Naslov predmeta:

Varnost pacientov

Nosilec predmeta:

Doc. dr. Saša Kadivec

Izvajalec predmeta:

  • Doc. dr. Saša Kadivec

Kontaktne ure predavanj:

30

Kontaktne ure seminar:

20

Kontaktne ure drugih oblik študija:

10

Individualno delo študenta:

65

ECTS:

5

Stopnja:

Bolonjski magistrski študij

Semester:

Zimski ali letni

Jezik:

Slovenski jezik
 

Cilji in predmetno
specifične kompetence:

  • Ustvarjanje kulture varnosti.
  • Vzpostavitev programov varnosti v lastnem delovnem okolju.
  • Razumevanje pojmov povezanih z varnostjo pacientov.
  • Spoznanje modelov  nastanka napak, človeških in drugih dejavnikov.
  • Opisati škodljivosti osebnega modela pri analizi napak.
  • Izvajanje sporočanja in analize napak z iskanjem osnovnih vzrokov in prispevajočih dejavnikov.
  • Razumevanje proaktivnega pristopa k varnosti pacientov.
  • Preprečevanje napak s škodo za zdravje pri pacientu.   

Obvezna literatura:

  • Huber, D.L., 2013. Leadership and Nursing Care Management - E-Book.
  • Robida, A., 2013. Napake pri zdravstveni obravnavi pacientov: sistematična analiza globljih vzrokov napak in njihovo preprečevanje: priročnik: z znanostjo do večje varnosti pacientov. Bled: Center za izboljševanje kakovosti in varnosti zdravstvene obravnave: Prosunt.
  • Robida, A., 2009. Pot do odlične zdravstvene prakse. Ljubljana: Planet GV.
  • Agency for healthcare research and quality. Patient safety and quality improvement. Available at:https://www.ahrq.gov/
  • Ginter, P.M., 2019. The Strategic Management of Health Care Organizations, 7th ed. Available at:  https://www.academia.edu/40491240/Strategic_Management_of_Health_Care_Organizations
  • Ministrstvo za zdravje, n. d. Kakovost zdravstvenega varstva. Available at:  https://www.gov.si/teme/kakovost-zdravstvenega-varstva/

Priporočljiva literatura:

 

Pogoji za vključitev v delo
oziroma za opravljanje
študijskih obveznosti:

  • Opravljeni pogoji za vpis v drugi letnik, opravljene obveznosti pri predmetu Osnove menedžmenta in kakovosti v zdravstvu in zdravstveni negi.

Metode ocenjevanja:

  • Pisni izpit - 70 %
  • Seminarji - 30 %

Metode poučevanja in učenja:

  • Predavanje,  seminarji,  vaje v skupinah in posamezno.