Sociologija zdravja in bolezni ter multikulturnost
|
Modul: |
Družbene vede |
ECTS: |
3 |
Kontaktne ure predavanja: |
30 |
Kontaktne ure seminar: |
15 |
Kontaktne ure kabinetnih vaj: |
|
Kontaktne ure kliničnega usposabljanja: |
|
Nosilec predmeta: |
doc. dr. Katja Pesjak |
Letnik: |
2. letnik
|
Sociologija zdravja in bolezni ter multikulturnost
|
Kontaktne ure predavanja: |
30 |
Kontaktne ure seminar: |
15 |
Kontaktne ure kabinetnih vaj: |
|
Kontaktne ure kliničnega usposabljanja: |
|
Nosilec predmeta: |
doc. dr. Katja Pesjak |
Izvajalci predmeta: |
doc. dr. Katja Pesjak
|
Stopnja: |
Visokostrokovni študijski program 1. stopnje |
Semester: |
Zimski |
Jezik: |
Slovenski
|
Cilji in predmetno
specifične kompetence: |
Študent bo:
- razumel sodobne paradigme in koncepte o zdravju in boleznih
- osvojil znanja o dejavnikih zdravja
- pridobil slovensko, evropsko in globalno dimenzijo neenakosti v zdravju
- razumel pomen multikulturnih kompetenc in lastne kulturne pristranskosti
- osvojil družbeno pogojena znanja, ki bodo pripomogla k boljši komunikaciji s pacienti in njihovimi družinami
Znanje in razumevanje:
- razumevanje družbene določenosti zdravja in bolezni;
- razumevanje socialnopsiholoških in globalnih dejavnikov zdravja in bolezni;
- razumevanje pomena multikulturnih kompetenc v zdravstveni negi
- razumevanje posledic predsodkov in stereotipov za kakovost zdravstvene nege
|
Obvezna literatura: |
- Ule, M., 2009. Spregledana razmerja. O družbenih vidikih sodobne medicine. Maribor: Aristej.
- Denny, E. & Earle, S. Sociology for nurses. 2nd ed. Cambridge: Polity Press.
- Hvalič Touzery, S., 2014. In: S. Pivač, B. Skela Savič, S. Hvalič Touzery & S. Kalender Smajlović, eds. Klinično usposabljanje skozi EU direktivo in mednarodne standarde ter izkušnje v Sloveniji: količina in kakovost kliničnega usposabljanja: zbornik predavanj 8. šole za klinične mentorje, Jesenice, 18. 9. 2014. Jesenice: Fakulteta za zdravstvo, pp. 46-55.
- Hvalič Touzery, S., Kalender Smajlović, S. & Smodiš, M., 2014. Multikulturne kompetence kliničnih mentorjev: rezultati projekta Soulbus. In: S. Pivač, B. Skela Savič, S. Hvalič Touzery & S. Kalender Smajlović, eds. Klinično usposabljanje skozi EU direktivo in mednarodne standarde ter izkušnje v Sloveniji: količina in kakovost kliničnega usposabljanja: zbornik predavanj 8. šole za klinične mentorje, Jesenice, 18. 9. 2014. Jesenice: Fakulteta za zdravstvo, pp. 56-64.
|
Priporočljiva literatura: |
- Klemenc-Ketiš, Z., 2009. Medikalizacija. Učno gradivo za 26. učne delavnice za zdravnike družinske medicine. Družinska medicina, 7(Suppl. 4). Available at: http://www.drmed.org/wp-content/uploads/2014/06/Medikalizacija.pdf
- White, K., 2009. An Introduction to the Sociology of Health and Illness. 2nd ed. London: Sage.
- Kamin, T., 2006. Zdravje na barikadah: dileme promocije zdravja. Ljubljana: Fakulteta za družbene vede. Available at: http://knjigarna.fdv.si/s/u/pdf/188.pdf
- Buzeti, T., eds., 2011. Neenakosti v zdravju v Sloveniji. Ljubljana: Ministrstvo za zdravje. Available at: http://czr.si/files/neenakosti_v_zdravju_v_sloveniji_615.pdf
|
Pogoji za vključitev v delo
oziroma za opravljanje
študijskih obveznosti: |
Pogoji za pristop k izpitu:
- 100% prisotnost na seminarju
- 50% prisotnost na predavanjih
|
Metode ocenjevanja: |
- pisni izpit (50% ocene)
- seminarska naloga (50% ocene)
|