Sociologija zdravja in bolezni ter multikulturnost
|
ECTS: |
3 |
Kontaktne ure predavanja: |
30 |
Kontaktne ure seminar: |
15 |
Kontaktne ure kabinetnih vaj: |
|
Kontaktne ure kliničnega usposabljanja: |
|
Samostojno delo: |
45 |
Letnik: |
1. ali 2. letnik |
Nosilec predmeta: |
doc. dr. Katja Pesjak |
Izvajalci predmeta: |
|
Stopnja: |
Visokostrokovni študijski program 1. stopnje |
Semester: |
Letni |
Jezik: |
Slovenski
|
Cilji in predmetno
specifične kompetence: |
Študent bo:
- Prepoznal sodobne paradigme in koncepte o zdravju in boleznih.
- Reflektiral znanja o dejavnikih zdravja.
- Pridobil slovensko, evropsko in globalno dimenzijo neenakosti v zdravju.
- Vrednotil pomen multikulturnih kompetenc in lastne kulturne pristranosti.
- Porabil družbeno pogojena znanja, ki bodo pripomogla k boljši komunikaciji s pacienti in njihovimi družinami.
Znanje in razumevanje:
- Prepoznavanje družbene določenosti zdravja in bolezni.
- Reflektiranje socialnopsiholoških in globalnih dejavnikov zdravja in bolezni.
- Vrednotenje pomena multikulturnih kompetenc v zdravstvu.
- Reflektiranje posledic predsodkov in stereotipov za kakovost zdravstvene obravnave.
|
Obvezna literatura: |
- Lipovec Čebron, U., ed., 2016. Kulturne kompetence in zdravstvena oskrba: priročnik za razvijanje kulturnih kompetenc zdravstvenih delavcev. Ljubljana: Nacionalni inštitut za javno zdravje. Available at: http://www.nijz.si/sites/www.nijz.si/files/publikacije-datoteke/prirocnik_kulturne_kompetence_2016.pdf
- White, K., 2017. An Introduction to the Sociology of Health and Illness. 3rd ed. London: Sage.
- Lopes, R.E. & Malfitano, A.P.S., 2020. Social Occupational Therapy: Theoretical and Practical Designs. 1st ed. Elsevier, Phipladelphia.
|
Priporočljiva literatura: |
- Kamin, T., 2011. Zdravje na barikadah : dileme promocije zdravja. Ljubljana: Fakulteta za družbene vede.
- Nyblade, L., Stockton, M.A., Giger, K., Bond, V., Ekstrand, M.L., Lean, R.M., et al., 2019. Stigma in health facilities: why it matters and how we can change it. BMC Medicine, 17(1), p. 25. https://doi.org/10.1186/s12916-019-1256-2 PMid:30764806; PMCid:PMC6376713.
|
Pogoji za vključitev v delo
oziroma za opravljanje
študijskih obveznosti: |
- Za redni študij: 50 % obvezna prisotnost na predavanjih, 100 % obvezna prisotnost na seminarjih, kabinetnih vajah, kliničnem usposabljanju.
- Za izredni študij: 30 % obvezna prisotnost na predavanjih, 100 % obvezna prisotnost na seminarjih, kabinetnih vajah, kliničnem usposabljanju.
|
Metode ocenjevanja: |
- Pisni izpit (numerično 80%)
- Seminar (numerično 20%)
|