Zdravstvena nega in duševno zdravje
|
Modul: |
Zdravstvena nega |
ECTS: |
3 |
Kontaktne ure predavanja: |
50 |
Kontaktne ure seminar: |
|
Kontaktne ure kabinetnih vaj: |
|
Kontaktne ure kliničnega usposabljanja: |
|
Nosilec predmeta: |
doc. dr. Branko Bregar
|
Letnik: |
3. letnik
|
Zdravstvena nega in duševno zdravje
|
Kontaktne ure predavanja: |
25 |
Kontaktne ure seminar: |
|
Kontaktne ure kabinetnih vaj: |
|
Kontaktne ure kliničnega usposabljanja: |
|
Nosilec predmeta: |
doc. dr. Branko Bregar |
Izvajalci predmeta: |
- doc. dr. Branko Bregar
- Darko Loncnar, pred.
- Urban Bole, asist.
|
Stopnja: |
Visokostrokovni študijski program 1. stopnje |
Semester: |
Zimski |
Jezik: |
Slovenski
|
Cilji in predmetno
specifične kompetence: |
Študent:
- spozna sodobne poglede na obravnavo oseb z duševnimi motnjami;
- spozna elemente vedenjsko kognitivnih in svetovalnih tehnik pri delu s pacienti z duševnimi motnjami;
- spozna terapevtsko komunikacijo in značilnosti terapevtskega odnosa pri pacientih z duševnimi motnjami; osvoji tehnike terapevtske komunikacije
- zna uporabiti, povezati in utrditi teoretična znanja s področja zdravstvene nege in duševnega zdravja;
- spozna osnove motivacijskega intervjuja in jih zna uporabljati pri kliničnem usposabljanju;
- spoštuje načela Kodeksa etike medicinskih sester in zdravstvenih tehnikov Slovenije;
- razvija pozitivno identiteto diplomirane medicinske sestre in vedno deluje v dobro pacienta;
- pozna programe za ohranjanje duševnega zdravja;
- pozna zakone iz področja duševnega zdravje;
- zna prepoznati potrebe pacientov z duševnimi motnjami;
- pozna principe celostne terapevtske obravnave pacientov z duševnimi motnjami;
- spozna individualne in skupinske oblike terapevtskega dela s pacienti in svojci ter pomembnimi drugimi skrbniki;
- spozna skupnostno psihiatrično obravnavo.
Znanje in razumevanje:
- poznavanje preventivnih ukrepov za ohranjanje duševnega zdravja;
- poznavanje posebnih potreb pacientov z duševnimi motnjami;
- poznavanje terapevtske komunikacije ter dinamike delovanja v skupini;
- poznavanje timskega dela;
- poznavanje integracije, terapevtske obravnave in načinov destigmatizacije oseb z duševnimi motnjami;
- poznavanje mreže skrbi za duševno bolne v povezanosti z okoljem.
|
Obvezna literatura: |
- Interno učno gradivo izočki predavanj, dodatna literatura po izboru predavateljev.
- Kosina, L., ed, 1999. Iz zgodovine za prihodnost: razvoj psihiatrične zdravstvene nege v Sloveniji: 30 let strokovne sekcije. Ljubljana: Psihiatrična in nevrološka sekcija.
- Callghan, P.& Waldock, H., 2006. Mental Health Nursing. Oxford University press.
- Tschudin, V., 2004. Etika v zdravstveni negi. Razmerja skrbi. Ljubljana: Educy.
- Varcarolis, E.M., 2005. Psychiatric Nursing clinical guide. Phialdelphia: WB Saunders company.
- Peterka Novak, J. & Bregar, B., eds, 2015. Izobraževalne vsebine v zdravstveni negi na področju psihiatrije. Ljubljana: Univerzitetna psihiatrična klinika Ljubljana.
- Pregelj, P., Kobentar, R., Kobal, M. & Šušteršič, O., eds., 2009. Zdravstvena nega in zdravljenje motenj v duševnem zdravju: učbenik. Ljubljana: Psihiatrična klinika Ljubljana.
|
Priporočljiva literatura: |
|
Pogoji za vključitev v delo
oziroma za opravljanje
študijskih obveznosti: |
Pogoj za pristop k izpitu:
- 50% prisotnost na predavanjih
|
Metode ocenjevanja: |
- pisni izpit (100 % ocene)
|