Z refleksijo kliničnih situacij do razvijanja znanja
|
Modul: |
Zdravstvena nega |
ECTS: |
3 |
Kontaktne ure predavanja: |
30 |
Kontaktne ure seminar: |
15 |
Kontaktne ure kabinetnih vaj: |
|
Kontaktne ure kliničnega usposabljanja: |
|
Samostojno delo: |
45 |
Nosilec predmeta: |
mag. Jožica Ramšak Pajk, viš. pred.
Mateja Bahun, viš. pred. |
Letnik: |
3. letnik
|
Z refleksijo kliničnih situacij do razvijanja znanja
|
Kontaktne ure predavanja: |
30 |
Kontaktne ure seminar: |
15 |
Kontaktne ure kabinetnih vaj: |
|
Kontaktne ure kliničnega usposabljanja: |
|
Samostojno delo: |
45 |
Nosilec predmeta: |
mag. Jožica Ramšak Pajk, viš. pred.
Mateja Bahun, viš. pred.
|
Izvajalci predmeta: |
- mag. Jožica Ramšak Pajk, viš.pred.
- Mateja Bahun, viš. pred.
|
Stopnja: |
Visokošolski strokovni študijski program prve stopnje |
Semester: |
Letni |
Jezik: |
Slovenski
|
Cilji in predmetno
specifične kompetence: |
Študent:
- Spodbujanje učenja iz izkušenj in na osnovi študij primerov in kritičnih dogodkov z refleksijo povezovati teorijo in prakso za izboljšanje znanja, kakovosti dela in razvoja profesije.
- Z refleksijo spodbujati učenje, uporabo na dokazih podprte prakse, razvijanje napredne zdravstvene nege ter zagotavljati kakovostno zdravstveno oskrbo.
- Z razvijanjem temeljnih veščin kritičnega razmišljanja študent prepozna in razvija lastne sposobnosti za strokovni razvoj.
- Zna (samo)kritično oceniti in razumeti individualne in sistemske probleme in vrednote ter se zna odločati profesionalno-etično.
- Razvija razumevanje različnosti, sprejema drugačnosti ter je sposoben ne obsojajočega odnosa.
- S procesom razvijanja kritičnega razmišljanja in refleksije spodbujati samospoznavanje in s tem omogočati razvijanje lastnega znanja, spretnosti ter komunikacije s pacienti kot s sodelavci.
Znanje in razumevanje:
- Spozna raznolikost pojmovanj kritičnega mišljenja in refleksivne prakse ter nekaj modelov refleksije.
- Razume in spozna temeljne veščine kritičnega mišljenja in refleksije ter raznovrstne metode uporabe v praksi.
- Razvija in uporablja veščine refleksije, kritičnega mišljenja za namen učenja kot tudi za lasten razvoj znanja in spretnosti v praksi zdravstvene nege.
- Kritično bere, piše in razpravlja o raznovrstnih temah.
- Razvija veščino samorefleksije in samoevalvacije in druge značilnosti kritičnega misleca.
- Zna samostojno pripraviti refleksijo na kritičen dogodek s kliničnega okolja s prepoznavanjem konceptov zdravstvene nege in utemeljiti primanjkljaj znanja.
|
Obvezna literatura: |
- Goulet,M.H., Larue C. & Alderson M. 2016. Reflective Practice: A Comparative Dimensional Analysis of the Concept in Nursing and Education Studies. Nursing Forum, 15:2; pp. 139-150.
- Bulman, C. & Schutz, S., 2013. Reflective practice in nursing, 5. Ed. John Wiley & Sons. Ltd, Available at: http://zu.edu.jo/UploadFile/Library/E_Books/Files/LibraryFile_151614_52.pdf
- Kiran M Patel K.M., Metersky K. 2022. Reflective practice in nursing: A concept analysis Int J Nurs Knowl, 33:3 pp.180-187.
- Cui, C., Li, Y., Geng, D., Zhang, D., Jin, C., 2018. The effectiveness of evidence-based nursing on development of nursing students' critical thinking: A meta-analysis. Nurse Educ Today, 65:46-53.
- Lunney, M. (2010). Use of critical thinking in the diagnostic process. International Journal of Nursing Terminologies and Classifications: The Official Journal of NANDA International, 21(2), 82–88. McCartney, M., 2017. Nurses must be allowed to exercise professional judgment. BMJ. 356.
- Profetto – McGrath, J., 2005. Critical thinking and evidence-based practice. J Prof Nurs, 21(6): 364-371.
- Shoulders, B., Follett, C., Eason, J., 2014. Enhancing critical thinking in clinical practice: Implications for critical and acute care nurses. Dimensions of Critical Care Nursing: DCCN, 33(4), 207–214.
|
Priporočljiva literatura: |
|
Pogoji za vključitev v delo
oziroma za opravljanje
študijskih obveznosti: |
- Ni predvidenih posebnih pogojev.
|
Načini ocenjevanja: |
- Pisni izpit (50% ocene)
- Seminarska naloga refleksija na kritičen dogodek z analizo in utemeljitvijo na dokazih podprte prakse (50% ocene)
|