Naslov predmeta:

Znanstveni pogled na sodobne teoretične, etične in sociološke koncepte v zdravstveni negi in drugih zdravstvenih poklicev

Nosilec predmeta:

izr. prof. dr. Alvisa Palese
doc. dr. Radojka Kobentar
doc. dr. Irena Trobec
izr. prof. dr. Fiona Murphy

Izvajalec predmeta:

    • doc. dr. Radojka Kobentar
    • izr. prof. dr. Alice Kiger
    • izr. prof. dr. Fiona Murphy
    • prof. dr. Alvisa Palese
    • doc. dr. Irena Trobec

Kontaktne ure predavanj:

20

Kontaktne ure seminar:

30

Kontaktne ure vaj:

 

Individualno delo študenta:

75

ECTS:

5

 

Slovenski
 

Cilji in predmetno
specifične kompetence:

 

Študent:

  • preučuje uveljavljene modele obravnave na konkretnem področju;
  • spoznava in primerja vpliv modelov obravnave na funkcioniranje posameznika v socialnem okolju, kakovost življenja in zdravja;
  • razmišlja o implementaciji učinkovitejših modelov;
  • pridobi sposobnosti in veščine za izrabo resursov v procesu obravnave;
  • kritično spremlja znane dejavnike ter zna transformirati nove znanje v prakso;
  • samostojno razvija nova spoznanja in razširja znanstveno polje delovanja; 
  • bo sposoben izraziti in pojasniti tradicionalna etična načela in teorije;
  • bo sposoben razpravljati o zgodovinski in filozofski utemeljenosti etičnega mišljenja;
  • bo sposoben kritično analizirati ključne koncepte vključene v etiko zdravstvene nege in zdravstva;
  • bo sposoben prepoznati primere, kjer so ključni etični koncepti pomembni za zdravstvo in zdravstveno nego, managementa, administracije in raziskovanja na ravneh posameznega zdravnika, lokalne institucije, regionalnih/nacionalnih teles in globalnih agencij;
  • bo sposoben prenesti razumevanje zgoraj naštetega v kritiko sodobnih tematik v zdravstvu in zdravstveni negi.

Obvezna literatura:

 

 

 

 

 

  • Glanz, K., Rimer, B.K. & Viswanath, K., eds., 2008. Health behavior and health education: theory, research, and practice. 4th ed. San Francisco: Jossey Bass.
  • Chinn, P.L. & Kramer, M.K., 2012. Integrated Theory & Knowledge Development in Nursing. St. Louis: Elsevier.
  • Fawcett, J. & DeSanto-Madeya, S., 2013. Contemporary Nursing Knowledge: Analysis and Evaluation of Nursing Models.
  • Allan, H., Traynor, M., Kelly, D. & Smith, P., Understanding Sociology in Nursing. SAGE.
  • Harrington Meyer, M., Daniele, A.E., Gerontology: Changes, Challenges, and Solutions. 
  • Rowe Kaakinen, J., Padgett Coehlo, D., Steele, R., Tabacco, A., May, S. & Hanson, H., Family Health Care Nursing: Theory, Practice, and Research. Philadelphia: Davis Company.
  • Graham, D., Rowles, P.B. Teaster. Long-Term Care in an Aging Society: Theory and Practice. New York: Springer.
  • Browne, A., 1993. A conceptual clarification of respect. Journal of Advanced Nursing, 18(2), pp. 211-217.  DOI: 10.1046/j.1365-2648.1993.18020211.x 
  • Farah, M.J. & Heberlein, A.S., 2007. Personhood and neuroscience: Naturalizing or nihilating?  American Journal of Bioethics – Neuroscience,  7(1), pp. 37-48. http://repository.upenn.edu/neuroethics_pubs/19 
  • Kiger, A., 2015. ‘Mercy killing’:  when is it justified, and what is the nurse’s ethical responsibility?  Obzornik zdravstvene nege,  49(1), pp. 4-8. http://dx.doi.org/10.14528/snr.2015.49.1.58 
  • Schroeder, D., 2008. Dignity:  Two Riddles and Four Concepts. Cambridge Quarterly of Healthcare Ethics,  17(1), pp. 230-238.  http://hdl.handle.net/11343/28265 
  • Skela-Savič, B. & Kiger, A., 2015. Self-assessment of clinical nurse mentors as dimensions of professional development and the capability of developing ethical values at nursing students: A correlational research study. Nurse Education Today, 35(10), pp. 1044-1051.  doi:10.1016/j.nedt.2015.04.003  
  • Test, new issue due for publication April 2016:
  • Devettere, R.J. Practical Decision Making in Health Care Ethics: Cases, Concepts, and the Virtue of Prudence , 4th ed.  Washington D.C.: Georgetown University Press.
 

Priporočljiva literatura:


 

Pogoji za vključitev v delo
oziroma za opravljanje
študijskih obveznosti:

Ni pogojev za vključitev, izpolnjeni so pogoji za vpis v doktorski študij. 

 

Metode ocenjevanja:

  • kritični pregled izbranega članka - 20%
  • esej - 60%
  • sodelovanje pri seminarju - 20%

Metode poučevanja in učenja:

Uvodna predstavitvena predavanja, pregled literature, diskusija (problemsko učenje), izkustveno delo (predstavitev primera iz prakse), terenske vaje (raziskovanje s področja, načrt), delo v skupini (kolaborativno učenje), predavanje, seminar s skupinskim delom in študentskimi prezentacijami, individualni študij – branje, kritična analiza besedil.