Naslov predmeta:

Aplikacija sodobnih teorij etike v prakso zdravstvene nege

Študijska smer: Napredna zdravstvena nega in razvoj profesije

Nosilec predmeta:

doc. dr. Sedina Kalender Smajlović

Izvajalec predmeta:

  • doc. dr. Sedina Kalender Smajlović

Kontaktne ure predavanj:

30

Kontaktne ure seminar:

20

Kontaktne ure kliničnih vaj:

 

Druge oblike organiziranega študijskega dela:

10

Individualno delo študenta: 65

ECTS:

5

Stopnja:

Bolonjski magistrski študij

Semester:

Zimski

Jezik:

Slovenski
 

Cilji in predmetno
specifične kompetence:
 

Splošen namen predmeta je študentom omogočiti priložnost za kritični pogled na etične probleme in dileme s katerimi se srečujejo v svoji praksi in jih spodbuditi k oceni lastnih aktivnosti in odgovornosti s poglobljeno presojo.
Specifični učni cilji predvidevajo, da bodo študenti ob zaključku predmeta sposobni:
  • Razložiti pomen etike v profesionalni praksi
  • Prepoznati pomembne vidike zgodovinskega ozadja v profesionalni etiki v zdravstvenem varstvu
  • Prepoznati relevantne etične/profesionalne kodekse etike
  • Razložiti osnovna etična načela, navesti možna področja konfliktov
  • Kritično razpravljati o konkurenčnih teoretičnih/filozofskih perspektivah
  • Prenesti procese etičnega razsojanja v izbrane profesionalne situacije
  • Kritično analizirati etične dimenzije lastne profesionalne prakse
  • Prenesti poglobljeno etično presojanje v lastno profesionalno prakso
  • Doseči etično občutljivost (senzibilnost)

Obvezna literatura:
 

  • Thompson, I., Melia, K.M., Boyd, K.M. & Horsburgh, D.. 2006. Nursing Ethics. 5th ed.  Edinburgh:  Churchill Livingstone/Elsevier.
  • Kalauz, S., 2012. Etika u sestrinstvu. Zagreb: Medicinska naklada.
  • Kalauz, S., 2011. Sestrinska profesija u svjetlu bioetičkog pluriperspektivizma. Zagreb: Pergamena: Hrvatska komora medicinskih sestara.
  • Hugman, R., 2005. New Approaches in Ethics for the Caring Professions.  Basingstoke: Palgrave Macmillan.
  • Butts, J. & Rich, K., 2005. Nursing Ethics: Across the Curriculum and into Practice. Sudbury, Massachusetts: Jones & Bartlett.
  • Fry, S.T., Veatch, R.M. & Taylor, C.R., 2010. Case studies in nursing ethics. Sudbury: Jones & Bartlett Publishers.
  • Bosek, M.S.D. & Savage, T.A., 2007. The ethical component of nursing education: Integrating ethics into clinical experience. Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins.

Priporočljiva literatura:

 

Pogoji za vključitev v delo
oziroma za opravljanje
študijskih obveznosti:

Osnovno znanje iz zdravstvene nege

Metode ocenjevanja:

  • s- sprotno (udeležba na seminarjih, eseji…) - 20%
  • k- izpit - 80%

Metode poučevanja in učenja:

  • Predavanja
  • Aktivne metode učenja (igra vlog, diskusija, delo s teksti, problemsko učenje itd.), ki potekajo deloma v klasični učilnici, deloma on-line