Komunikacija in medpoklicno sodelovanje v zdravstvu
|
Modul: |
Zdravstvena nega |
ECTS: |
3 |
Kontaktne ure predavanja: |
30 |
Kontaktne ure seminar: |
15 |
Kontaktne ure kabinetnih vaj: |
|
Kontaktne ure kliničnega usposabljanja: |
|
Samostojno delo: |
45 |
Nosilec predmeta: |
doc. dr. Sanela Pivač
mag. Jožica Ramšak Pajk, viš. pred.
|
Letnik: |
3. letnik
|
Komunikacija in medpoklicno sodelovanje v zdravstvu
|
Kontaktne ure predavanja: |
30 |
Kontaktne ure seminar: |
15 |
Kontaktne ure kabinetnih vaj: |
|
Kontaktne ure kliničnega usposabljanja: |
|
Samostojno delo: |
45 |
Nosilec predmeta: |
doc. dr. Sanela Pivač
mag. Jožica Ramšak Pajk, viš. pred.
|
Izvajalci predmeta: |
- doc. dr. Sanela Pivač
- mag. Jožica Ramšak Pajk, viš. pred.
|
Stopnja: |
Visokošolski strokovni študijski program 1. stopnje |
Semester: |
Letni |
Jezik: |
Slovenski
|
Cilji in predmetno
specifične kompetence: |
Znanje in razumevanje:
- razumevanje pomena neverbalne komunikacije in dobre verbalne komunikacije;
- poznavanje modele komuniciranja in uporablja različne kanale sporočanja
- poznavanje temeljne definicije komuniciranja in modele medosebnega komuniciranja;
- poznavanje pomembnosti podpornega komuniciranja, empatije in ostalih komunikacijskih spretnosti;
- poznavanje vzrokov za motnje v komuniciranju in osnovnih dimenzij konfliktov v komuniciranju;
- poznavanje odnosnega komuniciranja in njegovih značilnosti (sporočevalna in odnosna funkcija komuniciranja);
- razumevanje in uporaba asertivnega načina komuniciranja ter transakcijske analize;
- razumevanje komunikacijskega odnosa med zdravstvenim osebjem ter med zdravstvenim osebjem in pacientom/ svojcem;
- spoznati študente s komplementarnostjo specifičnih kompetenc posameznega zdravstvenega poklica;
- usposobiti študente za načrtovanje medpoklicnega timskega dela za reševanje konkretnih zdravstvenih problemov;
- naučiti študente spretnosti in ustreznih komunikacijskih veščin za medpoklicno sodelovanje in uspešno reševanje konfliktov;
- znati kritično ovrednotiti in reflektirati svojo vlogo in vlogo drugih v timu.
Prenesljive/ključne spretnosti in drugi atributi:
- učinkovito delo z bolniki;
- zmožnost vživljanja v bolnike in svojce;
- razvijanje kakovostnih odnosov z bolniki, svojci in sodelavci.
Kompetence na področju komunikacije:
- Sposobnost za celovito komunikacijo, interakcijo in učinkovito delo s sodelavci in na interdisciplinarni ravni in s posamezniki, družinami in skupinami.
- Samostojno pridobivanje, uporaba in izmenjava informacij med pacienti in zdravstvenimi delavci ter v zdravstvenih ustanovah ter socialnem okolju.
Znanje in razumevanje:
- Poznavanje temeljnih definicij komuniciranja in modelov medosebnega komuniciranja
- razumevanje pomena verbalne in neverbalne komunikacije,
- poznavanje osnovne dimenzije konfliktov v komuniciranju in komunikacijskih motenj,
- razumevanje pomembnosti medosebne komunikacije,
- poznavanje pomembnosti podpornega komuniciranja, empatije,
- poznavanje elementov terapevtske komunikacije in njenega pomena,
- poznavanje asertivnega komuniciranja, poznavanje različnih elementov komunikacije, kot so zaznavanje, sporočanje, poslušanje, odzivanje
- študenti znajo sodelovati z razumevanjem, upoštevanjem in spoštovanjem različnih vlog in odgovornosti članov tima,
- znajo komunicirati in z medpoklicnim sodelovanjem razreševati različne klinične probleme,
- razumejo pomen vključevanja večih poklicnih skupin kot tudi pacientov in njihovih svojcev v obravnavo,
- znajo analizirati klinične izkušnje in z refleksijo razvijati nova uporabna znanja.
|
Obvezna literatura: |
- Kwame, A. & Petrucka, PM. A. 2021. A literature-based study of patient-centered care and communication in nurse-patient interactions: barriers, facilitators, and the way forward. BMC Nursing. 10.1186/s12912-021-00684-2.
- Rungapadiachy, D.M., 2003. Medosebna komunikacija v zdravstvu. Ljubljana: Educy.
- Prebil, A., Mohar, P. & Drobne, J., 2009. Komunikacija v zdravstvu. Celje: Celjska Mohorjeva družba.
- Prebil, A., 2010. Primeri podpornega komuniciranja v komunikacijskem procesu. In: B. Skela, Savič, B.M. Kaučič, B. Filej, K. Skinder Savić, M. Mežik Veber, K. Romih, S. Pivač, J. Zurc, A. Prebil, M. Bahun, V. Čuk & P. Kersnik, eds. Teoretične in praktične osnove zdravstvene nege: izbrana poglavja. Jesenice: Fakulteta za zdravstvo Jesenice.
- Ule, M., 2005. Psihologija komuniciranja. Ljubljana: Fakulteta za družbene vede.
- Collaboration Within the Interprofessional Team. 2022. Nursing Management and Professional Concepts. Ed: Ernstmeyer, K. & Christman, E., Open Resources for Nursing [Internet]. Eau Claire (WI): Chippewa Valley Technical College; Standards & Conceptual Approach. Available from: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK598379/
- Reeves, S., Pelone, F., Harrison, R., Goldman, J. & Zwarenstein, M. 2017. Interprofessional collaboration to improve professional practice and healthcare outcomes. Cochrane Database of Systematic Reviews, (6). Available at: https://www.cochranelibrary.com/cdsr/doi/10.1002/14651858.CD000072.pub3/full
- Richard, A., Gagnon, M. & Careau, E. 2019. Using reflective practice in interprofessional education and practice: a realist review of its characteristics and effectiveness, Journal of Interprofessional Care, 33(5):424-436.
|
Priporočljiva literatura: |
|
Pogoji za vključitev v delo
oziroma za opravljanje
študijskih obveznosti: |
Pogoj za pristop k izpitu:
- 50% prisotnost na predavanjih
- 100% prisotnost na seminarju in pozitivno ocenjena seminarska naloga
|
Načini ocenjevanja: |
|