Naslov predmeta:
|
Promocija zdravega življenjskega sloga
|
Nosilec predmeta:
|
izr. prof. dddr. Joca Zurc
|
Izvajalec predmeta:
|
- izr. prof. dddr. Joca Zurc
- dr. Jana Zurc (strokovnjak iz prakse)
|
Kontaktne ure predavanj:
|
30
|
Kontaktne ure seminar/seminarske vaje:
|
20/10
|
Kontaktne ure drugih oblik študija:
|
|
Individualno delo študenta:
|
65
|
ECTS:
|
5
|
Stopnja:
|
Bolonjski magistrski študij
|
Semester:
|
Zimski
|
Jezik:
|
Slovenski
|
Cilji in predmetno
specifične kompetence:
|
Študent bo:
- pridobil sistematično znanje in celovito razumevanje promocije zdravega življenjskega sloga posameznika, družine in skupnosti skozi različna razvojna obdobja
- apliciral teoretično znanje na konkretnem primeru diagnostike življenjskega sloga posameznika ter pri načrtovanju in pripravi programa za spremembo življenjskega sloga in evalvacijo spremembe pri posamezniku ali izbrani ciljni skupini
- skozi poznavanje teorij življenjskega sloga in psiholoških vidikov spreminjanja življenjskega sloga se znal odgovorno odločiti za ustrezen pristop krepitve/spreminjanja zdravega vedenjskega sloga posameznika oz. skupnosti
- razvil sposobnost ocenjevanja potreb in samostojnega oblikovanja strategij v programih za promocijo zdravega življenjskega sloga pri različnih ciljnih skupinah
- znal samostojno zasnovati, izvesti in evalvirati intervencijo promocije zdravega življenjskega sloga za izbrano ciljno skupino v vzgojno-varstvenem ali delovnem okolju oz. organizaciji
- razvil kritično mišljenje do nacionalnih in mednarodnih pravnih dokumentov, obstoječe prakse in ključnih programov promocije zdravja, lastnega prispevka in novih vprašanj na področju promocije zdravega življenjskega sloga
- razvil sposobnost neodvisnega pridobivanja novih spoznanj promocije zdravega življenjskega sloga v okviru kontinuiranega profesionalnega razvoja
|
Obvezna literatura:
|
- Edelman, C.L., & Kudzma, E.C., 2022. Health Promotion Throughout the Life Span. 10th ed. Amsterdam: Elsevier.
- Green, J., Woodall, J., Cross, R., & Tones, K., 2019. Health Promotion: Planning and Strategies. 4th edition. Los Angeles: SAGE Publications Ltd.
- Page, R.M. & Page, T.S., 2015. Promoting Health and Emotional Well-Being in Your Classroom. 6th edition. Burlington, MA: Jones & Bartlett Learning.
- Thestrup, L., Pfleghaar, J. & Martin, C., 2020. Eat. Sleep. Move. Breath: The Beginner’s Guide to Living a Healthy Lifestyle. Chicago, USA: Kharis Publishing.
- Laaksonen, C. & Zurc, J., 2020. Ethical issues in school-based health promotion interventions. In: N. Kregar-Velikonja, ed. Celostna obravnava pacienta [Holistic approach to the patient]: zbornik prispevkov mednarodne znanstvene conference, Novo mesto, 14. novembra 2019, pp. 21-26. Novo mesto: Univerza v Novem mestu, Fakulteta za zdravstvene vede.
|
Priporočljiva literatura:
|
|
Pogoji za vključitev v delo
oziroma za opravljanje
študijskih obveznosti:
|
- Opravljene obveznosti pri obveznih predmetih 1. letnika, ki so pogoj za vpis v 2. letnik študija
|
Metode ocenjevanja:
|
- Pisni izpit - 60 %
Seminarska naloga - 40 %
|
Metode poučevanja in učenja:
|
- Skupinsko delo v obliki praktičnih delavnic
- Metoda pisnih izdelkov - seminarska naloga
- Uporaba avdovizualne opreme, posnetkov, spletne učilnice
|