Raziskovanje in na dokazih podprta zdravstvena nega s pripravo na diplomsko delo
|
Modul: |
Zdravstvena nega |
ECTS: |
3 |
Kontaktne ure predavanja: |
25 |
Kontaktne ure seminar: |
10 |
Kontaktne ure kabinetnih vaj: |
10 |
Kontaktne ure kliničnega usposabljanja: |
|
Nosilec predmeta: |
red. prof. dr. Brigita Skela Savič, znan. svet. |
Letnik: |
3. letnik
|
Raziskovanje in na dokazih podprta zdravstvena nega s pripravo na diplomsko delo
|
Kontaktne ure predavanja: |
25 |
Kontaktne ure seminar: |
10 |
Kontaktne ure kabinetnih vaj: |
10 |
Kontaktne ure kliničnega usposabljanja prakse: |
|
Nosilec predmeta: |
red. prof. dr. Brigita Skela Savič, znan. svet. |
Izvajalci predmeta: |
- doc. dr. Branko Bregar
- doc. dr. Sanela Pivač
- izr. prof. dr. Mirna Macur
- Mateja Bahun, viš. pred.
|
Stopnja: |
Visokostrokovni študijski program 1. stopnje |
Semester: |
Zimski |
Jezik: |
Slovenski
|
Cilji in predmetno
specifične kompetence: |
Študent razume na dokazih podprto zdravstveno nego in njen pomen za razvoj zdravstvene nege.
Študent razume, da je priprava diplomskega dela tesno povezana z uresničevanjem na dokazih podprte zdravstvene nege.
Študent razume raziskovalni proces v vseh fazah v okviru izbrane raziskovalne paradigme v diplomskem delu.
Študent razume strukturo IMRD, ki jo uporabi ob pripravi diplomskega dela.
Znanje in razumevanje:
- se seznani s pomenom na dokazih podprte zdravstvene nege;
- pridobi znanje o razvoju na dokazih podprte zdravstvene nege;
- pridobi znanje o zastavljanju tehtnih kliničnih vprašanj, zbiranju, kritičnem ocenjevanju, pridobivanju in širjenju dokazov;
- se usposobi za vpeljavo dokazov v prakso zdravstvene nege;
- se seznani s pomenom kulture, ki je naklonjena na dokazih podprti zdravstveni negi.
- spozna proces na dokazih podprte zdravstvene nege;
- spozna hierarhijo dokazov;
- spozna modele, strategije in orodja za uveljavljanje na dokazih podprte zdravstvene nege;
- spozna metode za pridobivanje in širjenje dokazov;
- se seznani z ovirami za uporabo dokazov v praksi zdravstvene nege;
- se nauči pisanja strokovnih člankov.
Znanje in razumevanje na področju diplomskega dela:
Študent:
- pozna temeljne faze znanstveno-raziskovalnega dela,
- zna opredeliti namen in problem raziskave
- zna zapisati splošne cilje raziskave, raziskovalna vprašanja po proučevanih spremenljivkah in postaviti hipoteze raziskave,
- zna izbrati ustrezno in aktualno literaturo (dosedanja raziskovanja) za svoje diplomsko delo na osnovi objav v revijah, ki so vključene v mednarodne baze podatkov,
- zna učinkovito uporabljati mednarodne baze podatkov za iskanje literature,
- ustrezno citira in povzema dela drugih avtorjev v dispoziciji in v diplomskem del,
- zna opredeliti statistično populacijo in ustrezno določiti iz nje vzorec merjencev glede na problem raziskave,
- pozna različne merske instrumente tako za kvantitativno kot tudi za kvalitativno raziskovanje ter zna izdelati ustrezen merski instrument oz. izbrati tehniko zbiranja podatkov glede na problem raziskave,
- zna izdelati spletno anketo
- seznani se s PSPP/SPSS programom in opisno statistiko
- (frekvence, odstotki, mere srednjih vrednosti, mere razpršenosti podatkov). Seznani se s ključnimi bivariatnimi testi
- seznani se s pravili predstavljanja in interpretiranja rezultatov kvantitativne analize
- seznani se s postopkom zasnove in izvedbe kvalitativne raziskave
- zna IMRAD shemo in vsebino posameznih poglavij diplomskega dela
- pozna najpogostejše etične dileme pri raziskovalnem delu,
- zna javno predstaviti svoje delo in zagovarjati dobljene rezultate.
|
Obvezna literatura: |
- Poe, S.S. & White, K.M., 2010. Johns Hopkins Nursing Evidence-Based Practice Implementation and Translation. Indianapolis: Sigma Theta Tau International. Internetni vir.
- Vogrinc, J., 2008. Kvalitativno raziskovanje na pedagoškem področju. Ljubljana: Pedagoška fakulteta, Univerza v Ljubljani.
- Cencič, M., 2009. Kako poteka pedagoško raziskovanje. Primeri kvantitativne empirične neeksperimentalne raziskave. Ljubljana: Zavod RS za šolstvo.
- Parahoo, K., 1997. Nursing research, Principles, Process and Issues. London: Palgrave Macmillan.
- Klemenčič Rozman, M.M., 2005. Pa ne spet SPSS!!! Gradivo za kvantitativno obdelavo podatkov pri predmetu Preddiplomski seminar. Ljubljana: Oddelek za socialno pedagogiko, Pedagoška fakulteta, Univerza v Ljubljani. Internetni vir (https://www.dlib.si/stream/URN:NBN:SI:DOC-W1YXZFUU/82fca21d-2406-4f33-9108-44f7587a798d/PDF)
- Polit, D.F. & Beck, T.C., 2018. Essentialsod Nursing Research: Appraising Evidence for Nurse Practice. 9th ed. Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins.
- Aveyard, H., 2017. Doing a literature review in health and social care: A practical guide. London: McGraw-Hill Education.
|
Priporočljiva literatura: |
|
Pogoji za vključitev v delo
oziroma za opravljanje
študijskih obveznosti: |
Pogoj za pristop k izpitu:
- 100% prisotnost na seminarju
- 100% prisotnost na kabinetnih vajah
- 50% prisotnost na predavanjih
|
Metode ocenjevanja: |
|