Vzgojno-izobraževalni proces in delovna terapija
|
ECTS: |
3 |
Kontaktne ure predavanja: |
15 |
Kontaktne ure seminar: |
25 |
Kontaktne ure kabinetnih vaj: |
|
Kontaktne ure kliničnega usposabljanja: |
|
Samostojno delo: |
20 |
Letnik: |
2. ali 3. letnik
|
Nosilec predmeta: |
Lidija Slunjski Tišma, pred. |
Izvajalci predmeta: |
- Lidija Slunjski Tišma, pred.
|
Stopnja: |
Visokostrokovni študijski program prve stopnje |
Semester: |
Zimski ali letni
|
Jezik: |
Slovenski
|
Cilji in predmetno
specifične kompetence: |
Cilji in kompetence:
- Prepoznavanje temeljnih oziroma specialnih sodobnih teoretičnih in praktičnih znanj o preprečevanju telesnih deformacij, temeljnih principih preventive ter razvijanju ustvarjalnih potencialov študentov na tem področju.
- Usposabljanje otrok z motnjami v razvoju za aktivno vključevanje v vsakodnevne dejavnosti tako, da prevzamejo funkcionalno.
- Uporabiti spretnosti, potrebne za obravnavo predmetov, ki so del šolskega dne (kot so pisanje na papir/računalnik, branje, razumevanje vsebine, pomnjenje s kompenzacijskimi metodami).
- Uporabi alternativne načine izvajanja in spodbuja uporabo podporne in adaptivne tehnologije, obvladovanje vedenja, odmori (aktivnosti prosti čas.
- Vrednotenje in spodbujanje, vzpostavljanje, obnavljanje, vzdrževanje in/ali spreminjanje izvajanja vsakodnevnih življenjskih aktivnosti (ADŽ).
- Ocenjevanje in napredovanje, vzpostavljanje, obnavljanje, vzdrževanje in/ali spreminjanje funkcionalnih sposobnosti.
- Uporaba podporne in prilagodljive tehnologije.
- Presoja, načrtovanje in izvedba (prilagoditev) okolja brez ovir v skladu z zmožnostmi in potrebami posameznika.
- Svetovanje in izobraževanje učiteljev in drugih vzgojno-izobraževalnih delavcev ter družinskih članov/zakonitih zastopnikov.
- Skozi teoretični in praktični del gradiva bo študent sintetiziral pridobljeno znanje s področja rehabilitacijskega programa za preprečevanje telesnih deformacij pri otrocih v obdobju rasti in razvoja.
Znanje in razumevanje:
- Prepoznavanje različnih področij kompleksne uporabe.
- Vrednotenje dejavnosti, svetovanje drugim sodelavcem pri poučevanju, prilagajanje in svetovanje pri uporabi podporne tehnologij.
- Uporabi znanje kot strokovnjak, ki povezuje šolo, dom in skupnost ter skrbi za prenos znanja in veščin iz šole na dom (in obratno) in ki zagotavlja potrebno podporo pri doseganju samostojnega in aktivnega sodelovanja otrok z motnjami v razvoju v vseh dejavnostih vsakdanjega življenja.
|
Obvezna literatura: |
- Gateley, C. (2024). Documentation Manual for Occupational Therapy. Taylor & Francis.
- American Occupational Therapy Association (2010). Occupational Therapy In School Settings.
- The American Occupational Therapy Association. http://www.aota.org/Consumers/Professionals/WhatIsOT/CY/Fact-Sheets/School.aspx
- EICHENGREEN, Adva, et al. The impact of loose‐parts‐play on schoolyard social participation of children with and without disabilities: A case study. Child: care, health and development, 2024, 50.1: e13144.
- TSOU, Yung-Ting, et al. School-Based Interventions for Increasing Autistic Pupils’ Social Inclusion in Mainstream Schools: A Systematic Review. Review Journal of Autism and Developmental Disorders, 2024, 1-24.
|
Priporočljiva literatura: |
- EICHENGREEN, Adva, et al. Using wearable sensors to explore schoolyard interactions of mainstreamed deaf and hard‐of‐hearing preadolescents. Social Development, 2024, e12755.
- Ustrezni znanstveni članki iz znanstvenih revij in zbornikov (po dogovoru z nosilcem oz. posameznimi izvajalci)
|
Pogoji za vključitev v delo
oziroma za opravljanje
študijskih obveznosti: |
- Za redni študij: 50 % obvezna prisotnost na predavanjih, 100 % obvezna prisotnost na seminarjih, kabinetnih vajah, kliničnem usposabljanju.
- Za izredni študij: 30 % obvezna prisotnost na predavanjih, 100 % obvezna prisotnost na seminarjih, kabinetnih vajah, kliničnem usposabljanju.
|
Metode ocenjevanja: |
- Pisni izpit (numerično 70%)
- Seminar (numerično 30%)
|