Naslov predmeta:
|
Promocija zdravja v starosti in medgeneracijsko sodelovanje
|
Nosilec predmeta:
|
doc. dr. Simona Hvalič Touzery
|
Izvajalec predmeta:
|
- doc. dr. Simona Hvalič Touzery
|
Kontaktne ure predavanj:
|
50
|
Kontaktne ure seminar:
|
40
|
Kontaktne ure drugih oblik študija:
|
20
|
Individualno delo študenta:
|
140
|
ECTS:
|
10
|
Stopnja:
|
Bolonjski magistrski študij
|
Semester:
|
|
Jezik:
|
Slovenski
|
Cilji in predmetno
specifične kompetence:
|
Študenti bodo pridobili:
- sposobnost dela na področju promocije zdravja starostnikov;
- sposobnost organizacije medgeneracijskih projektov in programov za promocijo zdravja;
- poznavanje zdravstveno-socialne problematike, ki je povezana s staranjem družbe;
- razumevanje varovalnih dejavnikov in dejavnikov tveganja v starosti, kar je podlaga za oblikovanje promocijskih projektov;
- razumevanje pomena celostnega pristopa pri obravnavi starostnika;
- razumevanje nacionalne in evropske perspektive v promociji zdravja starostnikov;
- sposobnost neodvisnega pridobivanja novih spoznanj;
- razvitost kritičnega mišljenja do obstoječih promocijskih projektov v starosti.
|
Obvezna literatura:
|
- Healthy Ageing. A challenge for Europe. The Swedish National Institute of Public Health. 2007. http://www.healthyageing.eu/sites/www.healthyageing.eu/files/
resources/Healthy%20Ageing%20-20A%20Challenge%20for%20Europe.pdf
- Haber David. Health Promotion and Aging: Practical Application for Health Professionals. New York: Springer Publishing Company, 2013.
- Ramovš J (ed). Staranje v Sloveniji: raziskava o potrebah, zmožnostih in stališčih nad 50 let starih prebivalcev Slovenije. Ljubljana: Inštitut Antona Trstenjaka za gerontologijo in medgneracijsko sožitje,2013.
- Edelman, C. L., Mandle, C. L. Health Promotion, Throughout the life span, sixth edition. Missouri: Mosby. 2006. - 24. poglavje: str. 571-598
- Mavilee JA, Huerta CG. Health promotion in nursing. CENGAGE. Delmar Learning, 2007. 13. poglavje str. 268-289.
- Hlebec V, Filipovič Hrast M, Kump S, Jelenc Krašovec S, Pahor M, Domajnko B. Medgeneracijska solidarnost v Sloveniji. Ljubljana: Fakulteta za družbene vede, 2012.
- Katharina Lis et al. Health ProElderly: Na dokazih utemeljene smernice za promocijo zdravja starostnikov. Maribor: Fakulteta za zdravstvene vede, 2009. 17.6.2014 (http://www.healthproelderly.com/pdf/Smernice_
za_promocij_zdravja_pri_starostnikih_TISK02_Predogled.pdf)
|
Priporočljiva literatura:
|
- Strand KA. Promoting older adult wellness through an intergenerational physical activity examining program. Iowa State University. Graduate Thesis and Dissertation. Paper 12477. 2012. http://lib.dr.iastate.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=3484&context=etd
- Active ageing and solidarity between generations. Eurostat statistical books. A statistical portrait of the European Union 2012. Luxembourg: Publications Office of the European Union, 2011. http://epp.eurostat.ec.europa.eu/cache/ITY_OFFPUB/KS-EP-11-001/EN/KS-EP-11-001-EN.PDF
- Hlebec V. Samo da bo denar in zdravje: življenje starih revnih ljudi. Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Fakulteta za družbene vede, 2010.
- Ramovš J. Kakovostna starost. Socialna gerontologija in gerontagogika. Ljubljana: Inštitut. Antona Trstenjaka in Slovenska akademija znanosti in umetnosti, 2003.
- Hlebec V. (ured.): Starejši ljudje v družbi sprememb. Maribor: Založba Aristej, Zbirka Dialogi, 2009.
- Lachman M.E., Agrigoroaei S. Promoting Functional Health in Midlife and Old Age: Long-Term Protective Effects of Control Beliefs, Social Support, and Physical Exercise. PLoS ONE 2010: 5(10): e13297. doi:10.1371/journal.pone.0013297
- Renehan E e tal. Healthy ageing. Literature review. Melbourne: National Ageing Research Institute (NARI) and Council on the Ageing (COTA), 2012. http://www.health.vic.gov.au/agedcare/maintaining/
downloads/healthy_litreview.pdf
|
Pogoji za vključitev v delo
oziroma za opravljanje
študijskih obveznosti:
|
Opravljene obveznosti pri obveznih predmetih 1. letnika, ki so pogoj za vpis v 2. letnik študija.
|
Metode ocenjevanja:
|
- poster prezentacija - 20 %,
- projektno oz. seminarsko delo - 80 %.
|
Metode poučevanja in učenja:
|
Predavanja, seminarji, delo v skupinah, uporaba avdovizualne opreme, posnetkov, spletne učilnice, informativni obiski, druge oblike študija.
|