Raziskovanje, na dokazih podprta praksa in varnost v zdravstvu
 
ECTS: 5
Kontaktne ure predavanja: 30
Kontaktne ure seminar: 30
Kontaktne ure kabinetnih vaj: 10
Kontaktne ure kliničnega usposabljanja:  
Samostojno delo: 80
Letnik: 3. letnik
Nosilec predmeta: prof. dr. Brigita Skela Savič, znan. svet. 
Izvajalci predmeta:
  • prof. dr. Brigita Skela Savič, znan. svet.
Stopnja: Visokošolski strokovni študijski program 1. stopnje  
Semester: Zimski
Jezik: Slovenski
 
Cilji in predmetno
specifične kompetence:

Cilji in kompetence:   

  • Študent razume na dokazih podprto prakso in njen pomen za razvoj delovne terapije.
  • Študent pojasni raziskovalni proces v vseh fazah v okviru izbrane raziskovalne paradigme za področje delovne terapije.
  • Študent razume strukturo IMRD.
  • Študent utemelji način vpeljevanja dokazov v proces delovne terapije.
  • Študent zna oceniti koncept varnosti v zdravstvu in delovni terapiji.    

Znanje in razumevanje:

Študent:
  • Pozna temeljne faze znanstveno-raziskovalnega dela.
  • Pozna IMRAD shemo.
  • Pojasni najpogostejše etične dileme pri raziskovalnem delu.
  • Se seznani in argumentira s pomenom na dokazih podprte delovne terapije.
  • Pridobi znanje o razvoju na dokazih podprte delovne terapije.
  • Pridobi znanje o zastavljanju tehtnih kliničnih vprašanj, zbiranju, kritičnem ocenjevanju, pridobivanju in širjenju dokazov.
  • Se usposobi za vpeljavo dokazov v prakso delovne terapije.
  • Se seznani s pomenom kulture, ki je naklonjena na dokazih podprti deloveni terapiji.
  • Spozna proces na dokazih podprte delovne terapije.
  • Zna uporabljati hierarhijo dokazov.
  • Pojasni modele, strategije in orodja za uveljavljanje na dokazih podprte delovne terapije.
  • Spozna metode za pridobivanje in širjenje dokazov.
  • Se seznani z ovirami in priložnostmi za uporabo dokazov v praksi delovne terapije.
  • Se seznani s konceptom varnosti v zdravstvu in delovne terapije.   
Obvezna literatura:
  • Law M, MacDermid,  2013. Evidence Based Rehabilitation. A Guide to Practice. Routledge.
  • Vogrinc, J., 2013. Kvalitativno raziskovanje na pedagoškem področju. Ljubljana: Pedagoška fakulteta, Univerza v Ljubljani.
  • Polit, D.F. & Beck, T.C., 2018. Essentials of Nursing Research: Appraising Evidence for Nurse Practice. 9th ed. Philadelphia:  Lippincott Williams & Wilkins.
Priporočljiva literatura:
  • Pa ne spet SPSS!!! Gradivo za kvantitativno obdelavo podatkov pri predmetu Preddiplomski seminar. Ljubljana: Oddelek za socialno pedagogiko, Pedagoška fakulteta, Univerza v Ljubljani. Internetni vir.
  • Aveyard, H., 2017. Doing a literature review in health and social care: A practical guide. London: McGraw-Hill Education.
  • Članki in izbrana poglavja po navodilih VSU.
Pogoji za vključitev v delo
oziroma za opravljanje
študijskih obveznosti:
  • Za redni študij: 50 % obvezna prisotnost na predavanjih, 100 % obvezna prisotnost na seminarjih, kabinetnih vajah, kliničnem usposabljanju.
  • Za izredni študij: 30 % obvezna prisotnost na predavanjih, 100 % obvezna prisotnost na seminarjih, kabinetnih vajah, kliničnem usposabljanju.
Načini ocenjevanja:
  •  Pisni izpit (numerično 100%)