Zdravstvena nega internističnega bolnika z interno medicino
|
Modul: |
Zdravstvena nega |
ECTS: |
10 |
Kontaktne ure predavanja: |
90 |
Kontaktne ure seminar: |
0 |
Kontaktne ure kabinetnih vaj: |
0 |
Kontaktne ure klinične prakse: |
180 |
Nosilec predmeta: |
Sanela Pivač, predavateljica |
Letnik: |
2. letnik
|
Zdravstvena nega internističnega bolnika
|
Kontaktne ure predavanja: |
30 |
Kontaktne ure seminar: |
0 |
Kontaktne ure kabinetnih vaj: |
0 |
Kontaktne ure klinične prakse: |
180 |
Nosilec predmeta: |
Sanela Pivač, predavateljica |
Izvajalci predmeta: |
- Sanela Pivač, predavateljica
- Katja Vrankar, predavateljica
- Marta Smodiš, predavateljica
|
Stopnja: |
Visokostrokovni študijski program 1. stopnje |
Semester: |
Zimski |
Jezik: |
Slovenski
|
Cilji in predmetno
specifične kompetence: |
Študent:
- osvoji osnovne koncepte zdravstvene nege;
- spozna načela zdravstvene nege bolnika;
- spozna načela na dokazih temelječe zdravstvene nege;
- spozna pomen zdravstveno vzgojnega dela za nastanek notranjih bolezni;
- spozna temeljna področja delovanja in vlogo medicinskih sester pri obravnavi bolnika z notranjimi boleznimi na primarnem, sekundarnem in terciarnem nivoju zdravstvenega varstva;
- zna aplicirati specifične teorije zdravstvene nege bolnika z akutnimi in kroničnimi notranjimi obolenji;
- zna aplicirati sistem vodenja kakovosti v zdravstveno nego bolnika z notranjimi boleznimi (kazalniki kakovosti, standardi zdravstvene nege);
- pridobi in poglobi znanja s področja zdravstvene nege internističnega pacienta;
- spozna fizične, psihične in socialne potrebe internističnega pacienta, se na njih zna samostojno odzvati in jih pod nadzorom mentorja ustrezno reševati;
- spozna dokumentacijo zdravstvene nege učne baze.
Znanje in razumevanje:
- razumevanje pomembnosti timskega dela za doseganje dobih izidov v zdravstveni negi bolnika z internimi obolenji;
- razumevanje teorij zdravstvene nege na specifičnem področju;
- razumevanje pomena zdravstvene vzgoje na področju zdravstvene nege bolnika z internimi obolenji;
- pozna spremljanje kakovosti s kazalci kakovosti.
|
Obvezna literatura: |
Šumak I. Zdravstvena nega infekcijskega bolnika: učbenik za srednje zdravstvene šole za program tehnik zdravstvene nege. Maribor: Založba Pivec; 2006.
Bohnec M, Klavs J, Tomažin Šporar M, Krašovec A, Žargaj B, eds. Sladkorna bolezen: priročnik. Ljubljana: samozaložba; 2006.
Priporočena poglavja:
- M Ravnik Oblak. Etiopatogeneza in etiologija sladkorne bolezni. 37-41.
- Koselj M. Definicija, diagnoza, klasifikacija in epidemiologija sladkorne bolezni 42- 47.
- Zdravljenje sladkorne bolezni tipa 2 s peroralnimi antidiabetiki in inzulinom. 93-110.
- Praktični napotki za ljudi, ki se zdravijo z inzulinskimi injekcijami. 111-131.
- Zdravstvena nega diabetične noge. 195-203.
- Priprava sladkornega bolnika na preiskave in perioperativna oskrba bolnikov s sladkorno boleznijo. 226-242.
- Zdrava in uravnotežena prehrana. 367-447.
- Zdravstvena nega bolnika z akutnimi zapleti sladkorne bolezni.293-298.
- Sladkorna bolezen v nosečnosti.719-727.
- Zdravstvena oskrba bolnika s sladkorno boleznijo v ambulanti splošne medicine.875-881.
- Šuškovič S, Košnik M, Šorli J. Samozdravljenje astme. V: Astma, Golnik: Klinika za pljučne bolezni in alergijo, 2000; 103.
- Šuškovič S, Košnik M, Šorli J. Načini dajanja vdihanih zdravil. V: Astma, Golnik: Klinika za pljučne bolezni in alergijo, 2000; 55.
Pri posameznem področju intenistične zdravstvene nege so literatura tudi strokovni članki. Dostop do njih zagotovijo izvajalke vsebin.
|
Priporočljiva literatura: |
|
Pogoji za vključitev v delo
oziroma za opravljanje
študijskih obveznosti: |
Študent mora za vstop v klinično okolje izpolnjevati naslednje pogoje:
- imeti mora veljavno zdravniško spričevalo, ki dovoljuje opravljanje dela dipl. m. s./dipl. zn.;
- biti mora cepljen proti hepatitisu B;
- sklenjeno mora imeti zavarovanje študentov iz 17. in 18. člena ZZVZZ za primer poškodbe pri delu in poklicne bolezni, ko je oseba udeležena v akcijah in nalogah;
- imeti mora predpisana varovalna oblačila, obutev in osebno opremo.
Pogoj za pristop k izpitu:
- 30% prisotnost na predavanjih
|
Metode ocenjevanja: |
|