Uvod v raziskovanje in informatika v zdravstveni negi
|
Modul: |
Zdravstvena nega |
ECTS: |
5 |
Kontaktne ure predavanja: |
50 |
Kontaktne ure seminar: |
10 |
Kontaktne ure kabinetnih vaj: |
15 |
Kontaktne ure klinične prakse: |
0 |
Nosilec predmeta: |
izr. prof. dr. Brigita Skela Savič |
Izvajalci predmeta: |
- izr. prof. dr. Brigita Skela Savič
- izr. prof. dr. Uroš Rajkovič
- mag. Branko Bregar, višji predavatelj
- Nina Rustja, asistentka
|
Stopnja: |
Visokostrokovni študijski program 1. stopnje |
Letnik: |
1. letnik |
Semester: |
Zimski |
Jezik: |
Slovenski
|
Cilji in predmetno
specifične kompetence: |
Znanje in razumevanje:
UVOD V RAZISKOVANJE:
Študent:
- se seznani z raziskovalnimi paradigmami ter raziskovalnimi pristopi in metodami, ki oblikujejo zdravstveno nego in zdravstveno varstvo;
- spozna pomen raziskovanja za zdravstveno nego;
- spozna značilnosti raziskovalnega dela;
- pridobi razumevanje o povezanosti družbe in politike z raziskovalno dejavnostjo;
- preuči raziskovalne paradigme ter raziskovalne pristope in metode, ki oblikujejo zdravstveno nego in zdravstveno varstvo;
- se seznani s kritičnim pregledom različnih načinov razvrščanja raziskovanja v zdravstveni negi;
- razmišlja o etičnih dimenzijah raziskovanja;
- preuči in kritično analizira načrt raziskave glede na izbrano področje in metodologijo;
- študenti se spoznajo s pojmi: statistična enota, populacija, vzorec, reprezentativni vzorec, statistični znak, absolutna frekvenca, relativna frekvenca, znajo izdelati naslednje oblike grafov in jih interpretirati: frekvenčni poligon, histogram ali stolpčni diagram, krožni diagram ali frekvenčni kolač, znajo izračunati povprečje in standardni odklon.
INFORMATIKA V ZDRAVSTVENI NEGI:
Študent:
- pridobi osnovna znanja o informatiki;
- pridobi informacije o sodobni informacijski tehnologiji in njeni uporabi v zdravstvu;
- je seznanjen z razvojem in uporabo informatike v zdravstveni negi;
- bo sposoben aktivno sodelovati pri razvoju informacijskih sistemov.
|
Obvezna literatura: |
UVOD V RAZISKOVANJE:
- Kališnik M, Zabavnik Piano J, Rožić A. Temelji znanstvenoraziskovalne metodologije v biomedicini. Ljubljana: Družba Piano; 2006.
- Mesec B. Uvod v kvalitativno raziskovanje v socialnem delu. Ljubljana: Visoka šola za socialno delo; 1998. (izbrana poglavja)
- Vogrinec J. Kvalitativno raziskovanje na pedagoškem področju. Ljubljana: Pedagoška fakulteta, Univerza v Ljubljani; 2008.
- Cencič M. Kako poteka pedagoško raziskovanje. Primeri kvantitativne empirične neeksperimentalne raziskave. Ljubljana: Zavod RS za šolstvo; 2009.
- Strokovni članki po izboru predavatelja
INFORMATIKA V ZDRAVSTVENI NEGI:
- Gradišar M, Resinovič G. Informatika v organizaciji: skripta. Kranj: Moderna organizacija; 2000 ali
- Gradišar M. Uvod v informatiko. Ljubljana: Ekonomska fakulteta, 2003.
|
Priporočljiva literatura: |
UVOD V RAZISKOVANJE:
- Melnyk BM, Fineout-Overholt E. Evidence-based practice in nursing and healthcare: a guide to best practice. Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins, 2005.
- Parahoo K. Nursing research, Principles, Process and Issues. Palgrave, 1997.
- Research ethics: RCN guidance for nurses. London: Royal College of Nursing, 2007. Dostopno na: http://www.rcn.org.uk/publications/.
- Aktualni članki na temo raziskovanja.
INFORMATIKA V ZDRAVSTVENI NEGI:
- Rainer RK, Turban E, Potter RE. Introduction to information systems: supporting and transforming business. Hoboken, NJ : Wiley, cop. 2007.
- Hebda TL, Czar P, Mascara CM. Handbook of informatics for nurses and health care professionals. 3rd ed. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall, 2004.
- Kovačič A, Vintar M. Načrtovanje in gradnja informacijskih sistemov. 1.izdaja Ljubljana: DZS, 1994.
- Ball MJ, Hannah KJ, Newbold SK, Douglas JV. Nursing informatics: where carring and technology meet. 3rd ed. New York: Springer-Verlag, 2000.
- Burke L, Weill B. Information technology for the health professions. 2nd ed. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall, 2004.
|
Pogoji za vključitev v delo
oziroma za opravljanje
študijskih obveznosti: |
Pogoji za pristop k izpitu:
- 30% prisotnost na predavanjih
- 100% prisotnost na seminarju in pozitivno ocenjena seminarska naloga
- 100% prisotnost na kabinetnih vajah
|
Metode ocenjevanja: |
|