Medpoklicno sodelovanje v zdravstvu
 
ECTS: 3
Kontaktne ure predavanja: 30
Kontaktne ure seminar: 15
Kontaktne ure kabinetnih vaj:  
Kontaktne ure kliničnega usposabljanja:  
Samostojno delo: 45
Letnik: 3. letnik
Nosilec predmeta:

mag. Jožica Ramšak Pajk, viš. pred. 

Izvajalci predmeta:
  • mag. Jožica Ramšak Pajk, viš. pred.
Stopnja: Visokošolski strokovni študijski program 1. stopnje  
Semester: Zimski
Jezik: Slovenski
Cilji in predmetno
specifične kompetence:
Cilji in kompetence:       
  • Študent prepozna s komplementarnostjo specifičnih kompetenc posameznega zdravstvenega poklica.
  • Študent uporabi načrtovanje medpoklicnega timskega dela za reševanje konkretnih zdravstvenih problemov.
  • Študent uporabi spretnosti in komunikacijskih veščin za dobro medpoklicno sodelovanje.
  • Študent zna kritično ovrednotiti in reflektirati svojo vlogo in vlogo drugih v timu.   
Predvideni študijski rezultati:     
  • Študenti prepoznajo sodelovanje z razumevanjem, upoštevanjem in spoštovanjem različnih vlog in odgovornosti članov tima in ga uporabijo.
  • Ocenijo in uporabijo skupne načrte medpoklicnega sodelovanja za razrešitev različnih kliničnih problemov.
  • Študenti prepoznajo pomen integrirane in k pacientu usmerjene celostne obravnave.
  • Prepoznajo pomen vključevanja večih poklicnih skupin v obravnavo pacientov.
  • Uporabijo znanje kako krepiti medpoklicno sodelovanje in razrešiti različne poglede na klinične probleme s pomočjo konstruktivne komunikacije in refleksije.
  • Znajo analizirati klinične izkušnje in z refleksijo razvijati nova uporabna znanja.
Obvezna literatura:
  • Bauer, M., Pahor M., Domajnko, B., Eržen, I., Ferfila, N., Furlan, M., Kavčič, M., Premik M., Rugelj, D.,Starc, T., Zakšek, T., Tomšič, M., Urek, M., Vettorazzi R. & Zaletel-Kragelj, L., 2014. Zavezniki za zdravje: medpoklicno sodelovanje v zdravstvenih timih. Ljubljana: Zdravstvena fakulteta, 2014.
  • Collaboration Within the Interprofessional Team, 2022. Nursing Management and Professional Concepts. Ed: Ernstmeyer, K. & Christman, E., Open Resources for Nursing [Internet]. Eau Claire (WI): Chippewa Valley Technical College; Standards & Conceptual Approach. Available from: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK598379/
  • Reeves, S., Pelone, F., Harrison, R., Goldman, J. & Zwarenstein, M., 2017. Interprofessional collaboration to improve professional practice and healthcare outcomes. Cochrane Database of Systematic Reviews, (6). Available at: https://www.cochranelibrary.com/cdsr/doi/10.1002/14651858.CD000072.pub3/full
Priporočljiva literatura:
  • Richard, A.,  Gagnon, M. & Careau, E., 2018. Using reflective practice in interprofessional education and practice: a realist review of its characteristics and effectiveness, Journal of Interprofessional Care
Pogoji za vključitev v delo
oziroma za opravljanje
študijskih obveznosti:
  • Za redni študij: 50 % obvezna prisotnost na predavanjih, 100 % obvezna prisotnost na seminarjih, kabinetnih vajah, kliničnem usposabljanju.
  • Za izredni študij: 30 % obvezna prisotnost na predavanjih, 100 % obvezna prisotnost na seminarjih, kabinetnih vajah, kliničnem usposabljanju.
Načini ocenjevanja:
  • Pisni izpit (numerično 70%)
  • Seminar (numerično 30%)