Komunikacija v zdravstvenem in negovalnem timu s supervizijo
|
Modul: |
Zdravstvena nega |
ECTS: |
3 |
Kontaktne ure predavanja: |
30 |
Kontaktne ure seminar: |
15 |
Kontaktne ure kabinetnih vaj: |
0 |
Kontaktne ure klinične prakse: |
0 |
Nosilec predmeta: |
mag. Jožica Ramšak Pajk, višja predavateljica |
Izvajalci predmeta: |
- mag. Jožica Ramšak Pajk, višja predavateljica
- doc. dr. Simona Hvalič Touzery
- Ana Ladi Škerbinek, predavateljica
|
Stopnja: |
Visokostrokovni študijski program 1. stopnje |
Letnik: |
3. letnik |
Semester: |
Letni |
Jezik: |
Slovenski |
Cilji in predmetno specifične kompetence: |
Študent:
- študent razume pomen terapevtskega odnosa med medicinsko sestro in pacientom komunikacije;
- študent zna opredeliti ciljno usmerjeno komunikacijo s pacientom;
- spozna temeljne prvine kontaktne kulture pri govornem in pisnem sporočanju;
- spozna prvine uspešne enosmerne in dvosmerne komunikacije;
- spozna načine komuniciranja z nekaterimi skupinami bolnikov;
- spozna pomen komuniciranja kot zdravljenja;
- spozna pojme, kot so empatija, sočutje, zaupanje;
- spozna pomen osebe, ki nudi pomoč;
- pridobi znanje o sporočilni in odnosni funkciji komunikacije;
- spozna transakcijsko analizo, vrste in prenos le-te v zdravstveno nego;
- spozna vzroke za nastanek konfliktov v okviru transakcijske analize in metode za njihovo razreševanje (potrebo po pozornosti, metode manipulacij, izražanje nezadovoljstva, zavedanje čustev in komunikacijske obrambe);
- spozna koncept asertivnosti;
- spozna pomen učinkovite povratne informacije;
- spozna različne govorne stile (»Jaz« in »ti« sporočila, »sendvič« sporočila, vpliv pohvale in graje, aktivno poslušanje);
- pridobi znanje o tabu temah v medosebnem komuniciranju z bolnikom;
- spozna pomen ohranjanja bolnikove samopodobe in dostojanstva;
- spozna vrste podpornega komuniciranja;
- spozna vrste odnosov med zdravstvenim osebjem;
- spozna dinamiko skupine in nastanek tima;
- spozna odnose moči zdravstvenega osebja do bolnika, njegov odpor in »spiralo molka«;
- spozna različne strategije spoprijemanja s stresom;
- spozna koncept medkulturnega komuniciranja, pojme, kot so predsodki in stereotipi ter načine medkulturnega komuniciranja v zdravstveni negi.
|
Obvezna literatura: |
- Prebil A, Mohar P, Drobne J. Komunikacija v zdravstvu. Celje: Celjska Mohorjeva družba; 2009
- Triler A, Prebil A, Filej B. Asertivno komuniciranje v zdravstveni negi. In: Bobnar A, Vettorazzi R, Bauer M, Godič Torkar K, Kvas A, Lipovec V, et al., eds. Partnerstvo, znanje in razvoj na zdravstvenem področju : zbornik predavanj z recenzijo 2. študentske konference s področja zdravstvenih ved. 2010 Junij 8; Ljubljana, Slovenija. Ljubljana: Zdravstvena fakulteta; 2010: 31-8.
- Prebil A. Terapevtska komunikacija v zdravstveni negi. In: Skela Savič B, Kaučič BM, Filej B, Skinder Savić K, Mežik Veber M, Romih K, et al., eds. Teoretične in praktične osnove zdravstvene nege: izbrana poglavja. Jesenice: Fakulteta za zdravstvo Jesenice; 2010: 63 -71.
- Rungapadiachy DM. Medosebna komunikacija v zdravstvu. Ljubljana: Educy; 2003.
- Zupan N, Hočevar N. Osebna odličnost v zdravstvu. Jesenice: Fakulteta za zdravstvo Jesenice; 2010.
- Flajs N. Bonton na delovnem mestu: zbornik predavanja: seminar za medicinske sestre in zdravstvene tehnike. Maribor: Društvo medicinskih sester in zdravstvenih tehnikov Maribor; 2003.
- Harris TA. Jaz sem v redu-ti si v redu. Ljubljana: Karantanija; 2007.
- Kobolt A. Metode in tehnike supervizije. Ljubljana: Pedagoška fakulteta; 2004.
|
Priporočljiva literatura: |
- Candlin S. Therapeutic Communication. A lifespan approach. Australia: Pearson; 2008.
- McCabe C, Timmins F. Communication Skills for Nursing Practice. New York: Palgrave MacMillan; 2006.
- Lynch L, Hancox K, Happell B, Parker J. Clinical Supervision for Nurses. UK: Blackwell Publishing; 2008.
- Northouse PG. Health communication: strategies for health professionals. Stamford : Appleton & Lange; 1998.
- Ule M. Spregledana razmerja. Maribor: Aristej; 2003.
- Ule M. Psihologija komuniciranja. Ljubljana: Fakulteta za družbene vede; 2005.
- Zupančič Z, Zupančič AA. Učinkovito sporazumevanje. Ljubljana: Šola retorike Ane Aleksandre Zupančič in Zdravka Zupančiča; 2008.
- Reynolds W, Scott PA, Austin W. Nursing, empathy and perception of the moral. J Adv Nurs 2000; 32(1): 235 – 42.
- Morse MJ, Bottorff J, Anderson G, O`Brien B, Solberg, S. Beyond empathy: expanding expressions of caring. J Adv Nurs 2006; 17: 809 – 21.
- Van der Cingel M. Compassion and professional care: exploring the domain. Nursing Philosophy 2009; 10: 124 – 36.
- Misch AD, Peloquin MS. Developing Empathy through Confluent Education. Journal of Physical Therapy Education 2005; 19(3): 41 – 51.
|
Pogoji za vključitev v delo oziroma za opravljanje študijskih obveznosti: |
Pogoji za pristop k izpitu:
- 30% prisotnost na predavanjih
- 100% prisotnost na seminarju in pozitivno ocenjena seminarska naloga
|
Metode ocenjevanja: |
- pisni izpit (80%)
- seminarska naloga (20%)
|