Raziskovanje in na dokazih podprta zdravstvena nega
|
Modul: |
Zdravstvena nega |
ECTS: |
4 |
Kontaktne ure predavanja: |
30 |
Kontaktne ure seminar: |
10 |
Kontaktne ure kabinetnih vaj: |
10 |
Kontaktne ure kliničnega usposabljanja: |
|
Samostojno delo: |
70 |
Nosilec predmeta: |
red. prof. dr. Brigita Skela Savič, znan. svet. |
Letnik: |
3. letnik
|
Raziskovanje in na dokazih podprta zdravstvena nega
|
Kontaktne ure predavanja: |
30 |
Kontaktne ure seminar: |
10 |
Kontaktne ure kabinetnih vaj: |
10 |
Kontaktne ure kliničnega usposabljanja prakse: |
|
Samostojno delo: |
70 |
Nosilec predmeta: |
red. prof. dr. Brigita Skela Savič, znan. svet. |
Izvajalci predmeta: |
- doc. dr. Branko Bregar
- Mateja Bahun, viš. pred.
- izr. prof. dr. Mirna Macur
|
Stopnja: |
Visokošolski strokovni študijski program 1. stopnje |
Semester: |
Zimski |
Jezik: |
Slovenski
|
Cilji in predmetno
specifične kompetence: |
- Študent se seznani z na dokazih podprto zdravstveno nego in njenim pomenom za razvoj zdravstvene nege.
- Spozna pomen vseživljenjskega izobraževanja in spremljanja novih strokovnih in znanstvenih dokazov za klinično prakso.
- Spozna, kako dobro oblikovati raziskovalno vprašanje za klinične situacije s pomočjo metode PICOT.
- Se nauči, katera soglasja so potrebna za začetek raziskovanja in kako jih oblikovati.
- Se nauči presoditi kakovost branega vira in ga opredeliti kot strokovnega ali znanstvenega ter opredeliti raziskovalno paradigmo.
- Se seznani z etičnimi vidiki v raziskovanju in ovirami.
- Spozna pomen raziskovanja za zdravstveno nego.
- Se seznani z raziskovalnimi paradigmami (pristopi) ter posameznimi metodami zbiranja podatkov.
- Spozna značilnosti raziskovalnega dela.
- Razmišlja o etičnih dimenzijah raziskovanja.
- Sposobnost kritične analize prebranih znanstvenih in strokovnih del (Razvijanje veščin za kritično branje in ocenjevanje prebranih del, kar vključuje osnovno analizo metod, rezultatov, sklepov ter oceno verodostojnosti raziskav, uporaba osnovnih orodij za oceno kakovosti raziskav, zlasti tistih, ki so pomembne za klinično prakso.).
- Usposobljenost za pisanje enostavnih raziskovalnih poročil in diplomskih nalog, ki vključujejo jasno strukturiranje (npr. IMRAD), opis metod in interpretacijo rezultatov.
- Razumevanje pomena pravilnega navajanja virov in akademske integritete.
- Sposobnost uporabe dokazov iz raziskav za izboljšanje kakovosti oskrbe in uvajanje novih praks, temelječih na raziskovalnih ugotovitvah.
- Razumevanje osnove koncepta na dokazih temelječe prakse (evidence-based practice) in njenega pomena v zdravstveni negi.
- Usposobljenost z uporabnostjo orodij umetne inteligence v profesiji.
Znanje in razumevanje:
- Študent razume na dokazih podprto zdravstveno nego in njen pomen za razvoj zdravstvene nege.
- Zagovarja pomen vseživljenjskega izobraževanja in spremljanja novih strokovnih in znanstvenih dokazov za klinično prakso.
- Zna oblikovati raziskovalno vprašanje po PICOT metodi za različne klinične primere.
- Zna pridobiti (opisati) potrebna soglasja za začetek raziskovanja.
- Zna presoditi kakovost branega vira in ga opredeliti kot strokovnega ali znanstvenega ter opredeliti raziskovalno paradigmo.
- Zna identificirati ovire v raziskovanju.
- Se zaveda etičnih dilem v raziskovanju.
- Spozna korake raziskovalnega procesa.
- Spozna dve paradigmi oz. pristopa v raziskovanju ter njune značilnosti.
- Spozna različne vzorce, ki se uporabljajo v raziskovanju.
- Zna operacionalizirati raziskovalni problem (napisati cilje raziskovanja, oblikovati raziskovalna vprašanja, določiti metodo vzorčenja in izdelati merski instrument).
- Spozna pravila anketiranja in zna izdelati spletni anketo.
- Spozna temeljne statistične pojme.
- Seznani se s pravili predstavljanja in interpretiranja rezultatov kvantitativne in kvalitativne analize.
- Seznani se z etičnimi dilemami v raziskovanju.
- Študent se seznani s temeljnimi načeli na dokazih podprte zdravstvene nege in njenimi prednostmi za uporabo v kliničnem okolju (hierarhija, razlike med strokovnimi in znanstvenimi deli, modeli).
- Študent zna napisati enostavno pregledno delo na osnovi prebrane strokovne in znanstvene literature (pregled literature, pisanje strokovnih del z uporabo znanstvenega aparata, IMRAD).
- Študent bo znal vključevati orodja generativne umetne inteligence pri svojem delu.
- Študent bo prepoznal prednosti in meje orodij generativne umetne inteligence pri svojem delu.
|
Obvezna literatura: |
- Poe, S.S. & White, K.M., 2010. Johns Hopkins Nursing Evidence-Based Practice Implementation and Translation. Indianapolis: Sigma Theta Tau International. Internetni vir.
- Vogrinc, J., 2008. Kvalitativno raziskovanje na pedagoškem področju. Ljubljana: Pedagoška fakulteta, Univerza v Ljubljani.
- Cencič, M., 2009. Kako poteka pedagoško raziskovanje. Primeri kvantitativne empirične neeksperimentalne raziskave. Ljubljana: Zavod RS za šolstvo.
- Parahoo, K., 1997. Nursing research, Principles, Process and Issues. London: Palgrave Macmillan.
- Klemenčič Rozman, M.M., 2005. Pa ne spet SPSS!!! Gradivo za kvantitativno obdelavo podatkov pri predmetu Preddiplomski seminar. Ljubljana: Oddelek za socialno pedagogiko, Pedagoška fakulteta, Univerza v Ljubljani. Internetni vir (https://www.dlib.si/stream/URN:NBN:SI:DOC-W1YXZFUU/82fca21d-2406-4f33-9108-44f7587a798d/PDF)
- Polit, D.F. & Beck, T.C., 2018. Essentialsod Nursing Research: Appraising Evidence for Nurse Practice. 9th ed. Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins.
- Aveyard, H., 2017. Doing a literature review in health and social care: A practical guide. London: McGraw-Hill Education.
|
Priporočljiva literatura: |
|
Pogoji za vključitev v delo
oziroma za opravljanje
študijskih obveznosti: |
Pogoj za pristop k izpitu:
- 100% prisotnost na seminarju (pozitivno opravljen seminar)
- 100% prisotnost na kabinetnih vajah
- 50% prisotnost na predavanjih
|
Načini ocenjevanja: |
|