Št.:35
LLP: SOULBUS - Building Social Capital by Improving Multicultural Competence in Higher Education and Labour Market
Več o projektu
Razpisodajalec : LLP, ERASMUS
Številka / oznaka projekta : 538946-LLP-1-2013-1-FI-ERASMUS-EQR
Trajanje projekta: 10/2013 – 10/2015
Nosilec projekta: JAMK University of Applied Sciences, Finska
Partnerji projekta: Multicultural Center Gloria, Finska; Fakulteta za zdravstvo Jesenice, Slovenija; Univerzitetna klinika za pljučne bolezni in alergijo Golnik, Slovenija; Sacion University of Applied Sciences, Nizozemska; Care Group Solis, Nizozemska; Lahti University of Applied Sciences, Finska; Harjula Settlement Association, Finska; Sveučilište u Zagrebu, Hrvaška; Centar za odgoj i obrazovanje »Goljak«, Zagreb, Hrvaška; Tartu Health Care College, Estonija; Tartu University Hospital, Estonija; San José State University, ZDA
Odgovorna oseba: izr. prof. dr. Brigita Skela Savič
Kratek opis projekta
»Building Social Capital by Improving Multicultural Competence in Higher Education and Labour Market – SOULBUS PROJECT« (538946-LLP-1-2013-1-FI-ERASMUS-EQR)
»Dvig socialnega kapitala z izboljšanjem multikulturnih kompetenc na področju visokošolskega izobraževanja in trga dela – SOULBUS PROJEKT«
Cilji
Cilj projekta je dvig socialnega kapitala med visokošolskimi ustanovami in izbranimi ustanovami kjer poteka praksa študentov. Soulbus projekt bo krepil in razvijal internacionalizacijo klinične prakse tujih študentov. Razvijanje in krepitev internacionalizacije kurikuluma bo spodbudila večjo mobilnost študentov in podprla njihovo zaposljivost v njihovi matični državi. Cilj projekta je tudi izboljšati kakovost izvedbe prakse tujih študentov z vidika multikulturalizma in sicer prek spodbujanja večkulturnih kompetenc kliničnih mentorjev in visokošolskih učiteljev. Njihova visoka kakovost multikulturne usposobljenosti bo povečala zanimanje in dostopnost mobilnosti tujih študentov z namenom prakse. Hkrati se bo zaradi boljših multikulturnih kompetenc kliničnih mentorjev in visokošolskih učiteljev povečalo tudi kulturno zavedanje domačih študentov.
Projektne aktivnosti

»Dvig socialnega kapitala z izboljšanjem multikulturnih kompetenc na področju visokošolskega izobraževanja in trga dela – SOULBUS PROJEKT«
Nosilka projekta:
JAMK University of Applied Sciences, Finska
Konzorcij z velikim številom partnerstev je sestavljen iz vsaj enega visokošolskega zavoda ter vsaj še enega drugega partnerja iz iste države. Interdisciplinaren pristop je pomemben za reševanje različnih vprašanj iz različnih vidikov. Razlog za takšno strukturo so načrtovane aktivnosti in postopki v projektu. Partnerji na projektu so:
Multicultural Center Gloria, Finska
Visoka šola za zdravstveno nego Jesenice, Slovenija
Univerzitetna klinika za pljučne bolezni in alergijo Golnik, Slovenija
Sacion University of Applied Sciences, Nizozemska
Care Group Solis, Nizozemska
Lahti University of Applied Sciences, Finska
Harjula Settlement Association, Finska
Sveučilište u Zagrebu, Hrvaška
Centar za odgoj i obrazovanje »Goljak«, Zagreb, Hrvaška
Tartu Health Care College, Estonija
Tartu University Hospital, Estonija
San José State University, ZDA

V Sloveniji sodelujoči na projektu:
izr. prof. dr. Brigita Skela Savič
dr. Simona Hvalič Touzery
Sedina Kalender Smajlovič
Sanela Pivač
dr. Saša Kadivec, Univerzitetna klinika za pljučne bolezni in alergijo Golnik
Judita Slak, Univerzitetna klinika za pljučne bolezni in alergijo Golnik
Multikulturalizem prinaša izzive na področju izobraževanja, rehabilitacije, socialne in zdravstvene oskrbe. Soulbus projekt obravnava večkulturne vidike ter pomen njihove vključitve v pripravo mobilnosti študentov in njeno uporabo v času bivanja v tujini in po njem. Zasnova projekta kaže na potrebo po pridobitvi najvišje možne dodane vrednosti sodelovanja med različnimi državami in kulturami. Pozitiven pristop do kulturne zavesti in raznolikosti predstavlja enega izmed pomembnejših elementov projekta.
Ključne naloge:
Opisati nacionalne prakse na področju multikulturnih kompetenc in prepoznati slabosti, izzive in dobre prakse na področju usposabljanja tujih študentov.
Promovirati uporabo sistematičnih in standardiziranih procesov internacionalizacije med visokošolskimi institucijami in institucijami, ki zagotavljajo prakso. To pomeni, uskladiti proces internacionalizacije praktičnih usposabljanj, razvoj metod dela, ki bodo v podporo pri učnem procesu tujih in domačih študentov.
Razviti in implementirati multikulturni program usposabljanja za klinične mentorje in visokošolske učitelje, s pomočjo katerega bomo pri njih povečali znanje in sposobnosti s področja multikulturnosti.
Oblikovati prilagojena navodila za usmerjanje tujih študentov v vsaki od šestih partnerskih držav. Ta navodila vezana na internacionalizacijo na področju prakse bodo pomemben del razvoja nacionalnih kurikulumov.
Reference projekta
OBJAVA O PROJEKTU NA FZJ BLOGU
Prosto dostopen e-učni program SOULBUS-E-COACH
Druge objave:
HVALIČ TOUZERY, Simona, SMODIŠ, Marta, KALENDER SMAJLOVIĆ, Sedina. Mentorstvo tujim študentom zdravstvene nege: študija primera = Mentoring foreign nursing students: a case study. Obzornik zdravstvene nege, ISSN 1318-2951, 2016, letn. 50, št. 1, str. 76-86, ilustr. http://dx.doi.org/10.14528/snr.2016.50.1.71, doi: 10.14528/snr.2016.50.1.71. [COBISS.SI-ID 525415449]
HVALIČ TOUZERY, Simona, SKELA-SAVIČ, Brigita, SIHVONEN, Sanna, HOPIA, Hanna, JEĐUD BORIĆ, Ivana, VIITKAR, Kersti, HEININEN-REIMI, Taina, HYPPÖNEN, Tuula, BERG, Annette van den, DIELIS, Wil.
Multicultural competencies of teachers and mentors : project SOULBUS. V: 7. mednarodna znanstvena konferenca Znanje, vrednote, prepričanja in dokazi za razvoj kakovostne zdravstvene obravnave: mesto in vloga zdravstvene nege, 12.-13. junij 2014, Bled, Slovenija. SKELA-SAVIČ, Brigita (ur.), HVALIČ TOUZERY, Simona (ur.). Zbornik predavanj z recenzijo = Proceedings of lectures with peer review. Jesenice: Fakulteta za zdravstvo: = Faculty of Health Care, 2014, str. 48-56. [COBISS.SI-ID
78793985]
HVALIČ TOUZERY, Simona.
Ključni dosežki mednarodnega projekta Soulbus : izboljšanje kakovosti izvedbe izmenjave tujih študentov. V: 9. šola za klinične mentorje, 17. september, Jesenice. PIVAČ, Sanela (ur.), et al. Teorije in modeli zdravstvene nege : Kako jih uporabiti na kliničnih problemih? : zbornik predavanj. Jesenice: Fakulteta za zdravstvo, 2015, str. 32-37. [COBISS.SI-ID
84735745]
HVALIČ TOUZERY, Simona, KALENDER SMAJLOVIĆ, Sedina, SMODIŠ, Marta.
Multikulturne kompetence kliničnih mentorjev : rezultati projekta Soulbus. V: 8. šola za klinične mentorje, 2014, Jesenice. PIVAČ, Sanela (ur.), et al. Klinično usposabljanje skozi EU direktivo in mednarodne standarde ter izkušnje v Sloveniji : količina in kakovost kliničnega usposabljanja : zbornik predavanj. Jesenice: Fakulteta za zdravstvo, 2014, str. 56-64. [COBISS.SI-ID
79806977]
HVALIČ TOUZERY, Simona.
Kulturne kompetence medicinskih sester kot dejavnik kakovosti oskrbe pacientov. V: 8. šola za klinične mentorje, 2014, Jesenice. PIVAČ, Sanela (ur.), et al. Klinično usposabljanje skozi EU direktivo in mednarodne standarde ter izkušnje v Sloveniji : količina in kakovost kliničnega usposabljanja : zbornik predavanj. Jesenice: Fakulteta za zdravstvo, 2014, str. 46-55. [COBISS.SI-ID
79806721]
HVALIČ TOUZERY, Simona, SKELA-SAVIČ, Brigita.
Building social capital by improving multicultural competence in higher education and labour market - SOULBUS project : case studies repository. Jesenice: College of Nursing, 2014. 45 str., ilustr. [COBISS.SI-ID
77665537]
HVALIČ TOUZERY, Simona, SKELA-SAVIČ, Brigita.
Building social capital by improving multicultural competence in higher education and labour market - SOULBUS project : case study on multiculturalism - Slovenia. Jesenice: College of Nursing, [2014]. 8 str. [COBISS.SI-ID
78055937]
1.
HVALIČ TOUZERY, Simona, HOPIA, Hanna, SIHVONEN, Sanna, DIWAN, Sadhna, SEN, Soma, SKELA-SAVIČ, Brigita. Perspectives on enhancing international practical training of students in health and social care study programs : a qualitative descriptive case study. Nurse education today, ISSN 1532-2793, jan. 2017, vol. 48, str. 40-47, doi:
10.1016/j.nedt.2016.09.013. [COBISS.SI-ID
1024179246]