Kineziologija v fizioterapiji
 
Modul: Fizioterapija
ECTS: 3
Kontaktne ure predavanja: 20
Kontaktne ure seminar: /
Kontaktne ure kabinetnih vaj: /
Kontaktne ure kliničnega usposabljanja: 50
Nosilec predmeta: doc. dr. Eva Uršej
Letnik: 2. ali 3. letnik
 

Nosilec predmeta:
doc. dr. Eva Uršej
Izvajalci predmeta:
  • doc. dr. Eva Uršej
  • dr. Mitja Gerževič, viš. pred.
Stopnja: Visokostrokovni študijski program prve stopnje  
Semester: Letni
Jezik: Slovenski
 
Cilji in predmetno
specifične kompetence:
Študent:
  • Cilj predmeta je študentom predstaviti osnovna znanja za identifikacijo, uporabo in analizo na področju kineziološke znanosti kot podlage za spremljanje in razumevanje vloge, ki jo ima gibalna/športna aktivnost v življenju posameznika in družbe, ter osnovna spoznanja kineziologije na področju načrtovanja, vodenja in nadzora sistema gibalne/športne vadbe z usposobitvijo za prenos teh znanj na področje fizioterapije. Predmet je oblikovan tako, da pri študentih razvije sposobnost iskanja novih dejstev, njihove interpretacije in integracije v kontekst študija in sposobnost prepoznavati in preučevati posledice interakcije okolja in človeka in preventivno delovanje s ciljem trajnostnega razvoja.
 
Znanje in razumevanje:
  • analizirati in oceniti pomen in vlogo kineziologije na področju fizioterapije;
  • razumeti vlogo in pomen ter povezanost gibalne/športne dejavnosti z različnimi dejavniki in vzvodi razvoja posameznika in družbe;
  • razumeti osnovne regulativne procese v psihomotoričnem učenju in posebnosti gibalnega obnašanja;
  • vrednotiti zakonitosti sodobnega pristopa h gibalni/športni aktivnosti in izhodišča sistema športne vadbe;
  • vrednotiti in uporabiti, zase in za druge, kineziologijo kot dejavnik kakovosti življenja (na področju preventive, identifikacije, kreativnosti, terapije, rehabilitacije, ...).
Obvezna literatura:
  • Shephard, J., Stephens, T., Sutton, J.R. & McPherson, B.D., eds., 2005. Exercise, fitness and health: A consensus of current knowledge. Champaign, IL: Human Kinetics Publishers, pp. 637–53.
  • Mišigoj Duraković, M., et al., 2003. Telesna vadba in zdravje. Ljubljana: FŠ, Zavod za šport Slovenije, Zagreb: Kineziološka fakulteta.
  • Papalia, D.E., Olds, S.W. & Feldman, R.D., 2003. Human Development. New York, McGraw-Hill.
  • Eitzen, D.S., 2000. Sport in contemporary Society: An Anthology. New York: Worth Publishers. 
  • Hardman, A.E., 1999. Physical activity intervention studies with health-related outcomes: some issues. Journal of sports sciences, 17(9), pp. 685-687.
  • Whipp, B.J. & Sargeant, A.J., eds., 1999. Physiological Determinants of Exercise Tolerance in Humans. London: Portland Press.
  • Videmšek, M. & Pišot, R., 2007. Šport za najmlajše. Ljubljana: Fakulteta za šport, Inštitut za šport.
  • Fentem, P.H., Turnbull, N.B. & Bassey, E.J., 1990. Benefits of Exercise - the Evidence. Manchaster: University Press.
  • Hardman, A.E. & Stensel, D.J., 2003. Physical Activity & Health: the Evidence Explained. London: Routledge.
Priporočljiva literatura:


Pogoji za vključitev v delo
oziroma za opravljanje
študijskih obveznosti:

Predavanja z uporabo sodobnih informacijskih tehnologij, klinično usposabljanje, delo v skupinah, samostojno vključevanje v pedagoški proces in izvajanje nalog v skupinah.

Pogoj za pristop k izpitu:
  • 50% prisotnost na predavanjih
Metode ocenjevanja:
  • pisni izpit (60%)
  • projektna naloga (40%)