Metodika zdravstveno vzgojnega dela
 
ECTS: 3
Kontaktne ure predavanja: 30
Kontaktne ure seminar: 15
Kontaktne ure kabinetnih vaj:  
Kontaktne ure kliničnega usposabljanja:  
Samostojno delo: 45
Letnik: 1. ali 2. letnik
 
Nosilec predmeta:

Mateja Bahun, viš. pred.

Izvajalci predmeta:
  • Mateja Bahun, viš. pred.
Stopnja: Visokošolski strokovni študijski program 1. stopnje  
Semester: Letni
Jezik: Slovenski
 
Cilji in predmetno
specifične kompetence:
Študent:
  • Prepozna  zdravstveno vzgojo kot metodo dela, njeno mesto v delovni terapiji in zdravstvenem sistemu;
  • Opiše nivoje in področje delovanja ter pristope v zdravstveni vzgoji;
  • Seznani se z osnovami pedagogike z didaktiko ter andragogike, andragoškega ciklusa in svetovanja;
  • Prepozna teoretične pristope svetovanja, usmerjanja, spodbujanja in pomoči ljudem pri skrbi za ohranjanje zdravja in zdravega življenjskega sloga;
  • Spozna pristope za poučevanje in usmerjanje pri spreminjanju življenjskega sloga in vzorcev zdravega obnašanja;
  • Pridobi znanje o organizaciji, izvajanju in obstoječih programih zdravstvene vzgoje v sistemu zdravstvenega varstva;
  • Prepozna potrebe po specifičnih vsebinah zdravstvene vzgoje pri različnih ciljnih skupin;
  • Vrednoti prepoznane potrebe in pripravi zdravstveno vzgojni program.
  • Uporabi znanje spretnosti in komunikacijskih veščin za praktično izvedbo zdravstveno vzgojnega programa.        

Znanje in razumevanje:
  • Razumejo osnovne koncepte o zdravju, boleznih, preprečevanju in obvladovanju zdravstvenih stanj.
  • Uporabijo komunikacijske veščine za učinkovito svetovanje pacientom in njihovim družinam. To vključuje razumevanje kulturnih razlik, etičnih vprašanj in prilagajanje sporočil različnim ciljnim skupinam.
  • Vrednotijo različne načine, kako spodbujati zdrav način življenja, preprečevati bolezni in ozaveščati o pomenu preventive.
  • Razvijejo veščine za učinkovito sodelovanje v timu.
  • Spoznajo, razložijo in opišejo oblike in metode dela z različnimi posamezniki, skupinami in v različnih življenjskih kontekstih.
  • Prepoznajo pomen integracije zdravstvene vzgoje  v sistem zdravstva in življenja ljudi.
Obvezna literatura:
  • Zaletel-Kragelj, L., Eržen, I. & Premik, M. 2011. Uvod v javno zdravje. Ljubljana: Medicinska fakulteta, Katedra za javno zdravje.
  • Zurc, J., Torkar, T., Bahun, M. & Ramšak-Pajk, J. 2010. Metodika zdravstvene vzgoje in promocija zdravja. In: Skela-Savič, Brigita (ur.), et al. Teoretične in praktične osnove zdravstvene nege : izbrana poglavja. Jesenice: Visoka šola za zdravstveno nego: = College of nursing, pp. 52-71.
  • Innstrand, S.T., eds., 2012. Health promotion - Theory and Practice. Trondheim: Research Center for Health Promotion and Resources. Available at: https://www.ntnu.edu/documents/16848459/0/Health+Promotion+-+Theory+and+Practice.pdf
Priporočljiva literatura:
  •  Naidoo, J., Wills, J., 2012. Foundations for health promotion.3rd ed., Edinburgh [etc.] : Baillière Tindall/Elsevier. .
Pogoji za vključitev v delo
oziroma za opravljanje
študijskih obveznosti:
  • Za redni študij: 50 % obvezna prisotnost na predavanjih, 100 % obvezna prisotnost na seminarjih, kabinetnih vajah, kliničnem usposabljanju.
  • za izredni študij: 30 % obvezna prisotnost na predavanjih, 100 % obvezna prisotnost na seminarjih, kabinetnih vajah, kliničnem usposabljanju.
Načini ocenjevanja:
  • Pisni izpit (numerično 80%)
  • Projektna naloga (numerično 20%)