Zdravstvena nega starejših z gerontologijo in oseb z invalidnostjo – klinično usposabljanje
 
Modul: Zdravstvena nega
ECTS: 6
Kontaktne ure predavanja:  
Kontaktne ure seminar:  
Kontaktne ure kabinetnih vaj:  
Kontaktne ure kliničnega usposabljanja:  180
Nosilec predmeta: Mateja Bahun, višja predavateljica
Letnik: 2. letnik
 
Izvajalci predmeta:
  • Klinični mentorji FZAB
Stopnja: Visokostrokovni študijski program 1. stopnje  
Semester: Zimski
Jezik: Slovenski
 
Cilji in predmetno
specifične kompetence:
Študent:
  • Pridobi znanje, razumevanje in spretnosti za prenos  teoretičnega znanja v neposredno klinično okolje, se nauči praktičnega izvajanja negovalnih intervencij po procesu zdravstvene nege z dokumentiranjem; 
  • Spozna timsko delo in multidisciplinarni pristop in odgovornost za zagotavljanje kakovosti in varnosti zdravstvene nege;
  • Razvija etične kompetence etični odnos, avtonomijo pacientov in odgovornost do pacientov,spodbuja samooskrbo in samostojnost pacientov s, preventivo, usmerjanjem in poučevanjem v skladu z razvojem zdravstvene nege pri različnih obolenjih in stanjih v starosti; 
  • Razvija sposobnosti za celovito komunikacijo, sprejemanje odločitev, učinkovito timsko delo;
  • Razvija znanja in veščine za implementacijo znanstvenih izsledkov v prakso podprto z dokazi;
  • Se nauči samostojnega ugotavljanja potreb po zdravstveni negi in postavljanja negovalnih  diagnoz.
  • Pridobi spretnosti za načrtovanje in izvajanje zdravstvene nege;
  • Je sposoben vrednotenja in ocenjevanja kakovosti dela;
  • Je sposoben vključevanja in pomoči v nepredvidljivih, kritičnih situacijah in izrednih razmerah;
  • Spoštuje zaupnost informacij, ki se nanašajo na izvajanje zdravstvene nege in zdravstvene oskrbe.
Znanje in razumevanje:
  • Prepozna biološke, socialne, psihološke in okoljske dejavnike zdravja in bolezni, ter dejavnike tveganja, ki lahko vplivajo na zdravje ljudi;
  • Pridobiva znanja na področju procesne metode  zdravstvene nege;
  • Zagotavlja kakovostno zdravstveno nego pacientom skozi vsa življenjska obdobja;
  • Upošteva protokole modelov kakovosti in pozna ocenjevalne mehanizme in postopke za nenehno izboljševanje kakovosti zdravstvene nege;
  • Identificira konceptualni okvir za zdravstveno nego in njene najpomembnejše teoretične modele;
  • Izkazuje etično, pravno in humanistično ravnanje pri vseh postopkih izvajanja zdravstvene nege;
  • Zagotavlja pravico do zasebnosti ob spoštovanju zaupnosti informacij, ki se nanašajo na izvajanje zdravstvene nege;
  • Uporaba IT sistemov, ki so na voljo v zdravstvenih sistemih;
  • Pridobi znanja, spretnosti in veščine na področju implementacije zdravstvene nege po meri pacienta glede na specifična področja;
  • Se nauči izvajati terapevtsko komunikacijo z upoštevanjem etičnih vrednot in pravic pacientov;
  • Pridobi spretnosti za izvajanje timske komunikacije in sodelovanja z drugimi člani zdravstvenega in negovalnega tima.
  • Pridobi razumevanje in spretnosti za uporabo učne dokumentacije študije primera pacienta na specifičnem področju praktičnega usposabljanja.
Obvezna literatura:
  • Sklic na učne načrte predmetnika za 1. in 2. letnik.
Priporočljiva literatura:  
Pogoji za vključitev v delo
oziroma za opravljanje
študijskih obveznosti:
Študent mora izpolnjevati naslednje pogoje:
  • Imeti mora veljavno zdravniško spričevalo, ki dovoljuje opravljanje dela dipl. m. s./dipl. zn.; 
  • Biti mora cepljen v skladu z navodili NIJZ in Zakonom o nalezljivih boleznih,
  • Zavarovan mora biti za posebne primere po ZPIZ ter poškodbe pri delu in poklicno bolezen po ZZVZZ;
  • Imeti mora predpisana varovalna oblačila, obutev in osebno varovalno opremo;
  • Študent mora upoštevati interne pravne akte fakultete za izvajanje obveznega in izbirnega kliničnega usposabljanja.
Metode ocenjevanja:
  • Numerično ocenjevanje kliničnega usposabljanja po kriterijih opredeljenih v dokumentaciji fakultete.
  • Študent pridobi  ETCS, če v celoti opravi predpisan obseg obveznega in izbirnega kliničnega usposabljanja in je pozitivno ocenjen. 
  • Uspešno opravljene obveznosti so pogoj za napredovanje v višji letnik študija.