Teorije, modeli in koncepti zdravstvene nege in E-zdravstvena nega
|
Modul: |
Zdravstvena nega |
ECTS: |
6 |
Kontaktne ure predavanja: |
60 |
Kontaktne ure seminar: |
40 |
Kontaktne ure kabinetnih vaj: |
|
Kontaktne ure kliničnega usposabljanja: |
|
Nosilec predmeta: |
mag. Jožica Ramšak Pajk, višja predavateljica
red. prof. dr. Brigita Skela Savič, znan. svet. |
Letnik: |
1. letnik
|
Uvod v raziskovanje v zdravstveni negi
|
Kontaktne ure predavanja: |
20 |
Kontaktne ure seminar: |
10 |
Kontaktne ure kabinetnih vaj: |
|
Kontaktne ure kliničnega usposabljanja: |
|
Nosilec predmeta: |
red. prof. dr. Brigita Skela Savič, znan. svet. |
Izvajalci predmeta: |
- doc. dr. Branko Bregar
- izr. prof. dr. Mirna Macur
- doc. dr. Sedina Kalender Smajlović
|
Stopnja: |
Visokostrokovni študijski program 1. stopnje |
Semester: |
Zimski |
Jezik: |
Slovenski
|
Cilji in predmetno
specifične kompetence: |
Študent:
- se seznani z raziskovalnimi paradigmami ter raziskovalnimi pristopi in metodami, ki oblikujejo zdravstveno nego in zdravstveno varstvo;
- spozna pomen raziskovanja za zdravstveno nego;
- spozna značilnosti raziskovalnega dela;
- preuči raziskovalne paradigme ter raziskovalne pristope in metode, ki oblikujejo zdravstveno nego in zdravstveno varstvo;
- razmišlja o etičnih dimenzijah raziskovanja;
- preuči in kritično analizira načrt raziskave glede na izbrano področje in metodologijo.
Znanje in razumevanje:
- pravilno iskanje, pridobivanje, interpretiranje, uporabljanje znanstvene in strokovne literature;
- razumevanje temeljev raziskovalnega procesa in njegovega pomena za razvoj zdravstvene nege;
- samostojnost pri pripravi strokovnih tekstov, seminarskih del;
- demonstracija kritičnega in logičnega razmišljanja.
|
Obvezna literatura: |
- Kališnik, M., Zabavnik Piano, J. & Rožić, A., 2006. Temelji znanstvenoraziskovalne metodologije v biomedicini. Ljubljana: Družba Piano.
- Mesec, B., 1998. Uvod v kvalitativno raziskovanje v socialnem delu. Ljubljana: Visoka šola za socialno delo. (izbrana poglavja)
- Vogrinec, J., 2008. Kvalitativno raziskovanje na pedagoškem področju. Ljubljana: Pedagoška fakulteta, Univerza v Ljubljani.
- Cencič, M., 2009. Kako poteka pedagoško raziskovanje. Primeri kvantitativne empirične neeksperimentalne raziskave. Ljubljana: Zavod RS za šolstvo.
- Parahoo, K., 1997. Nursing research, Principles, Process and Issues. London: Palgrave Macmillan.
- Članki in izbrana poglavja po izboru VSU.
|
Priporočljiva literatura: |
- Aktualni članki na temo raziskovanja
|
Pogoji za vključitev v delo
oziroma za opravljanje
študijskih obveznosti: |
Pogoji za pristop k izpitu:
- 50% prisotnost na predavanjih
- 100% prisotnost na seminarju
|
Metode ocenjevanja: |
|