Psihologija in komunikacija v zdravstvu
|
ECTS: |
3 |
Kontaktne ure predavanja: |
30 |
Kontaktne ure seminar: |
15 |
Kontaktne ure kabinetnih vaj: |
|
Kontaktne ure kliničnega usposabljanja: |
|
Samostojno delo: |
45 |
Letnik: |
1. letnik |
Nosilec predmeta: |
mag. Peter Markič, viš. pred.
doc. dr. Sanela Pivač
|
Izvajalci predmeta: |
- mag. Peter Markič, viš. pred.
- doc. dr. Sanela Pivač
|
Stopnja: |
Visokostrokovni študijski program 1. stopnje |
Semester: |
Letni |
Jezik: |
Slovenski
|
Cilji in predmetno
specifične kompetence: |
Cilji in kompetence:
- Zavedanje in razumevanje pomena psihologije in psiholoških veščin v zdravstvu;
- Utemeljitev glavnih psiholoških konceptov, struktur in dinamike osebnosti;
- Pojasniti povezanosti med telesom, duševnostjo in duhovnostjo;
- Razumevanje pomembnih medosebnih procesov in grupne dinamike;
- Primerjava glavnih psihičnih motenj, vzrokov, potekov in posledic;
- Obvladovanje osnov psihološke komunikacije in pomoči pri delu z različnimi bolniki;
- Pojasniti pomembnosti psihologije za uspešnost zdravljenja;
- Razložiti pomen neverbalne komunikacije in dobre verbalne komunikacije;
- Pojasniti pomena podpornega komuniciranja, razumevanje in uporaba odnosnega in asertivnega komuniciranja, empatije in ostalih komunikacijskih spretnosti;
- Poznavanje vzrokov za motnje v komuniciranju in osnovnih dimenzij konfliktov v komuniciranju;
- Ovrednotiti komunikacijski odnos med zdravstvenim osebjem ter med zdravstvenim osebjem in pacientom/ svojcem.
Prenesljive/ključne spretnosti in drugi atributi:
- Učinkovito delo z bolniki;
- Zmožnost vživljanja v bolnike in svojce;
- Prepoznavanje znakov duševne stiske, simptomov psihičnih motenj, stresa in izgorevanja;
- Razumevanje problemov bolezni in težav bolnikov s psihološkega vidika;
- Uporaba psiholoških teorij v praksi;
- Uporaba osnovnih psihosocialnih intervencij ter učinkovite komunikacije pri vsakodnevnem delu;
- Razvijanje kakovostnih odnosov z bolniki, svojci in sodelavci;
- Sposobnost za celovito komunikacijo, interakcijo in učinkovito delo s sodelavci in na interdisciplinarni ravni in s posamezniki, družinami in skupinami;
- Samostojno pridobivanje, uporaba in izmenjava informacij med pacienti in zdravstvenimi delavci ter v zdravstvenih ustanovah in socialnem okolju.
|
Obvezna literatura: |
- Benedik, E., 2014. Osebnost med zdravjem in boleznijo. Lesce: Samozaložba.
- Megla., M., 2018, Stres, kuga sodobnega časa. Ljubljana: Chiara.
- Šimleša, B. 2022. (P)ostani zdrav. Ljubljana; Mladinska knjiga.
|
Priporočljiva literatura: |
- Tamparo, C. & Lindh, W., 2016. Therapeutic Communication for Health Care Professionals. London: Cenage.
|
Pogoji za vključitev v delo
oziroma za opravljanje
študijskih obveznosti: |
- Za redni študij: 50 % obvezna prisotnost na predavanjih, 100 % obvezna prisotnost na seminarjih, kabinetnih vajah, kliničnem usposabljanju.
- Za izredni študij: 30 % obvezna prisotnost na predavanjih, 100 % obvezna prisotnost na seminarjih, kabinetnih vajah, kliničnem usposabljanju.
|
Metode ocenjevanja: |
- Pisni izpit (80 %)
- Seminar (20%)
|