Metodika zdravstveno vzgojnega dela
|
ECTS: |
3 |
Kontaktne ure predavanja: |
30 |
Kontaktne ure seminar: |
15 |
Kontaktne ure kabinetnih vaj: |
|
Kontaktne ure kliničnega usposabljanja: |
|
Samostojno delo: |
45 |
Letnik: |
1. ali 2. letnik
|
Nosilec predmeta: |
Mateja Bahun, viš. pred.
|
Izvajalci predmeta: |
|
Stopnja: |
Visokošolski strokovni študijski program 1. stopnje |
Semester: |
Letni |
Jezik: |
Slovenski
|
Cilji in predmetno
specifične kompetence: |
Študent:
- Prepozna zdravstveno vzgojo kot metodo dela, njeno mesto v delovni terapiji in zdravstvenem sistemu;
- Opiše nivoje in področje delovanja ter pristope v zdravstveni vzgoji;
- Seznani se z osnovami pedagogike z didaktiko ter andragogike, andragoškega ciklusa in svetovanja;
- Prepozna teoretične pristope svetovanja, usmerjanja, spodbujanja in pomoči ljudem pri skrbi za ohranjanje zdravja in zdravega življenjskega sloga;
- Spozna pristope za poučevanje in usmerjanje pri spreminjanju življenjskega sloga in vzorcev zdravega obnašanja;
- Pridobi znanje o organizaciji, izvajanju in obstoječih programih zdravstvene vzgoje v sistemu zdravstvenega varstva;
- Prepozna potrebe po specifičnih vsebinah zdravstvene vzgoje pri različnih ciljnih skupin;
- Vrednoti prepoznane potrebe in pripravi zdravstveno vzgojni program.
- Uporabi znanje spretnosti in komunikacijskih veščin za praktično izvedbo zdravstveno vzgojnega programa.
Znanje in razumevanje:
- Razumejo osnovne koncepte o zdravju, boleznih, preprečevanju in obvladovanju zdravstvenih stanj.
- Uporabijo komunikacijske veščine za učinkovito svetovanje pacientom in njihovim družinam. To vključuje razumevanje kulturnih razlik, etičnih vprašanj in prilagajanje sporočil različnim ciljnim skupinam.
- Vrednotijo različne načine, kako spodbujati zdrav način življenja, preprečevati bolezni in ozaveščati o pomenu preventive.
- Razvijejo veščine za učinkovito sodelovanje v timu.
- Spoznajo, razložijo in opišejo oblike in metode dela z različnimi posamezniki, skupinami in v različnih življenjskih kontekstih.
- Prepoznajo pomen integracije zdravstvene vzgoje v sistem zdravstva in življenja ljudi.
|
Obvezna literatura: |
- Zaletel-Kragelj, L., Eržen, I. & Premik, M. 2011. Uvod v javno zdravje. Ljubljana: Medicinska fakulteta, Katedra za javno zdravje.
- Zurc, J., Torkar, T., Bahun, M. & Ramšak-Pajk, J. 2010. Metodika zdravstvene vzgoje in promocija zdravja. In: Skela-Savič, Brigita (ur.), et al. Teoretične in praktične osnove zdravstvene nege : izbrana poglavja. Jesenice: Visoka šola za zdravstveno nego: = College of nursing, pp. 52-71.
- Innstrand, S.T., eds., 2012. Health promotion - Theory and Practice. Trondheim: Research Center for Health Promotion and Resources. Available at: https://www.ntnu.edu/documents/16848459/0/Health+Promotion+-+Theory+and+Practice.pdf
|
Priporočljiva literatura: |
- Naidoo, J., Wills, J., 2012. Foundations for health promotion.3rd ed., Edinburgh [etc.] : Baillière Tindall/Elsevier. .
|
Pogoji za vključitev v delo
oziroma za opravljanje
študijskih obveznosti: |
- Za redni študij: 50 % obvezna prisotnost na predavanjih, 100 % obvezna prisotnost na seminarjih, kabinetnih vajah, kliničnem usposabljanju.
- za izredni študij: 30 % obvezna prisotnost na predavanjih, 100 % obvezna prisotnost na seminarjih, kabinetnih vajah, kliničnem usposabljanju.
|
Načini ocenjevanja: |
- Pisni izpit (numerično 80%)
- Projektna naloga (numerično 20%)
|