Cilji in predmetno
specifične kompetence: |
Študent:
- Cilj predmeta je študentom predstaviti osnovna znanja za identifikacijo, uporabo in analizo na področju kineziološke znanosti kot podlage za spremljanje in razumevanje vloge, ki jo ima gibalna/športna aktivnost v življenju posameznika in družbe, ter osnovna spoznanja kineziologije na področju načrtovanja, vodenja in nadzora sistema gibalne/športne vadbe z usposobitvijo za prenos teh znanj na področje fizioterapije. Predmet je oblikovan tako, da pri študentih razvije sposobnost iskanja novih dejstev, njihove interpretacije in integracije v kontekst študija in sposobnost prepoznavati in preučevati posledice interakcije okolja in človeka in preventivno delovanje s ciljem trajnostnega razvoja.
Znanje in razumevanje:
- analizirati in oceniti pomen in vlogo kineziologije na področju fizioterapije;
- razumeti vlogo in pomen ter povezanost gibalne/športne dejavnosti z različnimi dejavniki in vzvodi razvoja posameznika in družbe;
- razumeti osnovne regulativne procese v psihomotoričnem učenju in posebnosti gibalnega obnašanja;
- vrednotiti zakonitosti sodobnega pristopa h gibalni/športni aktivnosti in izhodišča sistema športne vadbe;
- vrednotiti in uporabiti, zase in za druge, kineziologijo kot dejavnik kakovosti življenja (na področju preventive, identifikacije, kreativnosti, terapije, rehabilitacije, ...).
|
Obvezna literatura: |
- Shephard, J., Stephens, T., Sutton, J.R. & McPherson, B.D., eds., 2005. Exercise, fitness and health: A consensus of current knowledge. Champaign, IL: Human Kinetics Publishers, pp. 637–53.
- Mišigoj Duraković, M., et al., 2003. Telesna vadba in zdravje. Ljubljana: FŠ, Zavod za šport Slovenije, Zagreb: Kineziološka fakulteta.
- Papalia, D.E., Olds, S.W. & Feldman, R.D., 2003. Human Development. New York, McGraw-Hill.
- Eitzen, D.S., 2000. Sport in contemporary Society: An Anthology. New York: Worth Publishers.
- Hardman, A.E., 1999. Physical activity intervention studies with health-related outcomes: some issues. Journal of sports sciences, 17(9), pp. 685-687.
- Whipp, B.J. & Sargeant, A.J., eds., 1999. Physiological Determinants of Exercise Tolerance in Humans. London: Portland Press.
- Videmšek, M. & Pišot, R., 2007. Šport za najmlajše. Ljubljana: Fakulteta za šport, Inštitut za šport.
- Fentem, P.H., Turnbull, N.B. & Bassey, E.J., 1990. Benefits of Exercise - the Evidence. Manchaster: University Press.
- Hardman, A.E. & Stensel, D.J., 2003. Physical Activity & Health: the Evidence Explained. London: Routledge.
|
Pogoji za vključitev v delo
oziroma za opravljanje
študijskih obveznosti: |
Predavanja z uporabo sodobnih informacijskih tehnologij, klinično usposabljanje, delo v skupinah, samostojno vključevanje v pedagoški proces in izvajanje nalog v skupinah.
Pogoj za pristop k izpitu:
- 50% prisotnost na predavanjih
|