Cilji in predmetno
specifične kompetence: |
Študent:
- Spodbujanje učenja iz izkušenj in na osnovi študij primerov in kritičnih dogodkov z refleksijo povezovati teorijo in prakso za izboljšanje znanja, kakovosti dela in razvoja profesije.
- Z refleksijo spodbujati učenje, uporabo na dokazih podprte prakse, razvijanje napredne zdravstvene nege ter zagotavljati kakovostno zdravstveno oskrbo.
- Z razvijanjem temeljnih veščin kritičnega razmišljanja študent prepozna in razvija lastne sposobnosti za strokovni razvoj.
- Zna (samo)kritično oceniti in razumeti individualne in sistemske probleme in vrednote ter se zna odločati profesionalno-etično.
- Razvija razumevanje različnosti, sprejema drugačnosti ter je sposoben neobsojajočega odnosa.
- S procesom razvijanja kritičnega razmišljanja in refleksije spodbujati samospoznavanje in s tem omogočati razvijanje lastnega znanja, spretnosti ter komunikacije s pacienti kot s sodelavci.
Znanje in razumevanje:
- Spozna raznolikost pojmovanj kritičnega mišljenja in refleksivne prakse ter nekaj modelov refleksije.
- Razume in spozna temeljne veščine kritičnega mišljenja in refleksije ter raznovrstne metode uporabe v praksi.
- Razvija in uporablja veščine refleksije, kritičnega mišljenja za namen učenja kot tudi za lasten razvoj znanja in spretnosti v praksi zdravstvene nege.
- Kritično bere, piše in razpravlja o raznovrstnih temah.
- Razvija veščino samorefleksije in samoevalvacije in druge značilnosti kritičnega misleca.
- Zna samostojno pripraviti refleksijo na kritičen dogodek s kliničnega okolja s prepoznavanjem konceptov zdravstvene nege in utemeljiti primanjkljaj znanja
|
Obvezna literatura: |
- Goulet, M.H., Larue C. & Alderson M., 2016. Reflective Practice: A Comparative Dimensional Analysis of the Concept in Nursing and Education Studies. Nursing Forum, 15(2), pp. 139-150.
- Bulman, C. & Schutz, S., 2013. Reflective practice in nursing, 5. ed. [pdf] John Wiley & Sons. Ltd, Available at: http://zu.edu.jo/UploadFile/Library/E_Books/Files/LibraryFile_151614_52.pdf [Accessed 19 August 2022].
- Tashiro, J., Shimpuku, Y., Naruse, K., Maftuhan, M. & Matsutani, M., 2012. Concept analysis of reflection in nursing professional development. Japan Journal of Nursing Science, [pdf] Available at: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1742-7924.2012.00222.x/epdf [Accessed 19 August 2022].
- Parrish, D.R. & Crookes, K., 2014. Designing and implementing reflective practice programs – Key principles and considerations. Nurse Education in Practice, 14(3), pp. 265-270.
- Kiran, M., Patel, K.M. & Metersky K., 2022. Reflective practice in nursing: A concept analysis. Int J Nurs Knowl, 33(3) pp.180-187.
- Cui, C., Li, Y., Geng, D., Zhang, D. & Jin, C., 2018. The effectiveness of evidence-based nursing on development of nursing students' critical thinking: A meta-analysis. Nurse Educ Today, 65, pp. 46-53.
- Lunney, M., 2010. Use of critical thinking in the diagnostic process. International Journal of Nursing Terminologies and Classifications: The Official Journal of NANDA International, 21(2), pp. 82-88.
- McCartney, M., 2017. Nurses must be allowed to exercise professional judgment. BMJ, 356.
- Profetto – McGrath, J., 2005. Critical thinking and evidence-based practice. J Prof Nurs, 21(6), pp. 364-371.
- Shoulders, B., Follett, C. & Eason, J., 2014. Enhancing critical thinking in clinical practice: Implications for critical and acute care nurses. Dimensions of Critical Care Nursing: DCCN, 33(4), pp. 207-214.
|