Javno zdravje in promocija zdravja v delovni terapiji
 
ECTS: 5
Kontaktne ure predavanja: 30
Kontaktne ure seminar: 40
Kontaktne ure kabinetnih vaj:  
Kontaktne ure kliničnega usposabljanja:  
Samostojno delo: 80
Letnik: 2. letnik
Nosilec predmeta: Andrea Backović Juričan, viš. pred.
Lidija Slunjski Tišma, pred.
Izvajalci predmeta:
  • Andrea Backović Juričan, viš. pred.
  • Lidija Slunjski Tišma, pred.
Stopnja: Visokošolski strokovni študijski program 1. stopnje  
Semester: Zimski
Jezik: Slovenski
 
Cilji in predmetno
specifične kompetence:
Študent bo:
  • spoznal temelje javnega zdravja, promocije zdravja, preventive in vzgoje za zdravje/zdravstvene vzgoje ter postali vešči, kako uporabiti dotične teoretične principe v praksi;
  • znal z ustreznimi teoretičnimi, pedagoško/andragoškimi in didaktičnimi pristopi ter aktivnostmi ohranjati, krepiti in izboljšati zdravje pri vseh ciljnih skupinah ljudi in v različnih okoljih;
  • razvil stalno refleksijo svojega dela, dosegli osebnostno rast in razvili potrebo po stalnem strokovnemusposabljanju;
  • razvil profesionalen in podporen odnos do sodelavcev in ostalih članov tima

Znanje in razumevanje:

  • Pozna in razume osnove javnega zdravja.
  • Primerja različne javnozdravstvene pristope in ukrepe;
  • Pojasni osnove promocije zdravja ter različne poglede na promocijo zdravja in ohranjanje zdravja.
  • Utemelji ravni preventive/zdravstvene vzgoje.
  • Razlikuje glavne značilnosti evalvacije in njeno uporabnost.
  • Pozna posebnosti pri načrtovanju promocije zdravja pri različnih ciljnih skupinah in posameznikih ter v različnih okoljih.
  • Razlikuje posebnosti zdravstvenovzgojnega svetovanja na področju telesne dejavnosti, spanja in sedentarneganačina življenja;
  • Pozna politike, organizacije, projekte in programe ter pristope promocije zdravja in telesne dejavnosti pomembne za delovno terapijo.

Uporaba:

  • Zna uporabiti pridobljeno znanje pri promocijskem ali vzgojnem delovanju za določeno skupino, na področju svojega dela.
  • Izdela promocijski ali didaktični pripomoček vezan na aktualne javnozdravstvene izzive.

Refleksija:

  • Analizira različne strokovne dejavnosti z vidika promocije in ohranjanja zdravja ter zdravstvene vzgoje.

Prenosljive spretnosti:

  • Uporabi znanje evalvacije, načrtovanja in implementacije tudi pri drugih predmetih in pri bodočem delu s katerokoli skupino.   
Obvezna literatura:
  • Brownson, R.C., Baker, E.A., Deshpande, A.D. & Gillespie, K.N., 2018. Evidence-based Public Health. 3 rd  ed. Oxford: Oxford University Press.
  • Canadian Society for Exercise Physiology, 2021. Canadian 24-Hour Movement Guidelines.
  • An Integration of Physical Activity, Sedentary Behaviour, and Sleep. Available at: https://csepguidelines.ca/
  • Evans, D., Coursaftiki, D. & Fathers, C.P., 2017. Health Promotion and Public Health for Nursing Students. 3 rd ed. London: Learning Matters.  
  • Kemm, J., 2015. Health Promotion: Ideology Discipline and Specialism. Oxford: Oxford University Press.
  • Naidoo, J. & Wills, J., 2012. Foundations for Health Promotion. 3rd ed. Edinburgh: Baillière Tindall/Elsevier.
  • Nutbeam, D, Harris, E. & Wise, M., 2010. Theory in a nutshell : a practical guide to health promotion theories. Sydney : [s. n.].
  • Sočan, M., 2013. Javno zdravje: visokošolski učbenik za študijski program Zdravstvena nega. Jesenice: Visoka šola zdravstveno nego.
  • Filiatrault, L. 2015. Prevention and Health Promotion in Occupational Therapy. New York: Springer.
  • Tulchinsky, T.H., Varavikova, E. & Bickford, J.D., 2014. The New Public Health. Amsterdam; Boston: Elsevier.
  • Zaletel-Kragelj, L. (ur.)/ Kukec, A. & Eržen, I. (sour.), 2023. Javno zdravje. Ljubljana: Medicinska fakulteta, Katedra za javno zdravje & Nacionalni inštitut za javno zdravje.
  • World Health Organization, 2019. Guidelines on Physical Activity, Sedentary Behaviour and Sleep for Children under 5 Years of Age. Geneva: World Health Organization.
  • World Health Organization, 2020. Guidelines on Physical Activity and Sedentary Behaviour. Geneva: World Health Organization.

Ustrezni znanstveni članki iz znanstvenih revij in zbornikov (po dogovoru z nosilcem oz. posameznimi izvajalci) / Relevant scientific articles in science journals and collection of articles (according to lecturer and other course co-workers)
Priporočljiva literatura:
  • Bauman, A.E. & Nutbeam, D., 2014. Evaluation in a Nutshell: a practical guide to the evaluation of health promotion programs. 2nd ed. North Ryde: McGraw-Hill.
  • Clavier, C. & Leeuw, E., 2013. Health Promotion and the Policy Process. New York: Oxford University Press.
  • McKenzie, J.F., Neiger, B.L. & Thackeray, R., 2013. Planning, implementing, and evaluating health promotion programs. 6 th ed. Gleinview: Pearson. 
  • Melnyk, B.M. & Fineout-Overholt, E., 2015. Evidence-based practice in nursing & healthcare: a guide to best practice. 3 rd ed. Philadelphia: Wolters Kluwer Health.
Pogoji za vključitev v delo
oziroma za opravljanje
študijskih obveznosti:
  • Za redni študij: 50 % obvezna prisotnost na predavanjih, 100 % obvezna prisotnost na seminarjih, kabinetnih vajah, kliničnem usposabljanju.
  • Za izredni študij: 30 % obvezna prisotnost na predavanjih, 100 % obvezna prisotnost na seminarjih, kabinetnih vajah, kliničnem usposabljanju.
Načini ocenjevanja:
  • Pisni izpit (numerično 100%)
  • Ustni izpit (numerično 20%)
  • Seminar (numerično 30%).