Kompetence študijskega programa so usklajene in dopolnjene s sektorskimi direktivami Evropske unije in EFN usmeritvami. Diplomant bo pridobil naslednja znanja in veščine:
• splošne kompetence so definirane kot preventivne in zdravstveno-vzgojne naloge, naloge v zvezi s procesno obravnavo pacientovih potreb po zdravstveni negi, prevzemanje nalog v diagnostično-terapevtskem procesu, koordinacijske naloge, poročanje in dokumentiranje ter naloge s področja razvoja prakse;
• diplomant kot nosilec stroke zdravstvene nege deluje v negovalnem timu in odgovarja za negovalni proces in proces dodelitve pacienta članom tima zdravstvene nege;
• celovito poznavanje strokovnih področij, na katerih temelji splošna zdravstvena nega, etika poklica ter splošnih načel zdravja in zdravstvene nege, ustrezne klinične izkušnje, sposobnosti za delo s sodelavci drugih poklicev v zdravstvenem sistemu. Usposobljen bo za spodbujanje posameznikov, družin in skupnosti k zdravemu načinu življenja in skrbi zase na osnovi pridobljenih znanj in spretnosti ter za samoiniciativno ukrepanje.
Diplomant (diplomirana medicinska sestra/diplomirani zdravstvenik) izkazuje naslednje kompetence in sposobnosti:
• sposobnost delovanja po načelih sodobne zdravstvene nege, ki poudarja individualnost, aktivno vključenost, partnerski odnos in holistični pristop k posamezniku, družini ali skupini;
• sposobnost ugotavljanja potreb po zdravstveni negi na ravni pacienta in populacije, postavljanja ciljev, načrtovanja, izvajanja in vrednotenja;
• sposobnost vključevanja v zdravstveni tim in vodenje tima zdravstvene nege v praksi in sposobnost delovanja na vseh nivojih zdravstvenega varstva;
• sposobnost delegiranja aktivnosti drugim glede na njihove sposobnosti, nivo pripravljenosti, kompetenco in pravne podlage;
• sposobnost prilagajanja načinov vodenja in pristopov k različnim situacijam, ki se dotikajo zdravstvene nege, klinične prakse in zdravstvenega varstva;
• sposobnost samostojne uporabe elektronskih zdravstvenih kartotek, dokumentiranje ocene zdravstvene nege, negovalne diagnoze, intervencij in rezultatov, ki temeljijo na primerljivih sistemih klasifikacije zdravstvene nege in negovalne taksonomije;
• sposobnost načrtovanja in izvajanja del in nalog v skladu s kompetencami na področju diagnostično terapevtskega programa pri obravnavi pacienta;
• usposobljenost za prevzemanje samostojne aktivnosti na področju zdravstveno-vzgojnega dela zdrave in bolne populacije;
• sposobnost vključevanja skupin in skupnosti v izobraževanje o promocija zdravja zdravju in v usposabljanja, namenjena krepitvi in preventiva zdravega vedenja in pridobivanju zdravega življenjskega sloga;
• usposobljenost za uspešno komuniciranje s pacientom, s sodelavci v negovalnem in zdravstvenem timu;
• usposobljenost za samostojno, koordinirano skrb za skupine pacientov in delovati interdisciplinarno za skupen cilj zagotavljanja kakovosti zdravstvene nege in varnosti pacientov;
• usposobljenost za poznavanje dejavnikov tveganja in rizičnih skupin prebivalstva za razvoj kroničnih bolezni in bolezni sodobne družbe ter poznavanje vloge diplomanta pri preprečevanju, odkrivanju in zdravljenju tovrstnih obolenj idr.;
• razumevanje, da je stopnja organizirane paliativne oskrbe zrcalo sodobne družbe in kulture te družbe; poznali in razumeli boste osnovne pristope paliativne oskrbe in vlogo zdravstvene nege v paliativnem timu;
• usposobljenost za integracijo, spodbujanje in uporabo teoretičnih, metodoloških in praktičnih znanj, ki omogoča promocijo in razvoj zdravstvene nege pri dolgotrajni oskrbi;
• poznavanje zdravstveno-socialne problematike, ki jo povzroča staranje družbe in sprememba vrednot v družinskem življenju, s čimer je povezana oskrba starejših;
• poznavanje in razumevanje trendov in vloge zdravstvene nege pri učinkoviti in kakovostni obravnavi pacienta, ki se kaže v skrajševanju čakalnih vrst in vlogi zdravstvene nege kot povezovalke na primarni, sekundarni in terciarni ravni;
• sposobnost izvajanja ukrepov, po predhodni identifikaciji in analizi problemov, ki olajšajo iskanje najboljših rešitev za pacienta, družino in skupnost, doseganje ciljev, izboljšanje rezultatov in ohranjanje kakovosti dela;
• usposobljenost, da kot nosilec zdravstvene nege razvija strokovno področje, organizira in vodi tim zdravstvene nege, uporablja sodobne pristope pri vodenju in spremljanju kakovosti procesov dela ob pacientu;
• usposobljenost na področjih javnega nastopanja, andragoškega ciklusa, pisanja gradiv za laično in bolno populacijo in razumevanje vloge diplomanta danes in v prihodnosti v smislu zdravstvene vzgoje zdrave in bolne populacije;
• sposobnost razumevanja pozitivne profesionalne identitete oziroma razumevanje in sprejemanje podobe poklica, kar bo vplivalo na vašo motivacijo za prevzemanje vlog medicinske sestre v razvitem svetu;
• nujnosti usklajevanja postopkov zdravstvene nege z zakonodajo in zakonskimi, moralnimi in etičnimi odgovornostmi v poklicnem in zasebnem življenju;
• sposobnost povezovanja novih spoznanj sorodnih ved (medicinskih, družboslovnih in naravoslovnih), ki jih boste kot diplomirana medicinska sestra/diplomirani zdravstvenik sposobni;
• usposobljenost za raziskovalno delo v zdravstveni negi in razumevanje njegovega pomena za razvoj stroke;
• usposobljenost za implementacijo znanstvenih izsledkov v prakso, podprto z dokazi;
• usposobljenost za promocijo in vzdrževanje pozitivne podobe izvajalcev zdravstvene nege;
• usposobljenost za uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije in sistemov na strokovnem področju;
• razumevanje potrebe po samoizobraževanju in podiplomskem organiziranem izobraževanju ter razumevanje pomena vseživljenjskega izobraževanja;
• sposobnost za kritično razmišljanje in sistemski pristop pri reševanju problemov in sprejemanju odločitev pri zdravstveni negi;
• sposobnost za jasno komuniciranje, izkazovanje spoštovanja in demokratične avtoritete pri sodelavcih, pacientih, družinah in skupnostih ob upoštevanju multikulturnega konteksta;
• sposobnost za samostojno izvajanje učinkovitih ukrepov ob izrednih razmerah ali ob naravnih in drugih nesrečah, ki zagotavljajo ohranjanje življenj in njihovo kakovost;
• sposobnost za multikulturno zdravstveno nego in delo v multikulturnih delovnih okoljih.