Teorije, koncepti in zdravstvena nega kot znanost
Modul: Zdravstvena nega
ECTS: 4
Kontaktne ure predavanja: 40
Kontaktne ure seminar: 20
Kontaktne ure kabinetnih vaj:  
Kontaktne ure kliničnega usposabljanja:  
Nosilec predmeta: mag. Jožica Ramšak Pajk, viš. pred.

Letnik: 1. letnik
 
Izvajalci predmeta:
  •  mag. Jožica Ramšak Pajk, viš. pred.
  • doc. dr. Sedina Kalender Smajlovič
  • doc. dr. Brane Bregar
  • Mateja Bahun, viš. pred. 
Stopnja: Visokošolski strokovni študijski program 1. stopnje  
Semester: Zimski
Jezik: Slovenski
 
Cilji in predmetno
specifične kompetence:
Študent:
  • Študenti bodo poznali teoretične osnove in temelje zdravstvene nege.
  • Študenti bodo znali predstaviti osnovne teoretične modele in kritično oceniti prednosti njihove uporabe v praksi.
  • Znali bodo povezovati znanje prakse s teorijo in z refleksijo ter kritičnim pristopom pridobivati in razvijati nova znanja.
  • Znali bodo uporabiti in razumeti na dokazih podprto znanje v kliničnem okolju.
  • Razlikovali bodo izbrane vire glede na kakovost dokazov in znali opredeliti ključne značilnosti virov glede na uporabljeno paradigmo (osnovno).
  • Znali bodo opredeliti osnovno strukturo in značilnosti strokovnega prispevka, ter navajati vire v skladu s pravili FZAB. 
  • Sposobni bodo kritično uporabljati orodja umetne inteligence pri strokovnem delu.

  Cilji in kompetence:

  • Namen je razvijati in spodbuditi študente k razumevanju in zavedanju pomena teoretičnih osnov zdravstvene nege.
  • Cilj je seznaniti študente z nekaterimi temeljnimi teoretičnimi modeli in koncepti zdravstvene nege.
  • Cilj je razvijanje znanja z namenom povezovanja teorije s prakso in preko refleksije in kritičnim pristopom generirati novo znanje.
  • Razumevanje znanstveno raziskovalnega dela na področju zdravstvene nege in znanje osnov strokovnega pisanja. 
Obvezna literatura:
  • McKenna HP, Pajnkihar M, Murphy FA (2014) Fundamentals of Nursing Models, Theories and Practice. Second edition. Wiley Blackwell. Oxford.
  • RAMŠAK-PAJK, Jožica. Teoretični modeli in refleksivna praksa kot izziv kakovostni zdravstveni negi. V: PIVAČ, Sanela (ur.), et al. Teorije in modeli zdravstvene nege : Kako jih uporabiti na kliničnih problemih? : zbornik predavanj. 9. šola za klinične mentorje, 17. september, Jesenice. Jesenice: Fakulteta za zdravstvo, 2015. Str. 26-31.
  • VOLČINI, Lea, RAMŠAK-PAJK, Jožica. Objavljanje vsebin s področja teoretičnih modelov v Sloveniji zadnjih 20 let = Published items related to theoretical models in Slovenia over the past 20 years. V: ČUČEK-TRIFKOVIČ, Klavdija (ur.), MLAKAR, Ines (ur.). Raziskovanje študentov zdravstvenih ved prispeva k zdravju in razvoju sodobne družbe : zbornik predavanj. 11. študentska konferenca s področja zdravstvenih ved, Maribor, 24. 5. 2019
  • ŠPENDL, Joland Barbara, RAMŠAK-PAJK, Jožica. Učenje teorije in prakse zdravstvene nege z Gibbsovim reflektivnim modelom. V: PIVAČ, Sanela (ur.), et al. Teorije in modeli zdravstvene nege : Kako jih uporabiti na kliničnih problemih? : zbornik predavanj. 9. šola za klinične mentorje, 17. september, Jesenice. Jesenice: Fakulteta za zdravstvo, 2015. Str. 74-85.
  • ČAUŠEVIĆ, Majda, RAMŠAK-PAJK, Jožica. Aplikacija adaptacijskega modela Calliste Roy pri pacientu z rakom in s kronično bolečino = Application of Roy's adaptation model in cancer patient with chronic pain. Obzornik zdravstvene nege : strokovno glasilo Zveze društev medicinskih sester in zdravstvenih tehnikov Slovenije. 2014, letn. 48, št. 1, str. 40-49.
Priporočljiva literatura:


Pogoji za vključitev v delo
oziroma za opravljanje
študijskih obveznosti:
  •  Ni posebnih pogojev.
Načini ocenjevanja:
  • Pisni izpit (100% ocene).