Naslov predmeta:
|
Promocija zdravja pri delu
|
Nosilec predmeta:
|
doc. dr. Nevenka Šestan
|
Izvajalec predmeta:
|
|
Kontaktne ure predavanj:
|
50
|
Kontaktne ure seminar:
|
40
|
Kontaktne ure drugih oblik študija:
|
20
|
Individualno delo študenta:
|
140
|
ECTS:
|
10
|
Stopnja:
|
Bolonjski magistrski študij
|
Semester:
|
|
Jezik:
|
Slovenski
|
Cilji in predmetno
specifične kompetence:
|
- Usvojiti znanje o promociji zdravja pri delu, njenem razvoju, razlikah in sorodnostih s sorodnimi področji in različnih strategijah in pristopih pri PZD.
- Poznati in razumeti značilnosti in vrednote PZD.
- Doumeti, da promocija zdravja pri delu primarno vključuje spreminjanje delovnih, družbenih in naravnih razmer, ki bodisi povzročajo bolezen bodisi spodbujajo in omogočajo zdravje.
- Znati uporabljati različne strategije in pristope promocije zdravja v različnih delovnih okoljih.
- Znati izbrati primerno strategijo / kombinacijo strategij promocije zdravja pri delu za izbran z zdravjem povezan problem.
- Ponotranjenje vrednot PZD: socialna pravičnost in nepristranskost, vključevanje, opolnomočanje in spoštovanje vseh zaposlenih.
|
Obvezna literatura:
|
- Urdih Lazar T et al, ur. Promocija zdravja pri delu. Ljubljana: Univerzitetni klinični center Ljubljana, Klinični inštitut za medicino dela, prometa in športa (v tisku).
- Stergar E, Urdih Lazar T, ur. Priročnik za svetovalce za promocijo zdravja pri delu: Čili za delo. Ljubljana: Univerzitetni klinični center, Klinični inštitut za medicino dela, prometa in športa; 2006.
- Korzeniowska E, Puchalski K, ur. Nižje izobraženi delavci na poti k zdravju – izzivi za zdravstveno vzgojo. Lodž: Inštitut za medicino dela Jerzyja Noferja (Instytut Medycyny Pracy im. prof. J. Nofera); 2010.
- Urdih Lazar T (ur.). Promocija zdravja pri delu: definicije, metode in tehnike. Ljubljana: Univerzitetni klinični center, Klinični inštitut za medicino dela, prometa in športa, 2013.
- Stergar E, Urdih Lazar T. Zdravi delavci v zdravih organizacijah. Priročnik za promocijo zdravja pri delu v velikih in srednje velikih podjetjih in organizacijah. Ljubljana: Univerzitetni klinični center, Klinični inštitut za medicino dela, prometa in športa, 2012.
- Green J, Tones K. Health promotion: planning and strategies. 2nd ed. London: Sage; 2010.
- Green LW, Kreuter MW. Health Promotion Planning. An Educational and Environmental Approach. 2nd ed. London: Mayfield Publishing Company; 2000.
- Hanson A. Workplace Health Promotion. A salutogenic approach. Bloomington: AuthorHouse, 2007.
- Baart P et al. Workplace Health Promotion. An Integral Part of Good Business Practice. Woerden: Dutch for Centre Workplace Health Promotion and the Netherlands Institute of Health Promotion and Disease Prevention; 2003.
- Baker JL, Coleman BL, Sormin S. Workplace Health Promotion: Assessing Employees’ Health-Related Needs. St. Thomas, Ontario: Elgin-St. Thomas Health Unit; 2002. Pridobljeno s spletne strani: http://www.mtpinnacle.com/pdfs/workplace-health-promotion.pdf.
- BKK Bundesverband. Models of good Practice. Essen: Federal Association of Company Health Insurance Funds (BKK Bundesverband), European Information Centre; 1999.
- European Network for Workplace Health Promotion. ENWHP Toolbox: A European collection of methods and practices for promoting health at the workplace. Woerden: Netherlands Institute for Health Promotion and Disease Prevention; 2004.
- European Network for Workplace Health Promotion. Recommendations for Promoting Workplace Health Action. Essen: Federal Association of Company Health Insurance Funds (BKK); 2001.
- European Network for Workplace Health Promotion. Criteria and Models of good Practice for Workplace Health Promotion in Small and Medium-Sized Enterprises (SMEs). Essen: Federal Association of Company Health Insurance Funds (BKK); 2001.
- European Network for Workplace Health Promotion. Quality Criteria of Workplace Health Promotion. Essen: Federal Association of Company Health Insurance Funds (BKK); 1999.
- Nutbeam D, Harris E. Theory in a Nutshell. Sydney: National Centre for Health Promotion; 2006.
- Smith BJ, Tang KC, Nutbeam D. WHO Health Promotion Glossary: new terms. Pridobljeno s spletne strani http://www.who.int/healthpromotion/about/HP%20 Glossay%20in%20HPI.pdf 13. 9. 2013.
- Siegel M, Doner L. Marketing Public Health: Strategies to Promote Social Change. Sudbury, Massachusetts: Jones and Bartlett Publishers, 2004.
- Naidoo, J., and Wills, J. Practising Health Promotion: Dilemmas and Challenges. London: Balliere Tindal-Royal College of Nursing, 1998.
- The Health Communication Unit. Overview of Health Communication Campaigns. Toronto: Centre for Health Promotion, University of Toronto, 1999.
- http://www.thcu.ca/infoandresources/health_communication.htm.
- Spletna stran http://www.cilizadelo.si
|
Priporočljiva literatura:
|
|
Pogoji za vključitev v delo
oziroma za opravljanje
študijskih obveznosti:
|
Opravljen izpiti iz naslednjih predmetov:
- Neenakosti in determinante zdravja;
- Temelji promocije zdravja in metode dela;
- Ocena potreb, načrtovanje in implementacija in evalvacija programov promocije zdravja;
- Raziskovalne metode in na dokazih podprto delo.
|
Metode ocenjevanja:
|
- pisni izpit - 50 %,
- priprava in zagovor seminarske naloge - 50 %.
|
Metode poučevanja in učenja:
|
Predavanja, individualno delo, delo v parih, delo v skupinah, druge oblike študija.
|