Sociologija zdravja in bolezni ter multikulturnost
 
ECTS: 3
Kontaktne ure predavanja: 30
Kontaktne ure seminar: 15
Kontaktne ure kabinetnih vaj:  
Kontaktne ure kliničnega usposabljanja:  
Samostojno delo: 45
Letnik: 1. ali 2. letnik
Nosilec predmeta: doc. dr. Katja Pesjak
Izvajalci predmeta:
  • doc. dr. Katja Pesjak
Stopnja: Visokostrokovni študijski program 1. stopnje  
Semester: Letni
Jezik: Slovenski
 
Cilji in predmetno
specifične kompetence:

Študent bo:

  • Prepoznal sodobne paradigme in koncepte o zdravju in boleznih. 
  • Reflektiral znanja o dejavnikih zdravja.
  • Pridobil slovensko, evropsko in globalno dimenzijo neenakosti v zdravju.
  • Vrednotil pomen multikulturnih kompetenc in lastne kulturne pristranosti.
  • Porabil družbeno pogojena znanja, ki bodo pripomogla k boljši komunikaciji s pacienti in njihovimi družinami.

Znanje in razumevanje:

  • Prepoznavanje družbene določenosti zdravja in bolezni.
  • Reflektiranje socialnopsiholoških in globalnih dejavnikov zdravja in bolezni.
  • Vrednotenje pomena multikulturnih kompetenc v zdravstvu.
  • Reflektiranje posledic predsodkov in stereotipov za kakovost zdravstvene obravnave.    
Obvezna literatura:
  • Lipovec Čebron, U., ed., 2016. Kulturne kompetence in zdravstvena oskrba: priročnik za razvijanje kulturnih kompetenc zdravstvenih delavcev. Ljubljana: Nacionalni inštitut za javno zdravje.  Available at: http://www.nijz.si/sites/www.nijz.si/files/publikacije-datoteke/prirocnik_kulturne_kompetence_2016.pdf
  • White, K., 2017. An Introduction to the Sociology of Health and Illness. 3rd ed. London: Sage.
  • Lopes, R.E. & Malfitano, A.P.S., 2020. Social Occupational Therapy: Theoretical and Practical Designs. 1st ed. Elsevier, Phipladelphia.
Priporočljiva literatura:
  • Kamin, T., 2011. Zdravje na barikadah : dileme promocije zdravja. Ljubljana: Fakulteta za družbene vede.
  • Nyblade,  L.,  Stockton,  M.A.,  Giger,  K.,  Bond,  V.,  Ekstrand,  M.L., Lean, R.M., et al., 2019. Stigma in health facilities: why it matters and how we can change it. BMC Medicine, 17(1), p. 25. https://doi.org/10.1186/s12916-019-1256-2 PMid:30764806; PMCid:PMC6376713.
Pogoji za vključitev v delo
oziroma za opravljanje
študijskih obveznosti:
  • Za redni študij: 50 % obvezna prisotnost na predavanjih, 100 % obvezna prisotnost na seminarjih, kabinetnih vajah, kliničnem usposabljanju.
  • Za izredni študij: 30 % obvezna prisotnost na predavanjih, 100 % obvezna prisotnost na seminarjih, kabinetnih vajah, kliničnem usposabljanju.
Metode ocenjevanja:
  • Pisni izpit (numerično 80%)
  • Seminar (numerično 20%)