Metodika zdravstveno vzgojnega dela
 
Modul: Fizioterapija
ECTS: 3
Nosilec predmeta: Mateja Bahun, viš. pred.
Letnik: 1. ali 2. letnik
 
Metodika zdravstveno vzgojnega dela

Kontaktne ure predavanja: 30
Kontaktne ure seminar: 15
Kontaktne ure kabinetnih vaj:  /
Kontaktne ure kliničnega usposabljanja:  /
Nosilec predmeta: Mateja Bahun, viš. pred.
Izvajalci predmeta:
  • Mateja Bahun, viš. pred.
  • Tanja Torkar, pred.
Stopnja: Visokostrokovni študijski program prve stopnje  
Semester: Letni
Jezik: Slovenski
Cilji in predmetno
specifične kompetence:
Študent:
    • spozna  zdravstveno vzgojo kot metodo dela, njeno mesto v fizioterapiji in zdravstvenem sistemu;
    • pozna nivoje in področje delovanja in pristope v zdravstveni vzgoji;
    • seznani se z osnovami pedagogike z didaktiko ter andragogike, andragoškega ciklusa in svetovanja;
    • pozna teoretične pristope svetovanja, usmerjanja, spodbujanja in pomoči ljudem pri skrbi za ohranjanje zdravja in zdravega življenjskega sloga;
    • spozna pristope za poučevanje in usmerjanje pri spreminjanju življenjskega sloga in vzorcev zdravega obnašanja;
    • pridobi znanje o organizaciji, izvajanju in obstoječih programih zdravstvene vzgoje v sistemu zdravstvenega varstva;
    • zna prepoznati potrebe po specifičnih vsebinah zdravstvene vzgoje pri različnih ciljnih skupin;
    • zna glede na prepoznane potrebe pripraviti zdravstveno vzgojni program.
    • se nauči spretnosti in komunikacijskih veščin za praktično izvedbo zdravstveno vzgojnega programa.
 
Znanje in razumevanje:
  • študenti pridobijo spretnosti za izobraževanje usmerjanje in spodbujanje posameznikov, družin in/ali skupnosti k zdravemu načinu življenja in skrbi za svoje zdravje;
  • študenti razumejo pomen integracije zdravstvene vzgoje in v sistem zdravstva in življenja ljudi;
  • spodbujajo zdrave življenjske navade, preventivne ukrepe in skrb za lastno zdravje;
  • znajo krepiti zdravo obnašanje za izboljšanje vedenjskih vzorcev in spremembe življenjskega sloga;
  • znajo nuditi podporo, usmerjanje in razumevanje procesa spreminjanja življenjskega sloga.
Obvezna literatura:
  • Hoyer, S., 2005. Pristopi in metode v zdravstveni vzgoji. Ljubljana: Visoka šola za zdravstvo.

Dodatno učno gradivo po izboru predavateljev:

  • Innstrand, S.T., eds., 2012. Health promotion - Theory and Practice. Trondheim: Research Center for Health Promotion and Resources. Available at: https://www.ntnu.edu/documents/16848459/0/Health+Promotion+-+Theory+and+Practice.pdf
  • Kiger, M.A., 2004. Teaching for health. London: Elsevier.
  • Zaletel-Kragelj, L., Eržen, I. & Premik, M. 2011. Uvod v javno zdravje. Ljubljana: Medicinska fakulteta, Katedra za javno zdravje.
  • Zurc, J., Torkar, T., Bahun, M. & Ramšak-Pajk, J. 2010. Metodika zdravstvene vzgoje in promocija zdravja. In: Skela-Savič, Brigita (ur.), et al. Teoretične in praktične osnove zdravstvene nege : izbrana poglavja. Jesenice: Visoka šola za zdravstveno nego: = College of nursing, pp. 52-71.
Priporočljiva literatura:


Pogoji za vključitev v delo
oziroma za opravljanje
študijskih obveznosti:

Frontalna oblika (predavanja), skupinska oblika dela (seminarji), projektno delo (delo v parih in malih skupinah pri pripravi in izvedbi zdravstveno vzgojnega programa).

Pogoj za pristop k izpitu:
  • 50% prisotnost na predavanjih
  • 100% prisotnost na seminarju, opravljena seminarska naloga
Metode ocenjevanja:
      • pisni izpit (80 %)
      • priprava zdravstveno vzgojnega projekta (20 %)