Management in vodenje v zdravstvu in organizacija delovne terapije
|
ECTS: |
3 |
Kontaktne ure predavanja: |
30 |
Kontaktne ure seminar: |
15 |
Kontaktne ure kabinetnih vaj: |
|
Kontaktne ure kliničnega usposabljanja: |
|
Samostojno delo: |
45 |
Letnik: |
3. letnik |
Nosilec predmeta: |
doc. dr. Sanela Pivač
Andrea Backović Juričan, viš. pred.
|
Izvajalci predmeta: |
- doc. dr. Sanela Pivač
- Andrea Backović Juričan, viš. pred.
|
Stopnja: |
Visokošolski strokovni študijski program 1. stopnje |
Semester: |
Zimski |
Jezik: |
Slovenski
|
Cilji in predmetno
specifične kompetence: |
Študent:
- Uporabi sodobne pristope in spoznanja na področju organiziranja, manageriranja v zdravstvu in delovni terapiji.
- Vrednoti zdravstvene sisteme in mesto/vlogo delovne terapije v sistemu zdravstvenega varstva v Sloveniji.
- Presodi organizacijske teorije, koncepte, pristope v manageriranju zdravstvenih organizacij.
- Vrednoti pomen demografskih in epidemioloških podatkov ter njihov vpliv na politike, strateške dokumente in smernice v zdravstvu in delovni terapiji.
- Razlikuje temeljne procese v zdravstveni organizaciji in naloge managementa delovne terapije.
- Uporabi znanja o vodenju zaposlenih, uvajanju sprememb v prakso, odločanju, reševanju konfliktov, reševanju problemov, marketingu, timskem delu in organiziranju dela.
- Uporabi znanja o razvoju zaposlenih, o pomenu izobraževanja/usposabljanja in vodenja kariere v delovni terapiji, motivaciji zaposlenih.
- Uporabi znanja o vodenju procesov v delovni terapiji in zdravstvu.
Znanje in razumevanje:
- Prepoznavanje temeljnih spoznanj, razvoja in definicij v managementu na splošno in povezava na management in vodenje v zdravstvu in delovni terapiji.
- Prepoznavanje delovanja zdravstvenega managementa vpetega v okolje družbe.
- Prepoznavanje pomembnosti integracije managementa delovne terapije in zdravstvenega managementa.
- Opisati pomembnosti vodenja in elementov vodenja za uspešnost delovanja zdravstvenega managementa.
- Opisati teorije vodenja, odločanja in spreminjanja v managementu delovne terapije.
Uporaba:
- Uporabiti pridobljeno znanje pri managementu in organizaciji svojega dela.
Refleksija:
- Analizira in kritično vrednoti različne probleme in izzive z vidika managementa in vodenja ter organizacije dela v delovni terapiji ob upoštevanju etičnih načel.
|
Obvezna literatura: |
- Burns, L.R., Bradley, E. & Weiner, B.J., 2012. Shortell and Kaluzny's Health Care Management: Organization Design and Behavior. Albany, N.Y.: Delmar Cengage Learning.
- Braveman, B., 2022., Leading & Managing Occupational Therapy Services: An Evidence-Based Approach. London: Davis Company.
- Benzaghta, M. A., Elwalda, A., Mousa, M. M., Erkan, I., & Rahman, M., 2021. SWOT analysis applications: An integrative literature review. Journal of Global Business Insights, 6(1), 55-73. https://www.doi.org/ 10.5038/2640-6489.6.1.1148
- Starc, A., 2014. Zdravstvena organizacija in organizacijski potencial posameznika in delovnih timov. Ljubljana: Zdravstvena fakulteta.
- Huber, D., 2018. Leadership and Nursing Care Management. 6th ed. Saint Louis: Elsevier.
- Peršolja, M., 2022. Management zdravstvene nege. Koper: Univerza na Primorskem.
|
Priporočljiva literatura: |
- Robbins, S. & Coulter, M., 2018. Management: global edition, 14th ed. Harlow: Pearson Education.
- Senior, B. & Swailes, S., 2016. Organizational Change. Harlow: Pearson. Shortell, S.M. & Kaluzny, A.D., 2006. Health Care Management: Organization Design and Behavior. 5th ed. New York : Delmar, Cengage Learning.
- Walshe, K. & Smith, J., 2016. Healthcare Management. London: Open University Press.
- Ustrezni znanstveni članki iz znanstvenih revij in zbornikov (po dogovoru z nosilcem oz. posameznimi izvajalci).
|
Pogoji za vključitev v delo
oziroma za opravljanje
študijskih obveznosti: |
- Za redni študij: 50 % obvezna prisotnost na predavanjih, 100 % obvezna prisotnost na seminarjih, kabinetnih vajah, kliničnem usposabljanju.
- Za izredni študij: 30 % obvezna prisotnost na predavanjih, 100 % obvezna prisotnost na seminarjih, kabinetnih vajah, kliničnem usposabljanju.
|
Metode ocenjevanja: |
- Pisni izpit (numerično 70%)
- Seminar (numerično 30%).
|