Promocija zdravja z metodiko zdravstvene vzgoje
|
Modul: |
Temeljne vede |
ECTS: |
4 |
Kontaktne ure predavanja: |
40 |
Kontaktne ure seminar: |
20 |
Kontaktne ure kabinetnih vaj: |
|
Kontaktne ure kliničnega usposabljanja: |
|
Samostojno delo: |
60 |
Nosilec predmeta: |
Mateja Bahun, viš. pred.
dr. Tanja Torkar, pred. |
Letnik: |
2. letnik
|
Promocija zdravja z metodiko zdravstvene vzgoje
|
Kontaktne ure predavanja: |
40 |
Kontaktne ure seminar: |
20 |
Kontaktne ure kabinetnih vaj: |
|
Kontaktne ure kliničnega usposabljanja: |
|
Samostojno delo: |
60 |
Nosilec predmeta: |
Mateja Bahun, viš. pred.
dr. Tanja Torkar, pred. |
Izvajalci predmeta: |
- Mateja Bahun, viš. pred.
- dr. Tanja Torkar, pred.
|
Stopnja: |
Visokošolski strokovni študijski program 1. stopnje |
Semester: |
Letni |
Jezik: |
Slovenski
|
Cilji in predmetno
specifične kompetence: |
Študent:
- spozna promocijo zdravja, pristope in metode dela v promociji zdravja;
- spozna povezanost med promocijo zdravja in zdravstveno vzgojo;
- spozna zdravstveno vzgojo kot metodo dela, njeno mesto v zdravstveni negi in sistemu zdravstva;
- spozna področja delovanja in različne pristope v zdravstveni vzgoji;
- pridobi znanje o organizaciji, izvajanju obstoječih programov zdravstvene vzgoje v sistemu zdravstvenega varstva;
- spozna oblike, metode dela ter učne pripomočke;
- spozna in razume vse faze zdravstveno vzgojnega dela in jih zna implementirati v prakso;
- seznani se z osnovami didaktike in pedagogike;
- pozna teoretične pristope svetovanja, usmerjanja, spodbujanja in pomoči ljudem pri skrbi za ohranjanje zdravja in zdravega življenjskega sloga in pri spreminjanju življenjskega sloga in vzorcev zdravega obnašanja;
- se nauči prepoznati potrebe po zdravstveni vzgoji različnih ciljnih skupin;
- se nauči pripraviti zdravstveno vzgojni program;
- se nauči spretnosti in komunikacijskih veščin za praktično izvedbo zdravstveno vzgojnega nastopa.
Znanje in razumevanje:
- zna opisati in pojasniti dejavnike povezane z zdravjem;
- zna opisati in ponazoriti naloge medicinske sestre pri promociji zdravja in zdravstveni vzgoji;
- je sposoben ločiti zdravstveno vzgojo in promocijo zdravja, njuno povezanost in različnost;
- zna opisati in pojasniti faze zdravstvene vzgoje in njihov namen;
- zna prepoznati potrebo po zdravstveni vzgoji pri različni ciljni populaciji;
- zna izbrati za ciljno skupino in vsebino prave metode in oblike dela;
- sestavi zdravstveno-vzgojno učno enoto in jo zna predstaviti različnim ciljnim skupinam z zdravstveno vzgojnim nastopom;
- razvije komunikacijske spretnosti;
- je sposoben uporabiti teorije in pristope poučevanja in učenja za doseganje zdravja ter svetovanje v klinični praksi;
- uporabi metode poučevanja in učenja ter svetovanja v praksi pri izobraževanju za spremembo življenjskega sloga;
- prepozna dejavnike in potrebe zdravih in bolnih posameznikov, skupin in skupnosti.
|
Obvezna literatura: |
- Hoyer, S., 2005. Pristopi in metode v zdravstveni vzgoji. Ljubljana: Visoka šola za zdravstvo.
|
Priporočljiva literatura: |
- Kiger, M.A., 2004. Teaching for health. London: Elsevier.
- Kvas, A., ed., 2011. Zdravstvena vzgoja - moč medicinskih sester. Ljubljana: Društvo MSBZT.
- Marentič Požarnik, B., 2012. Psihologija učenja in pouka. Ljubljana: DZS.
- Maville, J.A. & Huerta, C.G., 2013. Health promotion in nursing. Cengage Learning.
- Zaletel-Kragelj, L., Eržen, I. & Premik, M. 2011. Uvod v javno zdravje. Ljubljana: Medicinska fakulteta, Katedra za javno zdravje.
- Zurc, J., Torkar, T., Bahun, M. & Ramšak-Pajk, J. 2010. Metodika zdravstvene vzgoje in promocija zdravja. In: Skela-Savič, Brigita (ur.), et al. Teoretične in praktične osnove zdravstvene nege : izbrana poglavja. Jesenice: Visoka šola za zdravstveno nego: = College of nursing, pp. 52-71.
|
Pogoji za vključitev v delo
oziroma za opravljanje
študijskih obveznosti: |
- Ni predvidenih posebnih pogojev.
|
Načini ocenjevanja: |
- pisni izpit (80 % ocene)
- priprava in izvedba zdravstveno vzgojnega nastopa (20% ocene)
|