Kompetence
Program za izpopolnjevanje Mentorstvo v kliničnem okolju nudi poglobljeno temeljno strokovno znanje, razumevanje in vrsto predmetno specifičnih veščin. Program bo udeležence opolnomočil z naslednjimi splošnimi in specifičnimi kompetencami:
Splošne kompetence:
- opolnomočenost z znanji na področju izobraževanja za delo s študenti v kliničnem okolju,
- pripravljenost za sodelovanje pri reševanju pedagoških in andragoških vprašanj, ki se nanašajo na organizacijo in vodenje študentov na kliničnem usposabljanju,
- razvoj stroke in mentorskega procesa na osnovi raziskovalnega dela,
- zagotavljanje kakovosti in varnosti v kliničnem okolju z upoštevanjem etičnih standardov,
- razvoj komunikacijskih spretnosti za delo s študenti, timskega dela in medosebnih odnosov.
Specifične kompetence:
- sposobnost načrtovanja in izvajanja del in nalog v skladu s kompetencami na področju mentorstva (pregled dokumentacije), priprava načrta za izvedbo mentorskega procesa),
- poznavanje temeljev andragogike in pedagogike,
- zagotavljanje znanja in kompetenc za vodenje študentov na kliničnem usposabljanju za nenehno izboljševanje kakovosti in varnosti v zdravstvu in zdravstveni negi,
- analiziranje in kritično reševanje različnih problemov in izzivov z vidika vodenja in organizacije dela s študenti ob upoštevanju etičnih načel,
- sposobnost povezovanja različnih specifičnih znanj mentoriranja pri obravnavanem pacientu,
- usposobljenost za uspešno komuniciranje (pridobivanje podatkov, dokumentiranje ter posredovanje informacij mentorirancu),
- razumevanje načela timskega dela, ustreznega in učinkovitega načrtovanja dela, jasnih opisov delovnih nalog, profesionalnih mej, jasnih ciljev dela s študenti, supervizije in podpore in pri tem prepoznavanje lastno vloge,
- sposobnost izbrati in prikazati ustrezne metode, ki se uporabljajo v procesu mentoriranja glede na probleme obravnavanega pacienta,
- usposobljenost za raziskovalno delo na področju mentoriranja,
- sposobnost kritičnega mišljenja na področju povezovanja teoretičnega znanja s praktičnim znanjem, vrednotami in novostmi, izzivi na področju mentoriranja,
- uvajanje sprememb in uporaba ustreznih orodij za zagotavljanje objektivnih, zanesljivih in koristnih informacij o vodenju študenta v mentorskem procesu,
- sposobnost profesionalnega in etičnega delovanja.