Raziskovanje, na dokazih podprta praksa in varnost v zdravstvu
|
ECTS: |
5 |
Kontaktne ure predavanja: |
30 |
Kontaktne ure seminar: |
30 |
Kontaktne ure kabinetnih vaj: |
10 |
Kontaktne ure kliničnega usposabljanja: |
|
Samostojno delo: |
80 |
Letnik: |
3. letnik |
Nosilec predmeta: |
prof. dr. Brigita Skela Savič, znan. svet.
|
Izvajalci predmeta: |
- prof. dr. Brigita Skela Savič, znan. svet.
|
Stopnja: |
Visokošolski strokovni študijski program 1. stopnje |
Semester: |
Zimski |
Jezik: |
Slovenski
|
Cilji in predmetno
specifične kompetence: |
Cilji in kompetence:
- Študent razume na dokazih podprto prakso in njen pomen za razvoj delovne terapije.
- Študent pojasni raziskovalni proces v vseh fazah v okviru izbrane raziskovalne paradigme za področje delovne terapije.
- Študent razume strukturo IMRD.
- Študent utemelji način vpeljevanja dokazov v proces delovne terapije.
- Študent zna oceniti koncept varnosti v zdravstvu in delovni terapiji.
Znanje in razumevanje:
Študent:
- Pozna temeljne faze znanstveno-raziskovalnega dela.
- Pozna IMRAD shemo.
- Pojasni najpogostejše etične dileme pri raziskovalnem delu.
- Se seznani in argumentira s pomenom na dokazih podprte delovne terapije.
- Pridobi znanje o razvoju na dokazih podprte delovne terapije.
- Pridobi znanje o zastavljanju tehtnih kliničnih vprašanj, zbiranju, kritičnem ocenjevanju, pridobivanju in širjenju dokazov.
- Se usposobi za vpeljavo dokazov v prakso delovne terapije.
- Se seznani s pomenom kulture, ki je naklonjena na dokazih podprti deloveni terapiji.
- Spozna proces na dokazih podprte delovne terapije.
- Zna uporabljati hierarhijo dokazov.
- Pojasni modele, strategije in orodja za uveljavljanje na dokazih podprte delovne terapije.
- Spozna metode za pridobivanje in širjenje dokazov.
- Se seznani z ovirami in priložnostmi za uporabo dokazov v praksi delovne terapije.
- Se seznani s konceptom varnosti v zdravstvu in delovne terapije.
|
Obvezna literatura: |
- Law M, MacDermid, 2013. Evidence Based Rehabilitation. A Guide to Practice. Routledge.
- Vogrinc, J., 2013. Kvalitativno raziskovanje na pedagoškem področju. Ljubljana: Pedagoška fakulteta, Univerza v Ljubljani.
- Polit, D.F. & Beck, T.C., 2018. Essentials of Nursing Research: Appraising Evidence for Nurse Practice. 9th ed. Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins.
|
Priporočljiva literatura: |
- Pa ne spet SPSS!!! Gradivo za kvantitativno obdelavo podatkov pri predmetu Preddiplomski seminar. Ljubljana: Oddelek za socialno pedagogiko, Pedagoška fakulteta, Univerza v Ljubljani. Internetni vir.
- Aveyard, H., 2017. Doing a literature review in health and social care: A practical guide. London: McGraw-Hill Education.
- Članki in izbrana poglavja po navodilih VSU.
|
Pogoji za vključitev v delo
oziroma za opravljanje
študijskih obveznosti: |
- Za redni študij: 50 % obvezna prisotnost na predavanjih, 100 % obvezna prisotnost na seminarjih, kabinetnih vajah, kliničnem usposabljanju.
- Za izredni študij: 30 % obvezna prisotnost na predavanjih, 100 % obvezna prisotnost na seminarjih, kabinetnih vajah, kliničnem usposabljanju.
|
Načini ocenjevanja: |
- Pisni izpit (numerično 100%)
|