Aktualni projekti
ESS: Kontinuiran razvoj internacionalizacije kakovostnega visokošolskega izobraževanja in raziskovanja v študijskih programih Fakultete za zdravstvo Jesenice
Razpisodajalec : MIZŠ, ESS
Razpis : Krajša in daljša gostovanja tujih strokovnjakov in visokošolskih učiteljev na slovenskih visokošolskih zavodih v letih 2016 - 2017
Številka / oznaka projekta : C3330-17-539007
Trajanje projekta: 1.10.2016 - 30.6.2018
Nosilec projekta: FZAB
Odgovorna oseba: izr. prof. dr. Brigita Skela Savič
Kratek opis projekta
Cilji
1. Krepitev mednarodne vpetosti in razvoj mednarodnega doktorskega študija zdravstvenih ved v regiji: Projekt je načrtovan v skladu z dosedanjimi prizadevanji in vizijo FZAB na področju pedagoškega, razvojnega, raziskovalnega in mednarodnega delovanja. Ena od vizij FZAB je namreč do leta 2020 postati vodilna fakulteta na področju izobraževanja, raziskovanja, mednarodnega povezovanja v zdravstveni negi, promociji zdravja, managementu in kakovosti v zdravstvu. FZAB si je vedno prizadevala za mednarodno vpetost. Sklenjenih ima 24 bilateralnih Erasmus+ sporazumov in 4 medinstitucionalne sporazume. FZAB je gostila že 93 tujih VSU v okviru pedagoškega procesa ali pa v okviru aktivne udeležbe na znanstvenih in strokovnih dogodkih, izvedenih je bilo 41 izmenjav VSU FZAB v tujino, 28 izmenjav tujih študentov na FZAB in 39 izmenjav študentov FZAB v okviru Erasmus/NFM. FZAB ima dva mednarodno akreditirana študijska programa (Zdravstvena nega (VS) in Zdravstvena nega (mag./2.l.)) pri nemški agenciji The Accreditation Agency for Study Programs in Health and Social Sciences (AHPGS). S tem je postala prva slovenska fakulteta na področju zdravstvene nege, ki ima ta mednarodni dosežek. Nadaljnje aktivnosti tečejo v akreditaciji mednarodnega doktorskega študija, ki bo namenjen regiji bivše skupne države, ki sodi na področju zdravstvene nege v nerazvito regijo. Zato je kakovosten zagon že akreditiranega doktorskega študija ključnega pomena za akreditacijo le tega v mednarodno obliko, kjer ima pomembno vlogo sodelovanje VSU, ki so predmet tega prijave.
Projektne aktivnosti
Povezanost z mednarodnim okoljem je ključna za pedagoško, razvojno in raziskovalno delo FZAB, saj tako pridobivamo dragocene mednarodne izkušnje, prenašamo dobre prakse v obe smeri, razvijamo skupne predloge za prijave na razvojne in raziskovalne razpise ter skrbimo za razvoj znanstvene discipline, iz katere izhajajo študijski programi FZAB. Projekt je zastavljen tako, da bodo tuji strokovnjaki v času gostovanja na FZAB opravili ne le pedagoško delo, ampak se bodo vključili tudi v druge razvojne, raziskovalne ali projektne aktivnosti in s tem pomembno pripomogli k razvoju študijske dejavnosti. Projekt je usmerjen v dve ključni aktivnosti (KA).
KA1: Izboljševanje pedagoškega dela na študijskih programih Zdravstvena nega (ZN) z vidika prenosa znanj, izkušenj ter novih oblik dela iz držav EU, kjer je ZN razvita znanstvena disciplina: Gostujoči tuji strokovnjaki/visokošolski učitelji (v nadaljevanju: VSU) se bodo vključili v izvedbo študijskega programa ZN (mag./2l.): izr. prof. dr. Murphy »Teorija in praksa ZN«; izr. prof. dr. Palese »Na dokazih podprta praksa v ZN«; izr. prof. dr. Kiger »Edukacijski in mentorski procesi v klinični praksi ZN« in »Aplikacija sodobnih teorij etike v prakso ZN«; doc. dr. Kydd »Gerontološka zdravstvena nega z gerontologijo«; red. prof. dr. Sermeus »Management v zdravstvu in ZN«. V Sloveniji se soočamo s pomanjkanjem zadostnega števila VSU in raziskovalcev s področja ZN, ki imajo ustrezen znanstveni in pedagoški naziv, zato je za kakovostno izvedbo študija 2. st. ključnega pomena doprinos tujih VSU in raziskovalcev s področja ZN, kar FZAB izvaja že 9 let. S tem se prenaša in izmenjuje strokovno znanje, izkušnje, nove oblike dela, krepijo se mednarodne kompetence študentov in VSU. To vodi k večji kakovosti delovanja FZAB in učnih izidov vseh študentov, ne glede na njihovo udeležbo v mobilnosti. Magistrski študenti so bolj suvereni v uporabi tujega strokovnega jezika, širijo krog mednarodnih poznanstev, krepijo multikulturne kompetence, kar jim odpira dodatne možnosti za mednarodno delovanje in mobilnost v tujini. Mednarodno primerljivo znanje in kompetence vodijo h kakovostnejšem delu, večji konkurenčnosti na zaposlitvenem trgu. Mednarodna povezanost je pomembna, saj gre za Evropsko reguliran poklic. Tuji VSU pri izvedbi predmeta sodelujejo tudi z VSU FZAB, tako se tuje prakse na ustrezen način prenesejo v slovenski kulturni prostor. Mednarodna in nacionalna perspektiva ponujata širši pogled na isto problematiko, kar dodatno obogati pedagoški proces. Sodelovanje tujih VSU bo spodbudilo širjenje novih oblik poučevanja.
KA2: Mednarodno raziskovalno in razvojno povezovanje ter sklepanje strateških partnerstev na področju raziskovanja in razvoja ZN: V ospredju je krepitev mednarodnih kompetenc VSU in študentov na raziskovalnem in razvojnem področju. Potekale bodo tudi aktivnosti namenjene kontinuiranemu razvoju izobraževanja in krepitvi kakovosti pedagoškega dela, ki je podprto z raziskovanjem.
Raziskovalno sodelovanje: Dr. Palese in dr. Sermeus, člana konzorcija mednarodne raziskave RN4CAST, bosta FZAB pomagala pri implementaciji te raziskave. Dr. Palese, bo na srečanju z VSU FZJ predavala, kako biti uspešen v znanstvenem publiciranju. Dr. Murphy, strokovnjakinja za etnografske in fenomenološke raziskave, bo na FZAB pomagala pri načrtovanju in izvedbi le-teh na področju promocije zdravja in ZN. Dr. Kydd, strokovnjakinja s področja gerontološke ZN bo sodelovala v raziskavi FZAB o odnosu do starostnikov v kliničnem okolju. Povezovanje in sodelovanje s strokovnjaki iz tujine za študente in VSU FZAB pomeni pridobivanje novih znanj, kompetenc ter predstavlja aktivno vpetost v mednarodni strokovni prostor. Večina tujih VSU ter nekateri njihovi magistrski študenti na FZAB bodo aktivno sodelovali na mednarodni znanstveni konferenci FZAB, ki promovira medpoklicno in medsektorsko sodelovanje. Konference se udeležujejo tudi VSU slovenskih zdravstvenih in drugih fakultet ter strokovnjaki iz kliničnih okolij in je tako priložnost za vzpostavitev sodelovanja in povezovanja s tujimi strokovnjaki ter izmenjavo znanj in izkušenj.
Razvojno sodelovanje in sklepanje strateških partnerstev: Dr. Kiger bo sodelovala pri izvedbi 2 predmetov. Ima bogate izkušnje pri vzpostavitvi doktorskega študija. Njeno sodelovanje bo vključevalo vsebinske priprave in vzpostavitev kazalnikov kakovosti za spremljanje in vrednotenje pedagoškega procesa pri implementaciji doktorskega študija Zdravstvene vede, ki ga je FZAB akreditirala septembra 2016. Izvedli bomo skupno raziskovalno delavnico in kalibracijo domačih in tujih VSU (dr. Sermeus, dr. Palese, dr. Murphy), ki bodo sodelovali v tem doktorskem študiju kot vabljeni VSU. Namen delavnice je tudi prenos dobrih praks med domačimi in tujimi VSU, vključevanje novih oblik poučevanja (e-izobraževanje, študije primera) ter sklepanje novih strateških partnerstev s tujimi zavodi (sporazuma z University of Leuven, University Limeric).
Reference projekta
V letu 2017 sta bila izvedena dva krajša gostovanja tujih učiteljev v celoti. Na FZAB smo v študijskem procesu in na področju priprave doktorskega študija gostili dr. Kiger ter dr. Murphy. Obe sta izvedli predavanja, obe sta bili na delovnih sestankih za doktorski študij, dr. Murphy je bila tudi aktivna udeleženka na 10. mednarodni znanstveni konferenci. Na konferenco je prišel tudi dr. Sermeus, bil je tudi na sestankih za doktorski študij, predavanja pa bo opravil v letu 2018.


Operacijo delno financira Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada ter Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa 2014–2020, prednostne osi: 10. Znanje, spretnosti in vseživljenjsko učenje za boljšo zaposljivost; prednostne naložbe: 10.1 Izboljšanje enakega dostopa do vseživljenjskega učenja za vse starostne skupine pri formalnih, neformalnih in priložnostnih oblikah učenja, posodobitev znanja, spretnosti in kompetenc delovne sile ter spodbujanje prožnih oblik učenja, tudi s poklicnim svetovanjem in potrjevanjem pridobljenih kompetenc, specifičnega cilja: 10.1.3 Spodbujanje prožnih oblik učenja ter podpora kakovostni karierni orientaciji za šolajočo se mladino na vseh ravneh izobraževalnega sistema.