Management in vodenje v zdravstvu in organizacija delovne terapije
 
ECTS: 3
Kontaktne ure predavanja:  30
Kontaktne ure seminar: 15
Kontaktne ure kabinetnih vaj:  
Kontaktne ure kliničnega usposabljanja:  
Samostojno delo: 45
Letnik: 3. letnik
Nosilec predmeta:

doc. dr. Sanela Pivač
Andrea Backović Juričan, viš. pred.

Izvajalci predmeta:
  • doc. dr. Sanela Pivač
  • Andrea Backović Juričan, viš. pred.
Stopnja: Visokošolski strokovni študijski program 1. stopnje  
Semester: Zimski
Jezik: Slovenski
 
Cilji in predmetno
specifične kompetence:
Študent:
  • Uporabi sodobne pristope in spoznanja na področju organiziranja, manageriranja v zdravstvu in delovni terapiji.
  • Vrednoti zdravstvene sisteme in mesto/vlogo delovne terapije v sistemu zdravstvenega varstva v Sloveniji.
  • Presodi organizacijske teorije, koncepte, pristope v manageriranju zdravstvenih organizacij.
  • Vrednoti pomen demografskih in epidemioloških podatkov ter njihov vpliv na politike, strateške dokumente in smernice v zdravstvu in delovni terapiji.
  • Razlikuje temeljne procese v zdravstveni organizaciji in naloge managementa delovne terapije.
  • Uporabi znanja o vodenju zaposlenih,  uvajanju sprememb v prakso, odločanju, reševanju konfliktov, reševanju problemov, marketingu, timskem delu in organiziranju dela.
  • Uporabi znanja o razvoju zaposlenih, o pomenu izobraževanja/usposabljanja in vodenja kariere v delovni terapiji, motivaciji zaposlenih.
  • Uporabi znanja o vodenju procesov v delovni terapiji in zdravstvu.

Znanje in razumevanje:

  • Prepoznavanje temeljnih spoznanj, razvoja in definicij v managementu na splošno in povezava na management in vodenje v zdravstvu in delovni terapiji.
  • Prepoznavanje delovanja zdravstvenega managementa vpetega v okolje družbe.
  • Prepoznavanje pomembnosti integracije managementa delovne terapije in zdravstvenega managementa.
  • Opisati pomembnosti vodenja in elementov vodenja za uspešnost delovanja zdravstvenega managementa.
  • Opisati teorije vodenja, odločanja in spreminjanja v managementu delovne terapije. 

 Uporaba:

  • Uporabiti pridobljeno znanje pri managementu in organizaciji svojega dela.

Refleksija:

  • Analizira in kritično vrednoti različne probleme in izzive z vidika managementa in vodenja ter organizacije dela v delovni terapiji ob upoštevanju etičnih načel.
Obvezna literatura:
  • Burns, L.R., Bradley, E. & Weiner, B.J., 2012. Shortell and Kaluzny's Health Care Management: Organization Design and Behavior. Albany, N.Y.: Delmar Cengage Learning.
  • Braveman, B., 2022., Leading & Managing Occupational Therapy Services: An Evidence-Based Approach. London: Davis Company.
  • Benzaghta, M. A., Elwalda, A., Mousa, M. M., Erkan, I., & Rahman, M., 2021. SWOT analysis applications: An integrative literature review. Journal of Global Business Insights, 6(1), 55-73. https://www.doi.org/ 10.5038/2640-6489.6.1.1148
  • Starc, A., 2014. Zdravstvena organizacija in organizacijski potencial posameznika in delovnih timov. Ljubljana: Zdravstvena fakulteta.
  • Huber, D., 2018. Leadership and Nursing Care Management. 6th ed. Saint Louis: Elsevier.
  • Peršolja, M., 2022. Management zdravstvene nege. Koper: Univerza na Primorskem.
Priporočljiva literatura:
  • Robbins, S. & Coulter, M., 2018. Management: global edition, 14th ed. Harlow: Pearson Education.
  • Senior, B. & Swailes, S., 2016. Organizational Change. Harlow: Pearson. Shortell, S.M. & Kaluzny, A.D., 2006. Health Care Management: Organization Design and Behavior. 5th ed. New York : Delmar, Cengage Learning.
  • Walshe, K. & Smith, J., 2016. Healthcare Management. London: Open University Press.
  • Ustrezni znanstveni članki iz znanstvenih revij in zbornikov (po dogovoru z nosilcem oz. posameznimi izvajalci).
Pogoji za vključitev v delo
oziroma za opravljanje
študijskih obveznosti:
  • Za redni študij: 50 % obvezna prisotnost na predavanjih, 100 % obvezna prisotnost na seminarjih, kabinetnih vajah, kliničnem usposabljanju.
  • Za izredni študij: 30 % obvezna prisotnost na predavanjih, 100 % obvezna prisotnost na seminarjih, kabinetnih vajah, kliničnem usposabljanju.
Metode ocenjevanja:
  • Pisni izpit (numerično 70%)
  • Seminar (numerično 30%).