Raziskovanje in na dokazih podprta fizioterapija s pripravo na diplomsko delo
 
Modul: Fizioterapija
ECTS: 3
Kontaktne ure predavanja: 25
Kontaktne ure seminar: 10
Kontaktne ure kabinetnih vaj: 10
Kontaktne ure kliničnega usposabljanja:  /
Nosilec predmeta:
red. prof. dr. Brigita Skela Savič, znan. svet.
Letnik: 3. letnik
 

Nosilec predmeta:
red. prof. dr. Brigita Skela Savič, znan. svet.
Izvajalci predmeta:
  •  
  • doc. dr. Branko Bregar 
  • doc. dr. Sanela Pivač 
  • izr. prof. dr. Mirna Macur
  • Mateja Bahun, viš. pred.
Stopnja: Visokostrokovni študijski program prve stopnje  
Semester: Zimski
Jezik: Slovenski
 
Cilji in predmetno
specifične kompetence:
Študent:
  • Študent razume na dokazih podprto fizioterapijo in njen pomen za razvoj fizioterapije.
  • Študent razume, da je priprava diplomskega dela tesno povezana z uresničevanjem na dokazih podprte fizioterapije.
  • Študent razume raziskovalni proces v vseh fazah v okviru izbrane raziskovalne paradigme v diplomskem delu.
  • Študent razume strukturo IMRD, ki jo uporabi ob pripravi diplomskega dela.
                      

Znanje in razumevanje:

  •  
  • se seznani s pomenom na dokazih podprte fizioterapije;
  • pridobi znanje o razvoju na dokazih podprte fizioterapije;
  • pridobi znanje o zastavljanju tehtnih kliničnih vprašanj, zbiranju, kritičnem ocenjevanju, pridobivanju in širjenju dokazov;
  • se usposobi za vpeljavo dokazov v prakso fizioterapije;
  • se seznani s pomenom kulture, ki je naklonjena na dokazih podprti fizioterapije;
  • spozna proces na dokazih podprte fizioterapije;
  • spozna hierarhijo dokazov;
  • spozna modele, strategije in orodja za uveljavljanje na dokazih podprte fizioterapije;
  • spozna metode za pridobivanje in širjenje dokazov;
  • se seznani z ovirami in priložnostmi za uporabo dokazov v praksi fizioterapije.

 

Znanje in razumenvanje na področju diplomskega dela: 

 

  •  
  • pozna temeljne faze znanstveno-raziskovalnega dela,
  • zna opredeliti namen in problem raziskave,
  • zna zapisati splošne cilje raziskave, raziskovalna vprašanja po proučevanih spremenljivkah in postaviti hipoteze raziskave,
  • zna izbrati ustrezno in aktualno literaturo (dosedanja raziskovanja) za svoje diplomsko delo na osnovi objav v revijah, ki so vključene v mednarodne baze podatkov,
  • zna učinkovito uporabljati mednarodne baze podatkov za iskanje literature,
  • ustrezno citira in povzema dela drugih avtorjev v dispoziciji in v diplomskem del,
  • zna opredeliti statistično populacijo in ustrezno določiti iz nje vzorec merjencev glede na problem raziskave,
  • pozna različne merske instrumente tako za kvantitativno kot tudi za kvalitativno raziskovanje ter zna izdelati ustrezen merski instrument oz. izbrati tehniko zbiranja podatkov glede na problem raziskave,
  • zna izdelati spletno anketo,
  • seznani se s PSPP/SPSS programom in opisno statistiko,
  • (frekvence, odstotki, mere srednjih vrednosti, mere razpršenosti podatkov),
  •  
  • seznani se s ključnimi bivariatnimi testi,
  • seznani se s pravili predstavljanja in interpretiranja rezultatov kvantitativne analize,
  • seznani se s postopkom zasnove in izvedbe kvalitativne raziskave,
  • zna IMRAD shemo in vsebino posameznih poglavij diplomskega dela,
  • pozna najpogostejše etične dileme pri raziskovalnem delu,
  • zna  javno predstaviti svoje delo in zagovarjati dobljene rezultate.
Obvezna literatura:
    • Herbert, R., Jamtvedt, G., Birger Hagen, K. & Mead, J., 2011. Practical Evidence-Based Physiotherapy. E-Book, 2nd ed. Edinburgh [etc.]: Churchill Livingstone/Elsevier.
    • Vogrinc, J., 2008. Kvalitativno raziskovanje na pedagoškem področju. Ljubljana: Pedagoška fakulteta, Univerza v Ljubljani.
    • Cencič, M., 2009. Kako poteka pedagoško raziskovanje. Primeri kvantitativne empirične neeksperimentalne raziskave. Ljubljana: Zavod RS za šolstvo.
    • Pa ne spet SPSS!!! Gradivo za kvantitativno obdelavo podatkov pri predmetu Preddiplomski seminar. Ljubljana: Oddelek za socialno pedagogiko, Pedagoška fakulteta, Univerza v Ljubljani. Internetni vir.
    • Polit, D.F. & Beck, T.C., 2018. Essentialsod Nursing Research: Appraising Evidence for Nurse Practice. 9th ed. Philadelphia:  Lippincott Williams & Wilkins.
    • Aveyard, H., 2017. Doing a literature review in health and social care: A practical guide. London: McGraw-Hill Education.
    • Članki in izbrana poglavja po navodilih VSU.
Priporočljiva literatura:


Pogoji za vključitev v delo
oziroma za opravljanje
študijskih obveznosti:

Predavanja, seminar in individualno delo študentov.

Pogoj za pristop k izpitu:
  • 50% prisotnost na predavanjih
  • 100% prisotnost na seminarju in opravljena seminarska naloga
  • 100% prisotnost na kabinetnih vajah
Metode ocenjevanja:
  • pisni izpit (100%)