Delovna terapija (VS) - vpis v 2025/2026
Študijski program prve bolonjske stopnje Delovna terapija (VS) je sodoben študijski program, ki je pripravljen kreativno, na osnovi prepoznanih potreb iz kliničnih okolij in na osnovi sodobnih znanstvenih odkritij, z namenom izboljšanega vključevanja diplomantov v nova delovna okolja. Študijski program diplomantom zagotavlja visoko usposobljenost delovanja v vseh delovnih okoljih, ki vključujejo delovno terapijo tako na področju teoretičnih kot praktičnih znanj in ponuja odličen izhodiščni položaj za nadaljevanje študija in izvajanja raziskovalnih aktivnosti na širših področjih zdravstvene, šolske in socialne dejavnosti.
Diplomant bo razumel pomen izvajanja kakovostne delovnoterapevtske obravnave v različnih delovnih okoljih, se zavedal nujnosti povezovanja in delovanja v smislu medpoklicnega sodelovanja, sposoben bo izvedbe celostne na uporabnika usmerjene delovnoterapevtske obravnave na vseh ravneh zdravstvene dejavnosti, na področju socialno varstvenih zavodov ter na področju poklicne rehabilitacije. Znal bo izvesti specifična delovnoterapevtska ocenjevanja na nivoju funkcij in zgradb, na nivoju okupacij, skupaj z uporabnikom postavljati cilje delovnoterapevtske obravnave, jo načrtovati in izvajati z uporabo strategij, metod in tehnik za dosego zastavljenih ciljev. Kompetenten bo za delo na področju preventive, svetovanja na področju primerne urejenosti bivalnega okolja, delovnega mesta in šolskega okolja. Tako bo diplomant sposoben samostojnega izvajanja delovnoterapevtske dejavnosti ob upoštevanju indikacij in kontraindikacij v okviru svojih kompetenc, razumevanja in izvedbe ocenjevanja in dokumentiranja vključevanja uporabnika v okupacije, njegove samostojnosti in varnosti v izvedbi le te, kritičnega razmišljanja pri pripravi programov obravnava, enakovrednega in odgovornega sodelovanja v različnih timih, delovanja v smeri doseganja najvišje možne stopnje samostojnosti in kakovosti življenja za uporabnike v vseh starostnih obdobjih in v najrazličnejših okoljih v povezavi z izvajanjem okupacij.
Študijski program prve stopnje Delovna terapija (VS) bo diplomantom omogočil konkurenčen nastop na trgu delovne sile ter aktivno vključevanje na vseh področjih zdravstvenega varstva z vsemi potrebnimi kompetencami za aktivno delovanje v različnih timih. Program nadgrajuje in dopolnjuje dosedanji študijski program in vnaša nov sodoben pogled na delovanje in razvoj delovnoterapevtskega področja. Diplomant bo po zaključku študija sposoben delovati tako individualno kot v različnih timih na področju razvoja delovnoterapevtske stroke ter prepoznavati različne potrebe po pripravi tako preventivnih programov kot aktivnem načrtovanju in izvajanju delovnoterapevtske obravnave vključujoč sodobne smernice, strategije in teoretične koncepte.
Prednosti študijskega programa Delovna terapija (VS) na FZAB:
- Študijski program je odgovor na prepoznane potrebe po nadgradnji obstoječega delovnoterapevtskega programa iz kliničnih okolij ter spremljanje in odkrivanje trendov strokovnih smernic pri izvajanju delovnoterapevtskih programov
- Pridobljena znanja diplomantom omogočajo izjemno možnost prepoznavanja in sledenja potreb družbe po delovnoterapevtskih obravnavah.
- Študijski program diplomantom omogoča široko možnost zaposlovanja v različnih delovnih okoljih.
- Rdeča nit programa je poudarek na človekovem delovanju v vsakdanjem življenju, ki je glavna domena delovnih terapevtov. Postopno nadgrajevanje tega koncepta v treh letih bo študentom omogočil poglobljeno in natančno razumevanje področja delovne terapije. Predmeti med seboj povezujejo in nadgrajujejo, z namenom zagotavljanja celovitega in integriranega učenja.
- Predmeti, ki so umeščeni med izbirne strokovne predmete vključujejo vsebine, ki vodijo v ustvarjanje specialnih znanj in veščin delovne terapije. Koncept pridobivanja znanja študenta delovne terapije je zasnovan na konceptu od pridobivanja splošnega znanja k pridobivanju specialnega strokovnega znanja, kar zasledujemo tudiv shemi izbirnosti od prvega do tretjega letnika.
- Program združuje teoretično znanje s prakso, še posebej preko kliničnih vaj in kliničnega usposabljanja in pripravlja študente na delo v realnih življenjskih situacijah.
- Klinično usposabljanje skozi vsa tri leta študentu omogoča integracijo teoretičnih vsebin s prakso, strokovni razvoj preko refleksije in postopno razvijanje kliničnih kompetenc.
- Vključevanje visokošolskih učiteljev iz kliničnih okolij v teoretične vsebine programa, kar študij naredi aktualen glede na potrebe stroke in uporabnikov delovne terapije danes in omogoča sprotno sledenje novemu znanju in tehnološkemu napredku.