Kompetence in sposobnosti
Študent pridobiva splošne, intelektualne in prenosljive kompetence in sposobnosti.
Znanja in razumevanja:
- narava teorij, znanja, filozofije, znanosti in ekspertne prakse v zdravstveni negi
- sodobne razprave glede teorije in razvoja prakse zdravstvene nege
- reševanje problemov s pomočjo uporabe raziskovalnih metod
- kompleksnost na dokazih temelječe prakse zdravstvene nege
- etični principi v raziskovanju in praksi zdravstvene nege
- organizacije, menedžment, vodenje in kakovost v zdravstveni negi
- pomen izobraževanja študentov in novozaposlenih v praksi zdravstvene nege in vlogi mentorstva
- sodobni pristopi na posameznih kliničnih področjih (izbirne vsebine), preventivni in kurativni vidik, vloga zdravstvene nege.
Intelektualne kompetence in sposobnosti:
- kritično preučiti informacije iz literature in drugih virov ter na podlagi podatkov z uporabo dedukcije ali indukcije oblikovati zaključke
- skozi proces opazovanja in razpravljanja z drugimi ustvariti razlage ali teorije o praksi zdravstvene nege, ki temeljijo na dokazih
- samostojnost pri znanstveno raziskovalnem delu
- pripraviti primeren načrt aktivnosti, rešitev ali strategij v povezavi z rezultati izvedenih raziskav
- razpravljati s sodelavci, visokošolskimi učitelji o aktualnih temah, problemih in izzivih v praksi zdravstvene nege in zdravstva
- uporabo refleksije pri občutljivih situacijah v praksi zdravstvene nege in o prispevku posameznega zdravstvenega delavca
- preučiti različne razlage najboljše prakse ali priporočil pred sprejemom odločitve za določen način ravnanja
- strateško načrtovati z upoštevanjem prevladujočih ciljev in okoliščin.
Prenosljivih kompetenc in sposobnosti:
- dostopati, pridobivati, interpretirati in koristiti informacije in dokaze na primeren način, iskanje in pridobivanje informacij in dokazov iz različnih virov, interpretacija, analiza, sinteza in evalvacija podatkov, učinkovita uporaba informacij in dokazov
- demonstrirati učinkovite komunikacijske kompetence, pisanje strokovnih in znanstvenih besedil
- delovati sodelovalno, s posamezniki in skupinami v različnih situacijah in okoljih v smeri doseganja skupnih ciljev
- demonstrirati osebne kompetence organiziranosti in odgovornosti, prepoznavanje in učinkovita raba virov, prepoznavanje prioritet v okviru različnih nalog, učinkovito upravljanje s časom, izkazovanje iniciativnosti in osebne odgovornosti
- prispevati k menedžmentu uvajanja sprememb, sodelovanje pri ocenjevanju potreb po spremembah, prepoznavanje možnosti za spremembe, sprejemanje odločitev, implementaciji in evalvaciji učinka uvedenih sprememb
- demonstrirati kompetence kritičnega razmišljanja, primerno rabo intelektualnih kompetenc za izkazovanje smiselne presoje
- uporabiti refleksijo, kot razmislek o lastnem delovanju in dosežkih na primeren način in izražanje aktivnosti za izboljševanje, vključno s prepoznavanjem potreb po nadaljnjem profesionalnem razvoju, razmislek o sposobnosti odločanja v kompleksnem in nepredvidljivem okolju.