Javno zdravje in promocija zdravja v delovni terapiji
|
ECTS: |
5 |
Kontaktne ure predavanja: |
30 |
Kontaktne ure seminar: |
40 |
Kontaktne ure kabinetnih vaj: |
|
Kontaktne ure kliničnega usposabljanja: |
|
Samostojno delo: |
80 |
Letnik: |
2. letnik |
Nosilec predmeta: |
Andrea Backović Juričan, viš. pred.
Lidija Slunjski Tišma, pred. |
Izvajalci predmeta: |
- Andrea Backović Juričan, viš. pred.
- Lidija Slunjski Tišma, pred.
|
Stopnja: |
Visokošolski strokovni študijski program 1. stopnje |
Semester: |
Zimski |
Jezik: |
Slovenski
|
Cilji in predmetno
specifične kompetence: |
Študent bo:
- spoznal temelje javnega zdravja, promocije zdravja, preventive in vzgoje za zdravje/zdravstvene vzgoje ter postali vešči, kako uporabiti dotične teoretične principe v praksi;
- znal z ustreznimi teoretičnimi, pedagoško/andragoškimi in didaktičnimi pristopi ter aktivnostmi ohranjati, krepiti in izboljšati zdravje pri vseh ciljnih skupinah ljudi in v različnih okoljih;
- razvil stalno refleksijo svojega dela, dosegli osebnostno rast in razvili potrebo po stalnem strokovnemusposabljanju;
- razvil profesionalen in podporen odnos do sodelavcev in ostalih članov tima
Znanje in razumevanje:
- Pozna in razume osnove javnega zdravja.
- Primerja različne javnozdravstvene pristope in ukrepe;
- Pojasni osnove promocije zdravja ter različne poglede na promocijo zdravja in ohranjanje zdravja.
- Utemelji ravni preventive/zdravstvene vzgoje.
- Razlikuje glavne značilnosti evalvacije in njeno uporabnost.
- Pozna posebnosti pri načrtovanju promocije zdravja pri različnih ciljnih skupinah in posameznikih ter v različnih okoljih.
- Razlikuje posebnosti zdravstvenovzgojnega svetovanja na področju telesne dejavnosti, spanja in sedentarneganačina življenja;
- Pozna politike, organizacije, projekte in programe ter pristope promocije zdravja in telesne dejavnosti pomembne za delovno terapijo.
Uporaba:
- Zna uporabiti pridobljeno znanje pri promocijskem ali vzgojnem delovanju za določeno skupino, na področju svojega dela.
- Izdela promocijski ali didaktični pripomoček vezan na aktualne javnozdravstvene izzive.
Refleksija:
- Analizira različne strokovne dejavnosti z vidika promocije in ohranjanja zdravja ter zdravstvene vzgoje.
Prenosljive spretnosti:
- Uporabi znanje evalvacije, načrtovanja in implementacije tudi pri drugih predmetih in pri bodočem delu s katerokoli skupino.
|
Obvezna literatura: |
- Brownson, R.C., Baker, E.A., Deshpande, A.D. & Gillespie, K.N., 2018. Evidence-based Public Health. 3 rd ed. Oxford: Oxford University Press.
- Canadian Society for Exercise Physiology, 2021. Canadian 24-Hour Movement Guidelines.
- An Integration of Physical Activity, Sedentary Behaviour, and Sleep. Available at: https://csepguidelines.ca/
- Evans, D., Coursaftiki, D. & Fathers, C.P., 2017. Health Promotion and Public Health for Nursing Students. 3 rd ed. London: Learning Matters.
- Kemm, J., 2015. Health Promotion: Ideology Discipline and Specialism. Oxford: Oxford University Press.
- Naidoo, J. & Wills, J., 2012. Foundations for Health Promotion. 3rd ed. Edinburgh: Baillière Tindall/Elsevier.
- Nutbeam, D, Harris, E. & Wise, M., 2010. Theory in a nutshell : a practical guide to health promotion theories. Sydney : [s. n.].
- Sočan, M., 2013. Javno zdravje: visokošolski učbenik za študijski program Zdravstvena nega. Jesenice: Visoka šola zdravstveno nego.
- Filiatrault, L. 2015. Prevention and Health Promotion in Occupational Therapy. New York: Springer.
- Tulchinsky, T.H., Varavikova, E. & Bickford, J.D., 2014. The New Public Health. Amsterdam; Boston: Elsevier.
- Zaletel-Kragelj, L. (ur.)/ Kukec, A. & Eržen, I. (sour.), 2023. Javno zdravje. Ljubljana: Medicinska fakulteta, Katedra za javno zdravje & Nacionalni inštitut za javno zdravje.
- World Health Organization, 2019. Guidelines on Physical Activity, Sedentary Behaviour and Sleep for Children under 5 Years of Age. Geneva: World Health Organization.
- World Health Organization, 2020. Guidelines on Physical Activity and Sedentary Behaviour. Geneva: World Health Organization.
Ustrezni znanstveni članki iz znanstvenih revij in zbornikov (po dogovoru z nosilcem oz. posameznimi izvajalci) / Relevant scientific articles in science journals and collection of articles (according to lecturer and other course co-workers) |
Priporočljiva literatura: |
- Bauman, A.E. & Nutbeam, D., 2014. Evaluation in a Nutshell: a practical guide to the evaluation of health promotion programs. 2nd ed. North Ryde: McGraw-Hill.
- Clavier, C. & Leeuw, E., 2013. Health Promotion and the Policy Process. New York: Oxford University Press.
- McKenzie, J.F., Neiger, B.L. & Thackeray, R., 2013. Planning, implementing, and evaluating health promotion programs. 6 th ed. Gleinview: Pearson.
- Melnyk, B.M. & Fineout-Overholt, E., 2015. Evidence-based practice in nursing & healthcare: a guide to best practice. 3 rd ed. Philadelphia: Wolters Kluwer Health.
|
Pogoji za vključitev v delo
oziroma za opravljanje
študijskih obveznosti: |
- Za redni študij: 50 % obvezna prisotnost na predavanjih, 100 % obvezna prisotnost na seminarjih, kabinetnih vajah, kliničnem usposabljanju.
- Za izredni študij: 30 % obvezna prisotnost na predavanjih, 100 % obvezna prisotnost na seminarjih, kabinetnih vajah, kliničnem usposabljanju.
|
Načini ocenjevanja: |
- Pisni izpit (numerično 100%)
- Ustni izpit (numerično 20%)
- Seminar (numerično 30%).
|