Promocija zdravja z  metodiko zdravstvene vzgoje
 
Modul: Temeljne vede
ECTS: 4
Kontaktne ure predavanja: 40
Kontaktne ure seminar: 20
Kontaktne ure kabinetnih vaj:  
Kontaktne ure kliničnega usposabljanja:  
Samostojno delo: 60
Nosilec predmeta: Mateja Bahun, viš. pred.
dr. Tanja Torkar, pred.
Letnik: 2. letnik
 
Promocija zdravja z  metodiko zdravstvene vzgoje
 
Kontaktne ure predavanja: 40
Kontaktne ure seminar: 20
Kontaktne ure kabinetnih vaj:  
Kontaktne ure kliničnega usposabljanja:  
Samostojno delo: 60
Nosilec predmeta: Mateja Bahun, viš. pred.
dr. Tanja Torkar, pred.
Izvajalci predmeta:
  • Mateja Bahun, viš. pred.
  • dr. Tanja Torkar, pred.
Stopnja: Visokošolski strokovni študijski program 1. stopnje  
Semester: Letni
Jezik: Slovenski
 
Cilji in predmetno
specifične kompetence:
Študent:
  • spozna promocijo zdravja, pristope in metode dela v promociji zdravja;
  • spozna povezanost med promocijo zdravja in zdravstveno vzgojo;
  • spozna  zdravstveno vzgojo kot metodo dela, njeno mesto v zdravstveni negi in sistemu zdravstva;
  • spozna  področja delovanja in različne pristope v zdravstveni vzgoji;
  • pridobi znanje o organizaciji, izvajanju obstoječih programov zdravstvene vzgoje v sistemu zdravstvenega varstva;
  • spozna oblike, metode dela ter učne pripomočke;
  • spozna in razume vse faze zdravstveno vzgojnega dela in jih zna implementirati v prakso;
  • seznani se z osnovami didaktike in pedagogike; 
  • pozna teoretične pristope svetovanja, usmerjanja, spodbujanja in pomoči ljudem pri skrbi za ohranjanje zdravja in zdravega življenjskega sloga in pri spreminjanju življenjskega sloga in vzorcev zdravega obnašanja;
  • se nauči  prepoznati potrebe po  zdravstveni vzgoji različnih ciljnih skupin;
  • se nauči pripraviti zdravstveno vzgojni program; 
  • se nauči spretnosti in komunikacijskih veščin za praktično izvedbo zdravstveno vzgojnega nastopa.
Znanje in razumevanje:
  • zna opisati in pojasniti dejavnike povezane z zdravjem;
  • zna opisati in ponazoriti naloge medicinske sestre pri promociji zdravja in zdravstveni vzgoji;
  • je sposoben ločiti zdravstveno vzgojo in promocijo zdravja, njuno povezanost in različnost;
  • zna opisati in pojasniti faze zdravstvene vzgoje in njihov namen;
  • zna prepoznati potrebo po zdravstveni vzgoji pri različni ciljni populaciji;
  • zna izbrati za ciljno skupino in vsebino prave metode in oblike dela;
  • sestavi zdravstveno-vzgojno učno enoto in jo zna predstaviti različnim ciljnim skupinam z zdravstveno vzgojnim nastopom;
  • razvije komunikacijske spretnosti;
  • je sposoben uporabiti teorije in pristope poučevanja in učenja za doseganje zdravja ter  svetovanje v klinični praksi; 
  • uporabi metode poučevanja in učenja ter svetovanja v praksi pri izobraževanju za spremembo življenjskega sloga;  
  • prepozna dejavnike in potrebe zdravih in bolnih posameznikov, skupin in skupnosti.
Obvezna literatura:
  • Hoyer, S., 2005. Pristopi in metode v zdravstveni vzgoji. Ljubljana: Visoka šola za zdravstvo.
Priporočljiva literatura:
  • Kiger, M.A., 2004. Teaching for health. London: Elsevier. 
  • Kvas,  A., ed., 2011. Zdravstvena vzgoja - moč medicinskih sester. Ljubljana: Društvo MSBZT.
  • Marentič Požarnik, B., 2012. Psihologija učenja in pouka. Ljubljana: DZS.
  • Maville, J.A. & Huerta, C.G., 2013. Health promotion in nursing. Cengage Learning.
  • Zaletel-Kragelj, L., Eržen, I. & Premik, M. 2011. Uvod v javno zdravje. Ljubljana: Medicinska fakulteta, Katedra za javno zdravje.
  • Zurc, J., Torkar, T., Bahun, M. & Ramšak-Pajk, J. 2010. Metodika zdravstvene vzgoje in promocija zdravja. In: Skela-Savič, Brigita (ur.), et al. Teoretične in praktične osnove zdravstvene nege : izbrana poglavja. Jesenice: Visoka šola za zdravstveno nego: = College of nursing, pp. 52-71.
Pogoji za vključitev v delo
oziroma za opravljanje
študijskih obveznosti:
  • Ni predvidenih posebnih pogojev. 
Načini ocenjevanja:
  • pisni izpit (80 % ocene)
  • priprava in izvedba zdravstveno vzgojnega nastopa (20% ocene)