Promocija zdravja z metodiko zdravstvene vzgoje
|
Modul: |
Temeljne vede |
ECTS: |
3 |
Kontaktne ure predavanja: |
40 |
Kontaktne ure seminar: |
15 |
Kontaktne ure kabinetnih vaj: |
|
Kontaktne ure kliničnega usposabljanja: |
|
Nosilec predmeta: |
Mateja Bahun, višja predavateljica
Tanja Torkar, predavateljica |
Letnik: |
2. letnik
|
Promocija zdravja z metodiko zdravstvene vzgoje
|
Kontaktne ure predavanja: |
40 |
Kontaktne ure seminar: |
15 |
Kontaktne ure kabinetnih vaj: |
|
Kontaktne ure kliničnega usposabljanja: |
|
Nosilec predmeta: |
Mateja Bahun, višja predavateljica
Tanja Torkar, predavateljica |
Izvajalci predmeta: |
- Mateja Bahun, višja predavateljica
- Tanja Torkar, predavateljica
|
Stopnja: |
Visokostrokovni študijski program 1. stopnje |
Semester: |
Zimski |
Jezik: |
Slovenski
|
Cilji in predmetno
specifične kompetence: |
Študent:
- spozna promocijo zdravja, pristope in metode dela v promociji zdravja;
- spozna povezanost med promocijo zdravja in zdravstveno vzgojo;
- spozna zdravstveno vzgojo kot metodo dela, njeno mesto v zdravstveni negi in sistemu zdravstva;
- spozna področja delovanja in različne pristope v zdravstveni vzgoji;
- pridobi znanje o organizaciji, izvajanju in normativih obstoječih programov zdravstvene vzgoje v sistemu zdravstvenega varstva;
- seznani se z metodiko poučevanja in učenja v zdravstveni vzgoji;
- seznani se z osnovami didaktike, pedagogike ter andragogike, in specialne pedagogike.
- pozna teoretične pristope svetovanja, usmerjanja, spodbujanja in pomoči ljudem pri skrbi za ohranjanje zdravja in zdravega življenjskega sloga
- spozna pristope za poučevanje in usmerjanje pri spreminjanju življenjskega sloga in vzorcev zdravega obnašanja;
- se nauči prepoznati potrebe po zdravstveni vzgoji različnih ciljnih skupin
- se nauči pripraviti zdravstveno vzgojni program
- se nauči spretnosti in komunikacijskih veščin za praktično izvedbo zdravstveno vzgojnega programa.
|
Obvezna literatura: |
- Hoyer, S., 2005. Pristopi in metode v zdravstveni vzgoji. Ljubljana: Visoka šola za zdravstvo.
|
Priporočljiva literatura: |
Izročki predavanj
- Brieskorn Zinke, M., 2006. Gesundheitsforderung in der Pflege. Ein Lehr und Lern und Lernbuch zur Gesundheit (Kohlhammer Pflege Wissen und Praxis). Auf. 3. Stuttgart, Berlin, Koln: Kohlhammer.
- Hurrelmann, K., Klotz, T. & Haisch, J., 2007. Lehrbuch Pravention und Gesundheiitsforderung. Auf. 2. Bern: Huber.
- Innstrand, S.T., ed. Health promotion - Theory and Practice. Trondheim: Research Center for Health Promotion and Resources.
- Jank, W. & Meyer, H., 2006. Didaktični modeli. Ljubljana: Zavod RS za šolstvo.
- Kiger, M.A., 2004. Teaching for health. London: Elsevier.
- Kvas, A., ed. Zdravstvena vzgoja - moč medicinskih sester. Ljubljana: Društvo MSBZT.
- Mavilee, J.A. & Huerta, C.G., 2007. Health promotion in nursing. New York: Thomson Delmar Learning.
- Marentič Požarnik, B., 2012. Psihologija učenja in pouka. Ljubljana: DZS.
- Payne, S. & Walker, J., 2002. Psihologija v zdravstveni negi. Ljubljana: Educy.
- Puklek Levpušček, M. & Marentič Požarnik, B., 2005. Skupinsko delo za aktiven študij. Ljubljana; center za pedagoško izobraževanje Filozofske fakultete.
- Ule, M., 2009. Psihologija komuiciranja in medosebnih odnosov. Ljubljana: Fakulteta za družbene vede.
|
Pogoji za vključitev v delo
oziroma za opravljanje
študijskih obveznosti: |
Pogoji za pristop k izpitu:
- 100% prisotnost na seminarju
- 50% prisotnost na predavanjih
|
Metode ocenjevanja: |
- pisni izpit (80 % ocene)
- priprava in izvedba zdravstveno vzgojnega projekta (20% ocene)
|