Z refleksijo kliničnih situacij do razvijanja znanja
 
Modul: Zdravstvena nega
ECTS: 3
Kontaktne ure predavanja: 30
Kontaktne ure seminar: 15
Kontaktne ure kabinetnih vaj:  
Kontaktne ure kliničnega usposabljanja:  
Samostojno delo: 45
Nosilec predmeta: mag. Jožica Ramšak Pajk, viš. pred.
Mateja Bahun, viš. pred.
Letnik: 3. letnik
 
Z refleksijo kliničnih situacij do razvijanja znanja

Kontaktne ure predavanja: 30
Kontaktne ure seminar: 15
Kontaktne ure kabinetnih vaj:  
Kontaktne ure kliničnega usposabljanja:  
Samostojno delo: 45
Nosilec predmeta:

mag. Jožica Ramšak Pajk, viš. pred.
Mateja Bahun, viš. pred.

Izvajalci predmeta:
  • mag. Jožica Ramšak Pajk, viš.pred.
  • Mateja Bahun, viš. pred.
Stopnja: Visokošolski strokovni študijski program prve stopnje  
Semester: Letni
Jezik: Slovenski
 
Cilji in predmetno
specifične kompetence:

Študent:

  • Spodbujanje učenja iz izkušenj in na osnovi študij primerov in kritičnih dogodkov z refleksijo povezovati teorijo in prakso za izboljšanje znanja, kakovosti dela in razvoja profesije.
  • Z refleksijo spodbujati učenje, uporabo na dokazih podprte prakse, razvijanje napredne zdravstvene nege  ter zagotavljati kakovostno zdravstveno oskrbo.
  • Z razvijanjem temeljnih veščin kritičnega razmišljanja študent prepozna in razvija lastne sposobnosti za strokovni razvoj.
  • Zna (samo)kritično oceniti in razumeti  individualne in sistemske probleme in vrednote ter se zna odločati profesionalno-etično.
  • Razvija razumevanje različnosti, sprejema drugačnosti ter je sposoben ne obsojajočega odnosa.
  • S procesom razvijanja kritičnega razmišljanja in refleksije spodbujati samospoznavanje in s tem omogočati razvijanje lastnega znanja, spretnosti ter komunikacije s pacienti kot s sodelavci.
 
Znanje in razumevanje:
  • Spozna raznolikost pojmovanj kritičnega mišljenja in refleksivne prakse ter nekaj modelov refleksije.
  • Razume in spozna temeljne veščine kritičnega mišljenja in refleksije ter raznovrstne metode uporabe v  praksi.
  • Razvija in uporablja veščine refleksije, kritičnega mišljenja za namen učenja kot tudi za lasten razvoj znanja in spretnosti v praksi zdravstvene nege.
  • Kritično bere, piše in razpravlja o raznovrstnih temah.
  • Razvija veščino samorefleksije in samoevalvacije in druge značilnosti kritičnega misleca.
  • Zna samostojno pripraviti refleksijo na kritičen dogodek s kliničnega okolja s prepoznavanjem konceptov zdravstvene nege in utemeljiti primanjkljaj znanja.
Obvezna literatura:
  • Goulet,M.H., Larue C. & Alderson M. 2016. Reflective Practice: A Comparative Dimensional Analysis of the Concept in Nursing and Education Studies. Nursing Forum, 15:2; pp. 139-150.
  • Bulman, C. & Schutz, S., 2013. Reflective practice in nursing, 5. Ed. John Wiley & Sons. Ltd, Available at: http://zu.edu.jo/UploadFile/Library/E_Books/Files/LibraryFile_151614_52.pdf
  • Kiran M Patel K.M., Metersky K. 2022. Reflective practice in nursing: A concept analysis Int J Nurs Knowl, 33:3 pp.180-187.
  • Cui, C., Li, Y., Geng, D., Zhang, D., Jin, C., 2018. The effectiveness of evidence-based nursing on development of nursing students' critical thinking: A meta-analysis. Nurse Educ Today,  65:46-53.
  • Lunney, M. (2010). Use of critical thinking in the diagnostic process. International Journal of Nursing Terminologies and Classifications: The Official Journal of NANDA International, 21(2), 82–88. McCartney, M., 2017. Nurses must be allowed to exercise professional judgment. BMJ. 356. 
  • Profetto – McGrath, J., 2005. Critical thinking and evidence-based practice. J Prof Nurs, 21(6): 364-371.
  • Shoulders, B., Follett, C., Eason, J., 2014. Enhancing critical thinking in clinical practice: Implications for critical and acute care nurses. Dimensions of Critical Care Nursing: DCCN, 33(4), 207–214.
Priporočljiva literatura:  
Pogoji za vključitev v delo
oziroma za opravljanje
študijskih obveznosti:
  • Ni predvidenih posebnih pogojev.

 

Načini ocenjevanja:
  • Pisni izpit (50% ocene)
  • Seminarska naloga refleksija na kritičen dogodek z analizo in utemeljitvijo na dokazih podprte prakse (50% ocene)