Kompetence in sposobnosti
Študent pridobiva splošne, intelektualne in prenosljive kompetence in sposobnosti.
SPLOŠNE KOMPETENCE:
Diplomant bo pridobil naslednja znanja in veščine:
- Magister napredne zdravstvene nege je usposobljen za sodobne razprave glede teorije in razvoja prakse zdravstvene nege, reševanje problemov s pomočjo uporabe raziskovalnih metod in kompleksnost na dokazih temelječe prakse zdravstvene nege, etični principi v raziskovanju in praksi zdravstvene nege.
- Magister napredne zdravstvene nege je usposobljen za celostni pristop k pacientu na primarni ravni, ki vključuje poleg postavitve diagnoze in prevzemanje odgovornosti za zdravljenje bolezenskih stanj tako na področju akutnih in kroničnih stanj.
- Magister napredne zdravstvene nege je usposobljen za organizacijo, vodenja in kakovost v zdravstveni negi.
SPECIFIČNE KOMPETNECE Napredna zdravstvena nega in razvoj profesije
- Uporaba raziskovalnih metod pri reševanju kliničnih in drugih problemov v zdravstveni obravnavi.
- Uporaba na dokazih podprtega dela reševanju kliničnih in drugih problemov v zdravstveni obravnavi.
- Razumeti profesionalizacijo zdravstvene nege in pogoje za njeno doseganja v medpoklicnem zdravstvenem timu.
- Poznati razvoj in vsebino pomembnih teorij, modelov in konceptov zdravstvene nege, ki usmerjajo klinično in razvojno delo.
- Sposobnost kritične presoje pomena napredne zdravstvene nege na klinične zdravstvene izide.
- Sposobnost izvajanja izobraževanja študentov in novo zaposlenih v praksi zdravstvene nege in vlogi mentorstva.
- Sposobnost izvajanja sodobnih pristopov na posameznih kliničnih področjih (izbirne vsebine), preventivni in kurativni vidik, vloga zdravstvene nege.
- Sposobnost za kritični pogled na etične probleme in dileme s katerimi se srečujejo v svoji praksi in jih spodbuditi k oceni lastnih aktivnosti in odgovornosti s poglobljeno presojo.
- Sposobnost kritične razprave o konkurenčnih teoretičnih/filozofskih perspektivah.
SPECIFIČNE KOMPETENCE Napredna zdravstvena nega odraslih v primarnem zdravstvu
- Uporaba raziskovalnih metod pri reševanju kliničnih in drugih problemov v zdravstveni obravnavi.
- Uporaba na dokazih podprtega dela reševanju kliničnih in drugih problemov v zdravstveni obravnavi.
- Sposobnost izvajati napredno celostno zdravstveno oceno zdravstvenega stanja,
- Sposobnost sodelovanja pri celostni in timski obravnavi pacientov s kroničnimi stanji
- Sposobnost aktivnega sodelovanja pri vzpostavljanju partnerskega sodelovanja med pacientom, svojci in izvajalci.
- Sposobnost načrtovati diagnostične preiskave, postavi diagnozo zdravstvenega stanja, spremlja in evalvira izvedene aktivnosti.
- Obravnava, ki jo izvaja je z dokazi podprta, izvaja spremljanje lastnega dela in se vključuje v raziskovalno delo na kliničnem področju delovanja.
- Ima pooblastila za napotitev in sprejem pacienta.
- Deluje samostojno v med-poklicnem timu, ki omogoča konzultacije in sodelovalno delo med magistri napredne zdravstvene nege in kliničnimi specialisti medicine na področju kjer deluje.
- Sposobnost samostojno, kritično in strokovno pristopiti k specifičnim akutnim obravnavam v ambulanti družinske medicine.
- Študent spozna primarni zdravstveni nivo: skrb za preventivo, skrb za kurativno obravnavo.
SPECIFIČNE KOMPETENCE Napredna zdravstvena nega v duševnem zdravju in psihiatriji
- Uporaba raziskovalnih metod pri reševanju kliničnih in drugih problemov v zdravstveni obravnavi.
- Uporaba na dokazih podprtega dela reševanju kliničnih in drugih problemov v zdravstveni obravnavi.
- Sposobnost izvajati zdravstveno obravnavo osebe z duševno motnjo v njegovem okolju in v kliničnem okolju.
- Sposobnost izkazovanja empatije, ne-posesivnega odnosa in pristnosti v odnosu do osebe z duševno motnjo.
- Sposobnost sodelovanja v timski oceni duševnega in telesnega stanja osebe z duševno motnjo in sodeluje oziroma zna pripraviti načrt zdravstvene obravnave za bolnišnično zdravstveno obravnavo in zdravstveno obravnavo v skupnosti.
- Sposobnost samostojnega odločanja glede diagnostično-terapevtskih posegih in se v skladu s protokoli vključevati v diagnostično-terapevtske posege pri osebi z duševno motnjo.
- Sposobnost urgentnega ukrepanja pri osebah z duševno motnjo v urgentnih stanjih.
- Sposobnost uporabe na dokazih podprto znanja neposredno pri svojem delu.