion and Resources. Available at: https://www.ntnu.edu/documents/16848459/0/Health+Promotion+-+Theory+and+Practice.pdf
- Jank, W. & Meyer, H., 2006. Didaktični modeli. Ljubljana: Zavod RS za šolstvo.
- Zurc, J., Torkar, T., Bahun, M. & Ramšak-Pajk, J., 2010. Metodika zdravstvene vzgoje in promocija zdravja. In: B. Skela-Savič, et al., eds. Teoretične in praktične osnove zdravstvene nege: izbrana poglavja. Jesenice: Visoka šola za zdravstveno nego, pp. 52-71.
- Kiger, M.A., 2004. Teaching for health. London: Elsevier.
- Zurc, J., 2010. Človekovo zdravje in razvoj. In: B. Skela-Savič, et al., eds. Teoretične in praktične osnove zdravstvene nege: izbrana poglavja. Jesenice: Visoka šola za zdravstveno nego, pp. 40-51.
- Mavilee, J.A. & Huerta, C.G., 2007. Health promotion in nursing. New York: Thomson Delmar Learning.
- Payne, S. & Walker, J., 2002. Psihologija v zdravstveni negi. Ljubljana: Educy.
- Kristančič, A., 1995. Svetovanje in komuniciranje. Ljubljana: Združenje svetovalnih delavcev Slovenije.
- Ule, M., 2009. Psihologija komuniciranja in medosebnih odnosov. Ljubljana: Fakulteta za družbene vede.
|
Priporočljiva literatura: |
|
Pogoji za vključitev v delo
oziroma za opravljanje
študijskih obveznosti: |
Predavanja, seminar, individualno delo študentov.
Pogoj za pristop k izpitu:
- 50% prisotnost na predavanjih
- 100% prisotnost na seminarju, opravljena seminarska naloga
|
Metode ocenjevanja: |
- pisni izpit (80%)
- priprava in izvedba zdravstveno vzgojnega projekta (20%)
|