Zdravstvena nega na področju duševnega zdravja in psihiatrije
|
Modul: |
Zdravstvena nega |
ECTS: |
3 |
Kontaktne ure predavanja: |
50 |
Kontaktne ure seminar: |
|
Kontaktne ure kabinetnih vaj: |
|
Kontaktne ure kliničnega usposabljanja: |
|
Nosilec predmeta: |
doc. dr. Branko Bregar
|
Letnik: |
3. letnik
|
Zdravstvena nega na področju duševnega zdravja
|
Kontaktne ure predavanja: |
30 |
Kontaktne ure seminar: |
|
Kontaktne ure kabinetnih vaj: |
|
Kontaktne ure kliničnega usposabljanja: |
|
Nosilec predmeta: |
doc. dr. Branko Bregar |
Izvajalci predmeta: |
- doc. dr. Branko Bregar
- Darko Loncnar, pred.
- Urban Bole, asist.
|
Stopnja: |
Visokošolski strokovni študijski program 1. stopnje |
Semester: |
Zimski |
Jezik: |
Slovenski
|
Cilji in predmetno
specifične kompetence: |
Študent:
- spozna sodobne poglede na obravnavo oseb z duševnimi motnjami;
- spozna elemente vedenjsko kognitivnih, svetovalnih in motivacijskih tehnik pri delu s pacienti z duševnimi motnjami;
- spozna terapevtsko komunikacijo in značilnosti terapevtskega odnosa pri pacientih z duševnimi motnjami; osvoji tehnike terapevtske komunikacije
- zna uporabiti, povezati in utrditi teoretična znanja s področja zdravstvene nege in duševnega zdravja;
- zna uporabiti prinicipe Quality Rights (WHO) orodja pri nudenju zdravstvene nege pacientov z duševno motnjo;
- razvija pozitivno identiteto diplomirane medicinske sestre in vedno deluje v dobro pacienta;
- pozna programe za ohranjanje duševnega zdravja;
- pozna zakon s področja duševnega zdravje;
- zna prepoznati potrebe pacientov z duševnimi motnjami;
- pozna principe celostne terapevtske obravnave pacientov z duševnimi motnjami;
- spozna individualne in skupinske oblike terapevtskega dela s pacienti in svojci ter pomembnimi drugimi skrbniki;
- spozna skupnostno psihiatrično obravnavo.
Znanje in razumevanje:
- poznavanje preventivnih in kurativnih ukrepov za ohranjanje duševnega zdravja;
- poznavanje potreb pacientov z duševnimi motnjami;
- poznavanje terapevtske komunikacije ter dinamike v odnosu med medicinsko sestro in pacientom z duševno motnjo;
- poznavanje timskega dela;
- poznavanje integracije, terapevtske obravnave in načinov destigmatizacije oseb z duševnimi motnjami;
- poznavanje mreže skrbi za duševno bolne v povezanosti z okoljem.
- poznavanje in uporaba Quality Rights (WHO) orodja
Prenesljive/ključne spretnosti in drugi atributi:
- razlikuje normalna in patološka stanja;
- prepozna in razume potrebe oseb z duševno motnjo;
- zna uporabljati teoretično znanje v klinični praksi;
- zna svetovati pacientom, svojcem in ključnim skrbnikom.
|
Obvezna literatura: |
- CILAR BUDLER, Leona, ČUČEK-TRIFKOVIČ, Klavdija. Duševno zdravje v napredni praksi zdravstvene nege. 1. izd. Maribor: Univerzitetna založba, 2023. II, 104 str., ilustr. ISBN 978-961-286-780-5. DOI: 10.18690/um.fzv.2.2023. [COBISS.SI-ID 165331203]
- Boben Bardutzky, D., Bregar, B., Bulić, I., Bundalo Božič, B., Dernovšek, M. Z., Kaube, S., et al., 2021. Priročnik za psihopatologijo in urgentna stanja. In: Bregar, B., Štrukelj, K. B., Švab, V., Velikonja, I., Vukša Jurjevič, N., eds. Ljubljana: Programa MIRA (Nacionalni program za duševno zdravje 2018-2028). Available at: https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.zadusevnozdravje.si/wp-content/uploads/2022/06/Priroc%25CC%258Cnik-Za-psihopatologijo-in-urgentna-stanja.pdf&ved=2ahUKEwjb8ujIhOOIAxVK1gIHHfpIAAMQFnoECCEQAQ&usg=AOvVaw3TIl8u5lNezOgQvrWuJ9Tt
- Keltner, N.L. & Steele , D., 2018. Psychiatric Nursing (eighth edition). Missouri: Elsevier.
- World Health Organization, 2024. Mental Health, Brain Health and Substance Use: WHO QualityRights e-training on mental health. Available at: https://www.who.int/teams/mental-health-and-substance-use/policy-law-rights/qr-e-training
- Kosina, L., ed, 1999. Iz zgodovine za prihodnost: razvoj psihiatrične zdravstvene nege v Sloveniji: 30 let strokovne sekcije. Ljubljana: Psihiatrična in nevrološka sekcija.
|
Priporočljiva literatura: |
|
Pogoji za vključitev v delo
oziroma za opravljanje
študijskih obveznosti: |
Pogoj za pristop k izpitu:
- 50 % prisotnost na predavanjih
|
Načini ocenjevanja: |
|